AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #41 Skrevet 28. mai 2022 Meltzer skrev (22 minutter siden): Forklaringen er ikke så enkel som du synes, Jeg kan begynne fra scratch... Hvilke kvaliteter ser kvinner etter i menn? Selvtillit — en man som er uredd? Vel, denne mannen vil også kreve lønnen han fortjener, eller han etablerer egne firma som han tjener penger på. Denne personen har en tendens til ikke å ta til takke med "hva som helst". Hva hvis man ser etter hvilke kvaliteter menn ønsker i kvinner? En person som tar hånd om etterkommet — og i mannens perspektiv gir dette seg utslag i at han søker ungdommelige attributter. Jeg sier ikke at dette er rett — jeg sier at slik er det. Vet ikke hva dette hadde med lønnsstatistikk generelt mellom kjønn, og uenighet i at kvinner tjener mindre selv om de jobber like mye å gjøre. Anonymkode: e3b43...223
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #42 Skrevet 28. mai 2022 Menn bruker da i snitt mye mer penger på kvinner enn motsatt, hvordan kan man da si at norske menn er gjerrige?? Anonymkode: 7c049...465 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #43 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja likestilte til sin egen fordel. Nå er det faktisk sånn at kvinner fortsatt tjener minst, og synes derfor det er rett og rimelig at menn generelt fortsatt betaler mest Anonymkode: e3b43...223 De tjener minst fordi de jobber minst. Anonymkode: 5708a...436 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #44 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De tjener minst fordi de jobber minst. Anonymkode: 5708a...436 Nei Anonymkode: e3b43...223
nisselue Skrevet 28. mai 2022 #45 Skrevet 28. mai 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Det der ikke likestilling når det er sånn nei. Kvinner har sykt mye mer ansvar enn det menn har! Anonymkode: 48383...d8f Kanskje dere som opplever det slik ikke har evnen til å delegere og/eller kompromisse? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #46 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De tjener ikke minst. De jobber minst, de velger yrker i kommunal og statlig sektor som betaler minst, og de velger ikke risikoutsatte yrker. De gjør altså et valg om å tjene mindre. Anonymkode: bc065...c22 Utdanna vernepleier. Det er det yrke som er mest utsatt for vold. Jeg har selv blitt utsatt for vold mer enn en gang på jobb. Var sammen med en mann som tjente mer enn dobbelt av meg, vi delte alt likt. Og han jobbet ikke mer enn meg. Og han satt bare på kontor. Anonymkode: 5659c...40c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #47 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utdanna vernepleier. Det er det yrke som er mest utsatt for vold. Jeg har selv blitt utsatt for vold mer enn en gang på jobb. Var sammen med en mann som tjente mer enn dobbelt av meg, vi delte alt likt. Og han jobbet ikke mer enn meg. Og han satt bare på kontor. Anonymkode: 5659c...40c Et bra eksempel på hva jeg har prøvd å forklare her. Tragisk at det fortsatt skal være sånn i 2022 Anonymkode: e3b43...223 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #48 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utdanna vernepleier. Det er det yrke som er mest utsatt for vold. Jeg har selv blitt utsatt for vold mer enn en gang på jobb. Var sammen med en mann som tjente mer enn dobbelt av meg, vi delte alt likt. Og han jobbet ikke mer enn meg. Og han satt bare på kontor. Anonymkode: 5659c...40c Da har han sikker studielån og brukte tiden som ung på karriere mens du var ute å festet. Nå sitter han fortsatt med studielånet og en sparekonto vesentlig lavere etter å ha sponset deg, et "likeverdig" voksent menneske i et forhold som likevel raknet. Dårlig investering Anonymkode: 5708a...436 3
Meltzer Skrevet 28. mai 2022 #49 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vet ikke hva dette hadde med lønnsstatistikk generelt mellom kjønn, og uenighet i at kvinner tjener mindre selv om de jobber like mye å gjøre. Anonymkode: e3b43...223 Hvis du ikke evner å se sammenhengene, så er du på et helt annet nivå enn meg.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #50 Skrevet 28. mai 2022 Meltzer skrev (2 minutter siden): Hvis du ikke evner å se sammenhengene, så er du på et helt annet nivå enn meg. Hva er dette for en manipulerende måte å uttrykke seg på? Forklar gjerne mer konkret hva du mente med sammenhengen der. Anonymkode: e3b43...223 1
Meltzer Skrevet 28. mai 2022 #51 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er dette for en manipulerende måte å uttrykke seg på? Forklar gjerne mer konkret hva du mente med sammenhengen der. Anonymkode: e3b43...223 Overhode ingen manipulerende intensjon. Du ser ikke sammenhengene jeg legger frem, og dermed så befinner vi oss på for ulike nivå for diskusjon.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #52 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Menn bruker da i snitt mye mer penger på kvinner enn motsatt, hvordan kan man da si at norske menn er gjerrige?? Anonymkode: 7c049...465 Har du lest HI? Og hun er heller ikke den eneste som opplever det. Derfor denne tråden om gjerrige menn Anonymkode: e3b43...223 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #53 Skrevet 28. mai 2022 Meltzer skrev (Akkurat nå): Overhode ingen manipulerende intensjon. Du ser ikke sammenhengene jeg legger frem, og dermed så befinner vi oss på for ulike nivå for diskusjon. Jeg spurte om du konkret kunne svare på hva du mente var sammenhengen. Men det overser du Anonymkode: e3b43...223 1
Meltzer Skrevet 28. mai 2022 #54 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spurte om du konkret kunne svare på hva du mente var sammenhengen. Men det overser du Anonymkode: e3b43...223 Nei, sammenhengen er implisert.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #55 Skrevet 28. mai 2022 Meltzer skrev (2 minutter siden): Nei, sammenhengen er implisert. Ja da så😂 Anonymkode: e3b43...223 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #56 Skrevet 28. mai 2022 Nordmenn er besatt av penger. Vi er et samfunn hvor alt handler om penger. Til og med straff og belønning måles i kroner og øre. Hele samfunnet styres av og med penger. Noen skryter av at vi har så mye gratis i Norge, helsetjenester osv. Osv er ingen ting, ikke en gang helsetjenestene er særlig gratis faktisk. Egenandeler og regler for henvisninger og lange ventetider gjør at helsetjenester ofte må gjøres privat til slutt. Og da blir det skikkelig dyrt. Et slikt samfunn skaper grådige mennesker som verner om seg selv og lommeboka. Anonymkode: 4fd8a...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #57 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da har han sikker studielån og brukte tiden som ung på karriere mens du var ute å festet. Nå sitter han fortsatt med studielånet og en sparekonto vesentlig lavere etter å ha sponset deg, et "likeverdig" voksent menneske i et forhold som likevel raknet. Dårlig investering Anonymkode: 5708a...436 Jeg skrev at vi delte alt likt, han brukte ikke en krone på meg. Og han hadde ikke noe studielån. Men eide hus, leilighet, hytte og 2 biler. Anonymkode: 5659c...40c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #58 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skrev at vi delte alt likt, han brukte ikke en krone på meg. Og han hadde ikke noe studielån. Men eide hus, leilighet, hytte og 2 biler. Anonymkode: 5659c...40c Så bra. Tolka det som dere hadde felles økonomi Anonymkode: 5708a...436
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #59 Skrevet 28. mai 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har du lest HI? Og hun er heller ikke den eneste som opplever det. Derfor denne tråden om gjerrige menn Anonymkode: e3b43...223 Men realiteten er jo at menn bruker mye mer penger på damer enn motsatt. Så selv om det finnes unntak så er det jo stort sett kvinner som er gjerrige Anonymkode: 7c049...465
nisselue Skrevet 28. mai 2022 #60 Skrevet 28. mai 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Vel, det kommer jo an på hvorfor man jobber mindre. Blant kvinner så er det som du sier mange i det offentlige, da ofte innen helse og omsorg, hvor det kan være vanskelig å få fulltidsstillinger. Det er lett å tro at i Norge er vi likestilt. Men selv om vi er et av landene som har kommet lengst der, så er vi langt i fra mål. Denne artikkelen forskningen sier sitt: Kvinner er yrkesaktive i større deler av livet og utgjør i dag halve arbeidsmarkedet, de tar mer utdanning enn menn og jobber mer heltid enn før. Likevel får de fortsatt lavere timelønn enn sine mannlige kolleger. CORE-indikatoren for kjønn og lønn viser at kvinner tjener 89 kroner per hundrelapp menn tjener i timen. Anonymkode: e3b43...223 Da får de vel ta seg jobb på boreplattform de også. Tjener bra der. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå