AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #81 Skrevet 28. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Svaret er enkelt. Tjener du for dårlig som frisør så skift jobb til bilmekaniker da for svarte. Slik har det alltid vært. Jeg er mann og tjener ikke like mye som en rørlegger. Like lang «utdanning» men annet fag. Jeg syter da vel for helvete ikke over det. Min egen feil. Jeg burde blitt rørlegger da kansje? Eller. Anonymkode: 823a1...c77 jeg er elektrikker og tjener ca 750-800 pga jeg jobber mer enn vanlig. vi har god lønn, men rørleggere har et hakk bedre. vi har begge kun 4 års læretid så ferdig utdannet. det er ikke lengden på utdannelsen som har noe å si, det er etterspørselen til dine tjenester er glad jeg er elektriker for å si det sånn Anonymkode: f2d77...2bd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #82 Skrevet 28. mai 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: En viktig årsak er at kvinner velger andre typer jobber enn menn som er lavere betalt. Og det er en kjent sak at kvinnedominerte yrker er dårligere betalt, og bare det sier mye om hvor langt vi har igjen når det gjelder likestilling. Anonymkode: e3b43...223 kvinner jobber som oftest i offentlig sektor hvor de har et svært stramt budsjett, deres eget valg og deres egen feil Anonymkode: f2d77...2bd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #83 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ehhh ekko ekko...noen hjemme ? fordi kvinner tjener 89 kr per hundrelapp menn tjener så er vi ikke likestillt? og fordi kvinner jobber mer deltid? er du tjukk i hodet ? kvinner velger selv hva de utdanner seg som, at dere velger sykepleier og ikke ingeniør er ikke våres feil kvinner velger selv om de vil jobbe 7.5 timer uken eller opp til 60 timer uken, slik jeg som mann gjør all forskning og studier viser at kvinner og menn er likestillte ang lønn, kvinner tjener mindre pga yrkesvalg og at dere jobber færre timer kjære kjære kvinne, du er ikke et offer, få rævva di i arbeid, jobb flere timer, sykemeld deg mindre og velg tyngre og bedre lønnede jobber, så kan får du samme lønn vettu ang likestilling er menn systematisk diskirminert i skolesystemet og i barnefordeling. jesus christ, du må lese deg opp på ting ikke bare copy paste et lite utslipp du så Anonymkode: f2d77...2bd Akkurat dette innlegget og dine nedlatende holdninger får du ha for deg selv. Den dritten du klarte å trykke ut av deg her var din og ingen andres. Farvel til deg. Anonymkode: e3b43...223 2 1
Trøndere1 Skrevet 28. mai 2022 #84 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): takk. jeg er elektriker og har 650 000 i året, når jeg jobber 7.5 timer. jobber jeg 50-60 timer pr uke har jeg 800 000 +, dvs lønning etter innsats. kvinner vil ha mer lønn men redusert innsats, slik fungerer ikek samfunnet, klager og griner gjør de mer også, lite produktivt Anonymkode: f2d77...2bd Alt handler om hva markedet betaler for en tjeneste. Alle burde lære mer om det. Og sånn i forbifarten. I mitt område av landet er elektrikere lønnsvinnere. 😀😀
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #85 Skrevet 28. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Akkurat dette innlegget og dine nedlatende holdninger får du ha for deg selv. Den dritten du klarte å trykke ut av deg her var din og ingen andres. Farvel til deg. Anonymkode: e3b43...223 nedlatende? er det nedlatende å si sannheten, at kvinner jobber mindre og bidrar mindre ? du kan ikke forvente høyere årslønn når menn jobber langt mer enn deg og i langt krevende og ettertraktede yrker slutt å sytt Anonymkode: f2d77...2bd
Trøndere1 Skrevet 28. mai 2022 #86 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat dette innlegget og dine nedlatende holdninger får du ha for deg selv. Den dritten du klarte å trykke ut av deg her var din og ingen andres. Farvel til deg. Anonymkode: e3b43...223 Dette er jo bare sannheten.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #87 Skrevet 28. mai 2022 Just now, Trøndere1 said: Alt handler om hva markedet betaler for en tjeneste. Alle burde lære mer om det. Og sånn i forbifarten. I mitt område av landet er elektrikere lønnsvinnere. 😀😀 du får flytte til oslo, vi har høyere lønn enn trøndere og vi får jobbe opp til 60 timer uka om vi vil. dvs jeg kan ha 1 mill i lønn om jeg vil vi får også 12 prosent feriepenger og er ettertrakted hele tiden, arbeidsgivere kjemper for oss pga det er stor mangel på fagarbeidere. er faktisk normalt nå at man får bonus med ansettelse. assemblin f.eks hadde 5000 i ansettelsesbonus XD Anonymkode: f2d77...2bd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #88 Skrevet 28. mai 2022 Trøndere1 skrev (Akkurat nå): Dette er jo bare sannheten. Vet dere hva? Denne tråden forklarer og beviser alt hva slags udugelige og lite mandige enkelte norske menn er. Heldigvis at ikke alle er sånn da. Menn som sitter på et kvinneforum og snakker nedlatende til kvinner. Trenger egentlig ikke å si noe mer rundt det for å skjønne hva det er Anonymkode: e3b43...223 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #89 Skrevet 28. mai 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Er det bare jeg som har hatt uflaks eller er mange menn sånn? I forhold er jeg den som har betalt mest, selv om jeg har vært den med lavest inntekt. Til og med følt at jeg har blitt kritisert for å ha lav inntekt av disse mennene, at de gjerne skulle ønske jeg hadde tjent mer, skjønte jo det var for å snylte enda mer. Merker mange menn også gjerne vil flytte inn så fort som mulig, så bor de billigst mulig eller de har egen leilighet, men er mest hos meg så de sparer penger på strøm og mat. Har flere venninner som har samme erfaring. Skjønner ikke hvorfor vi kvinner blir beskyldt for å gå etter penger når det faktisk er mange menn som gjør det samme? Anonymkode: a6ed6...40a Chu chu, likestillingstoget er HER!!!! payup kvinner, vi betaler ikke på dates eller spanter lengre. Blir 50 50 så ta med lommeboken, om kvinner forventer å bli spandert på fordi dere har innovertiss så er det dere som er gjerrige med den mentaliteten og det har vi også sett i uttalige tråder her om kvinner som forventer at menn betaler ellers går dere ikke på date, slutt å være gjerrige Anonymkode: f2d77...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #90 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): nedlatende? er det nedlatende å si sannheten, at kvinner jobber mindre og bidrar mindre ? du kan ikke forvente høyere årslønn når menn jobber langt mer enn deg og i langt krevende og ettertraktede yrker slutt å sytt Anonymkode: f2d77...2bd Det er nedlatende å si at noen er tjukk i hodet og beskylder for å sitte på ræva osv ja. Ærlig talt. Diskuter gjerne sak, det er noe helt annet Anonymkode: e3b43...223 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #91 Skrevet 28. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vet dere hva? Denne tråden forklarer og beviser alt hva slags udugelige og lite mandige enkelte norske menn er. Heldigvis at ikke alle er sånn da. Menn som sitter på et kvinneforum og snakker nedlatende til kvinner. Trenger egentlig ikke å si noe mer rundt det for å skjønne hva det er Anonymkode: e3b43...223 forklar meg hva som er nedlatende her ? forøvrig så er hele dette forumet full av negativitet, hat og nedlatende holdninger mot menn det er ikke nedlatende å si at menn bidrar mer i samfunnet. Det er fakta Anonymkode: f2d77...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #92 Skrevet 28. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Det er nedlatende å si at noen er tjukk i hodet og beskylder for å sitte på ræva osv ja. Ærlig talt. Diskuter gjerne sak, det er noe helt annet Anonymkode: e3b43...223 sa ikke du var det , spurte om du var det kvinner jobber mindre, så istedenfor å gå hjem, så kan du jobbe mer, å få mer lønn. Menn jobber i snitt flere timer pr uke enn kvinner og tjener dermed mer, ergo få ræva di opp av stolen eller ut av hjemmet, gå tilbake til jobb så kan du også tjene mer penger har ingenting med hat å gjøre, slutt å vær så hårsår jeg jobber minimum 50 timer uken og har dermed 800 000 + + i lønn pr år Anonymkode: f2d77...2bd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #93 Skrevet 28. mai 2022 nisselue skrev (1 time siden): Så du satt bare på kontor også men ble utsatt for vold likevel? Noe går ikke helt opp i fortellingen din. Hun mener vel at hun ble utsatt for vold på jobben. Helt vanlig i det yrket. Anonymkode: 3f24a...58d 1 1
nisselue Skrevet 28. mai 2022 #94 Skrevet 28. mai 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: For å ta et eksempel så har vi frisører og bilmekanikere. Like lang utdanning og med fagbrev, og frisører tjener langt dårligere. Anonymkode: e3b43...223 Nå kjenner ikke jeg alle tilleggene, men ett er i hvertfall smusstillegg. Det er definert slik at dersom ens jobb gjør en mer møkkete enn at man kan gå inn i en vanlig stue uten å møkke til der så skal man ha tillegg i lønnen. Allerede der vil frisøren tape. Med det i bakhodet kan man jo nok en gang vurdere hvorfor boreplattformer er så godt betalt hvor man i tillegg til smuss også vil ha tillegg for ubekvem arbeidstid og fare. Men du vil altså at en frisør skal tjene mer enn en som jobber på boreplattform, er det så?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #95 Skrevet 28. mai 2022 Nei herregud kun møtt en gjerrig en av alle jeg har truffet å han var ekstrem. Skulle få frokost han tok vann i eggene får å sleppe å bruke så mange å kunne ikke få ost av romkameraten får da kunne han spør om å få noe tilbake engang. Å ja jeg måtte faktisk vippse får det jeg spiste når jeg var på besøk 😂 fikk også kjeft på første date får jeg ga pizza til flere får han kunne jo tatt med pizzan hjem i stede får. Ellers har alle vært spandable så har alltid vært flink på å tilby meg å spandere jeg også 😊 handlet inn ettpar ganger får sånne ting får ellers vet jeg at de nekter meg å betale ofte 😂 Anonymkode: 45afd...76c
nisselue Skrevet 28. mai 2022 #96 Skrevet 28. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hun mener vel at hun ble utsatt for vold på jobben. Helt vanlig i det yrket. Anonymkode: 3f24a...58d Når man sitter på kontor? Høres spesielt ut. Jeg skjønte at det var han som satt på kontor, men hvis de delte likt satt hun like mye på kontor. Eller så delte de ikke likt. Og hvis de ikke hadde det likt så har man vel sikkert forklaringen i lønnsforskjell der.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #97 Skrevet 28. mai 2022 Det er ikke en norsk ting. Det fins gjerrige menn (og kvinner) i alle land. Det fins også generøse menn og kvinner i alle land. Selv har jeg bodd mye i utlandet. Etter min erfaring er IKKE menn som ønsker hjemmeværende koner mer generøse, det er ofte en måte å ha kontroll over partneren sin på. Jeg er skyr gjerrige kjærester som pesten. Ikke fordi jeg mener menn skal betale mer, men fordi jeg ender opp med å føle meg brukt. Og ja, jeg har faktisk spandert dyre turer og fancy måltider på menn. Men jeg har også fått det samme tilbake. Anonymkode: 558f6...b70 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #98 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): sa ikke du var det , spurte om du var det kvinner jobber mindre, så istedenfor å gå hjem, så kan du jobbe mer, å få mer lønn. Menn jobber i snitt flere timer pr uke enn kvinner og tjener dermed mer, ergo få ræva di opp av stolen eller ut av hjemmet, gå tilbake til jobb så kan du også tjene mer penger har ingenting med hat å gjøre, slutt å vær så hårsår jeg jobber minimum 50 timer uken og har dermed 800 000 + + i lønn pr år Anonymkode: f2d77...2bd Spiller ingen rolle om du spør om det heller. Og at jeg skal få ræva mi i arbeid? Selvfølgelig er det et nedlatende innlegg, og ser at flere her inne skal ha det til at kvinner jobber så lite. Jeg jobber nesten hver helg og flere helligdager i tillegg til uka for å få hverdagen til å gå rundt med barn i dagens harde samfunn. Sitte på ræva er det sjelden det blir tid til. Og det gjelder mange kvinner. Anonymkode: e3b43...223 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #99 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiller ingen rolle om du spør om det heller. Og at jeg skal få ræva mi i arbeid? Selvfølgelig er det et nedlatende innlegg, og ser at flere her inne skal ha det til at kvinner jobber så lite. Jeg jobber nesten hver helg og flere helligdager i tillegg til uka for å få hverdagen til å gå rundt med barn i dagens harde samfunn. Sitte på ræva er det sjelden det blir tid til. Og det gjelder mange kvinner. Anonymkode: e3b43...223 Og sykemeldt har jeg forresten aldri vært i min nåværende jobb over flere år. Anonymkode: e3b43...223
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #100 Skrevet 28. mai 2022 nisselue skrev (5 minutter siden): Når man sitter på kontor? Høres spesielt ut. Jeg skjønte at det var han som satt på kontor, men hvis de delte likt satt hun like mye på kontor. Eller så delte de ikke likt. Og hvis de ikke hadde det likt så har man vel sikkert forklaringen i lønnsforskjell der. Det var mannen hennes som satt på kontor og tjente det dobbelte i forhold til henne som var utsatt for vold på jobb. Anonymkode: e3b43...223 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå