Gå til innhold

Er norske menn gjerrige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, O.G. said:

Link til dette?

Enig, det er ikke noe unnskyldning for menn å ikke betale mer når damene gjør mer i hjemmet.

Du har vært mye hjemme med barn siden du kan si det er så mye enklere å være husmor enn å gå på jobb og få mannen til å trå til 50% av husarbeidet?

Hva ville damerne selv ha valgt tror du?

Du viser deg ikke akkurat som en som elsker kvinner og vil oss vell....

Og grunnen til dette er at  menn vil ha 50/50 når det kommer til økonomi, mens de gladelig overlater alt der hjemme til dama, sånn at hun ikke har tid til å bygge opp karrieren sin.

https://forskning.no/arbeid-likestilling/fedre-bruker-nesten-en-time-mer-hver-dag-pa-husarbeid-og-barnepass-enn-de-gjorde-i-1980/1809681

Tallene viser at kvinner gjorde mer enn fem timer familiearbeid om dagen, mens menn gjorde tre og en halv.

du sa 100 til 90 prosent noe som er langt fra virkeligheten. menn gjør i gjennomsnitt nesten like mye husarbeid

Anonymkode: f2d77...2bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, O.G. said:

Bah, du hadde ikke vist deg på Kvinneguiden hvis du ikke hadde savnet oss ad helvete til.

ingen som savner dere, de fleste menn er her pga av underholdningen🍿

the shit show som kalles dagens kvinner er morsomme å diskutere med og se alt styret dere driver med

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Sludder og vås. Har hatt mange typiske mannejobber. Jeg har da tjent mindre enn mine mannlige kolleger. Selv om jeg ikke gjorde mindre enn dem, oftest omvendt. 

Anonymkode: 6c431...21f

så pga ditt et ene tilfelle så stemmer det ikke ? altså forskning er ikke rett men ditt engangstilfelle så stemmer det ikke ?

hvilken jobb var du i?

vist du tror at du får like høy timesats som nyansatt som menn som har jobbet der i flere år så er det ikke diskriminering

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et par venninner som nylig har blitt single. Begge har fått bedre råd etter at samboeren flytta ut, og da er det seriøst noe feil et sted. Nei, særboerskap der man kan treffes for å ha det hyggelig, og reise på ferie sammen er jaggu mye bedre, så jeg fortsetter med det :) 

Anonymkode: c9b94...f9f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

the shit show som kalles dagens kvinner er morsomme å diskutere med og se alt styret dere driver med

KG var jævlig mye bedre for noen år siden da det bare var noen få menn her. Nå oversvømmes vi av incels og penistråder... 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis du skal ha utenlandske damer så må du nok legge bort gjerrigheten din og forventninger om at man skal betale likt. Dette er damer som i mye større grad er vant til menn som forsørger og enda mindre ute i arbeid enn norske kvinner.

Stakkars dame i så fall med dine holdninger som du har vist her inne  og beskylder kvinner for og ikke gjøre en innsats.

Anonymkode: e3b43...223

var sammen med en spanjol for 1 år siden. var ingenting hun forventet av meg ang penger eller økonomi

hun klaget ikke, var ikke lat, forventet ikke spandering og var ikke gjennomsyret av egoisme og feminisme slik norske kvinner er

hun var helt normal. vi slo opp sammen da hun fikk fast god jobb i spania og jeg ikke ville flytte, så vi er venner idag, men totally kulturkræsj fra henne og norske kvinner, norske kvinner er langt mer storforlangende og tilbyr langt mindre

blir som at du skal jobbe på kiwi men kreve en ferrari med lønnen din

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fy for en dårlig holdning du har mot kvinner. At du mener kvinner gjør en dårligere innsats sier mye om hvor lite du evner å sette deg inn i andres situasjon. Du får være glad noen i det hele tatt gidder å ta dårlig betalte kvinnedominerte yrker. Hadde ingen gjort det så hadde du nok merket hvor viktig disse jobbene er for samfunnet.

vell kvinner gjør jo en lavere innsats, SSB VISER DETTE OG DET GJØR ALL FORSKNING OGSÅ, HVA FÅR DU IKKE INN I DET JEVLA HODET DITT?

det er ikke jeg som bestemmer fakta, dette er statistikk fra ssb og studier. kvinner bidrar langt mindre i samfunnet, er det min feil?

eller deres feil?

menn jobber mer

tjener mer

betaler mest skatt

tar minst penger ut av nav

kvinner derimot,

jobber minst

tjener minst

er 70 prosent mer sykemeldt enn menn

betaler minst skatt

tar mest ut av nav

og ergo, bidrar mindre i samfunnet

faen altså, er det mulig å ta til seg fakta på dette forumet eller ? eller er fakta hardt å svelge ?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

KG var jævlig mye bedre for noen år siden da det bare var noen få menn her. Nå oversvømmes vi av incels og penistråder... 

og incels, enda et skjellsord fordi det er menn inne på et Kvinneforum

patetisk

blir som at jeg skal kalle alle kvinner på kg 40 +++ og har hengepupper

er vell 1-2 menn her som har de samme får ikke fitte klage tråder 

så har du 1 kjent bruker med penistrådene, men han vet vi alle hvem er og er alle drittlei han

resten av de fåtall av menn som er her er her pga 

1. ingen andre forumer å diskutere politikk , div ting

2. underholdningen av å debattere med krakilske dobbelmoralske kvinner

3. igjen, underholdningen, mange ser på , men noen lager seg tilslutt en bruker

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

stockholm syndrom heter det.

Anonymkode: 65d97...ea7

Je!

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lite produktivt for smarte menn. Hvorfor er dere ikke ut og tjener penger istedet?

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

https://forskning.no/arbeid-likestilling/fedre-bruker-nesten-en-time-mer-hver-dag-pa-husarbeid-og-barnepass-enn-de-gjorde-i-1980/1809681

Tallene viser at kvinner gjorde mer enn fem timer familiearbeid om dagen, mens menn gjorde tre og en halv.

du sa 100 til 90 prosent noe som er langt fra virkeligheten. menn gjør i gjennomsnitt nesten like mye husarbeid

Bah, tror mange menn løy på seg timer her gitt.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

det går ut over økonomien, man trenger ikke chanell bag til 12 000 eller 2 kg sminke i ansiktet hver dag

Kan du i det minste skrive Chanel rett?

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Og spesielt når han i et annet innlegg klager over at norske kvinner ikke tar vare på seg selv. Henger ikke helt på greip.

Henger ikke i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

var sammen med en spanjol for 1 år siden. var ingenting hun forventet av meg ang penger eller økonomi

hun klaget ikke, var ikke lat, forventet ikke spandering og var ikke gjennomsyret av egoisme og feminisme slik norske kvinner er

hun var helt normal. vi slo opp sammen da hun fikk fast god jobb i spania og jeg ikke ville flytte, så vi er venner idag, men totally kulturkræsj fra henne og norske kvinner, norske kvinner er langt mer storforlangende og tilbyr langt mindre

blir som at du skal jobbe på kiwi men kreve en ferrari med lønnen din

De som klager på at norske damer er storforlangende, har mest sannsynlig ikke så mye å tilby selv. Må man ty til damer som krever mindre, så er det kanskje på tide å gå i seg selv.

Utover det så skrev du at du var glad det kommer masse ukrainske damer hit, og jeg kan fortelle deg at de er mer vant til at mannen forsørger og at menn er menn. Har selv vært sammen med en fra Øst-Europa i mange år og kjenner godt til kulturen der.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

vell kvinner gjør jo en lavere innsats, SSB VISER DETTE OG DET GJØR ALL FORSKNING OGSÅ, HVA FÅR DU IKKE INN I DET JEVLA HODET DITT?

det er ikke jeg som bestemmer fakta, dette er statistikk fra ssb og studier. kvinner bidrar langt mindre i samfunnet, er det min feil?

eller deres feil?

menn jobber mer

tjener mer

betaler mest skatt

tar minst penger ut av nav

kvinner derimot,

jobber minst

tjener minst

er 70 prosent mer sykemeldt enn menn

betaler minst skatt

tar mest ut av nav

og ergo, bidrar mindre i samfunnet

faen altså, er det mulig å ta til seg fakta på dette forumet eller ? eller er fakta hardt å svelge ?

Ingen som har nektet på at menn tjener mer, og derav naturligvis betaler mer skatt.

Du må nesten bli flinkere til å legge ved linker til dine påstander som beviser det du skriver og forklaring på hvorfor. En medvirkende årsak til at kvinner er mer sykemeldt blant annet er graviditeter og alle plagene som hører med der.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen som har nektet på at menn tjener mer, og derav naturligvis betaler mer skatt.

Du må nesten bli flinkere til å legge ved linker til dine påstander som beviser det du skriver og forklaring på hvorfor. En medvirkende årsak til at kvinner er mer sykemeldt blant annet er graviditeter og alle plagene som hører med der.

De rent kroppslige forskjellene forklarer noe av årsakene, men ikke all.

Det handler nok mye om terskelen og hvordan menn og kvinner blir møtt ulikt i helsevesenet. Terskeøen påvkrles nok også mye av om man jobber i det offentlige eller i det private.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, O.G. said:

Bah, du hadde ikke vist deg på Kvinneguiden hvis du ikke hadde savnet oss ad helvete til.

Savner jo litt å ha nordmenn rundt meg innimellom, gjør jo det, men føler det er mere innleggsfrekvensen her som tiltrekker meg til forumet, enn det er brukerne. Håper litt det, for jeg er ikke veldig sado ellers i livet. 🤣

Anonymkode: f287d...6d5

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

De som klager på at norske damer er storforlangende, har mest sannsynlig ikke så mye å tilby selv. Må man ty til damer som krever mindre, så er det kanskje på tide å gå i seg selv.

Utover det så skrev du at du var glad det kommer masse ukrainske damer hit, og jeg kan fortelle deg at de er mer vant til at mannen forsørger og at menn er menn. Har selv vært sammen med en fra Øst-Europa i mange år og kjenner godt til kulturen der.

Tja, hva slags hersketeknikker og whataboutism kan man trekke ut av dette innlegget? 

Ikke god argemntasjonsteknikk i hvertfall.

Har samme erfaring som den du svarte, norske kvinner anser seg som gudinner og forventer behandling deretter.  Det er ikke balanse i forholdet slik jeg ser det, og jeg tar da heller praten med noen son jeg er mere på linje med :) 

Anonymkode: 923de...d36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tja, hva slags hersketeknikker og whataboutism kan man trekke ut av dette innlegget? 

Har samme erfaring som den du svarte, norske kvinner anser seg som gudinner og forventer behandling deretter.  Det er ikke balanse i forholdet slik jeg ser det, og jeg tar da heller praten med noen son jeg er mere på linje med :) 

Ja du kan jo starte med å lese her inne på forumet hvordan mange kvinner blir behandlet. Hvis det er å være storforlangende, så har vi alle det bedre som single, kvinner som menn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2022 den 10.16):

Noe det virker som mange menn ikke bryr seg om er at mange kvinner gjør alt hjemmet. Vasker, rydder, handler inn mat og ordner med barn. Så skal kvinnene i tillegg jobbe like mye og betale like mye selv om de tjener mindre? Syntes ikke det virker mye likestilt.

Anonymkode: a6ed6...40a

Hvis du lever på 50-tallet kanskje? Tror ikke mange forhold er slik i dag, og hvis du er i et sånt forhold, hvorfor finner du deg i det? Jeg hadde aldri godtatt å måtte gjøre alt av husarbeid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En ting til. En grunn til at det kan virke som norske kvinner forlanger mer enn utenlandske, er nettopp fordi vi klarer oss selv i større grad økonomisk. Kvinner i andre land som er mer avhengig av at mannen forsørger, og har derfor ikke mulighet i like stor grad.

Hvorfor skal man finne seg i å være i et dårlig forhold med menn som behandler en dårlig eller ikke har de kvaliteter man ser etter når man ikke må?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting til. En grunn til at det kan virke som norske kvinner forlanger mer enn utenlandske, er nettopp fordi vi klarer oss selv i større grad økonomisk. Kvinner i andre land som er mer avhengig av at mannen forsørger, og har derfor ikke mulighet i like stor grad.

Hvorfor skal man finne seg i å være i et dårlig forhold med menn som behandler en dårlig eller ikke har de kvaliteter man ser etter når man ikke må?

Aner ikke hva dette har med gjerrighet å gjøre, men la gå.

Så norske kvinner har blitt veldig kresne på utseende (og andre ting), og menn er ikke bra nok eller kjekk nok lenger. Og norske menn blir da sammen med "utenlandske" kvinner, som tydeligvis fortsatt er interessert i vanlige menn med vanlig utseende. Og alle er fornøyde. Du slipper å ha en kjæreste, og menn får kjæresten de ønsker. Hva er problemet?

Anonymkode: 7c049...465

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aner ikke hva dette har med gjerrighet å gjøre, men la gå.

Så norske kvinner har blitt veldig kresne på utseende (og andre ting), og menn er ikke bra nok eller kjekk nok lenger. Og norske menn blir da sammen med "utenlandske" kvinner, som tydeligvis fortsatt er interessert i vanlige menn med vanlig utseende. Og alle er fornøyde. Du slipper å ha en kjæreste, og menn får kjæresten de ønsker. Hva er problemet?

Anonymkode: 7c049...465

Ingenting med gjerrighet å gjøre, men når norske kvinner blir beskyldt for å være kravstore og at vi skal bli behandlet som gudinner, så må det forsvares.

Kvinner har i hundrevis av år måttet finne seg i å være under mannen og tjener for han i hverdagen siden han forsørget. Skillsmisse hvis mannen var utro eller ble behandlet dårlig på andre måter, var umulig siden kvinnen da ikke ville klare seg økonomisk.

De tidene er forbi, og her i landet har vi kvinner nå mulighet til å stille krav til hvordan vi vil ha det. Mange utenlandske har ikke kommet like langt, og henger derfor etter og lever mer på den gammeldagse måten.

Hvorfor du blander inn utseende det vet jeg ikke. Snakker om hva vi kvinner forventer av mannen vi velger å ha i vårt liv.

Forhold i dag handler hovedsakelig om ha det bra sammen og tilfredsstille hverandre på alle måter mer enn man er økonomisk avhengig. Derfor tillater norske kvinner seg nå å ha høyere krav.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ingenting med gjerrighet å gjøre, men når norske kvinner blir beskyldt for å være kravstore og at vi skal bli behandlet som gudinner, så må det forsvares.

Kvinner har i hundrevis av år måttet finne seg i å være under mannen og tjener for han i hverdagen siden han forsørget. Skillsmisse hvis mannen var utro eller ble behandlet dårlig på andre måter, var umulig siden kvinnen da ikke ville klare seg økonomisk.

De tidene er forbi, og her i landet har vi kvinner nå mulighet til å stille krav til hvordan vi vil ha det. Mange utenlandske har ikke kommet like langt, og henger derfor etter og lever mer på den gammeldagse måten.

Hvorfor du blander inn utseende det vet jeg ikke. Snakker om hva vi kvinner forventer av mannen vi velger å ha i vårt liv.

Forhold i dag handler hovedsakelig om ha det bra sammen og tilfredsstille hverandre på alle måter mer enn man er økonomisk avhengig. Derfor tillater norske kvinner seg nå å ha høyere krav.

De tidene er forbi i større grad mente jeg å skrive. Vi har fortsatt langt igjen å gå selv om vi har kommet langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...