Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber nordsjøturnus med 14 timers vakter. Før helgen ranglet jeg, men har tvunget meg selv på jobb. Nå er jeg halvveis i skiftet og føler meg elendig. Hvordan er det med egenmelding da? Har hørt at man ikke får egenmelding når man drar hjem fra jobb, men jeg har jo en litt annen arbeidstid enn 8-16 jobb. 

Anonymkode: 9cbcf...11c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med tillitsvalgt eller leder. Vil tro det er litt spesielle regler med slik turnus. 

• Liker 1
Skrevet

En får som regel ikke sykepenger for en vakt en har begynt på, så om du nå går hjem er resten av vakten vanlig ubetalt fravær. Om en er syk og melder sykefravær etter at en egentlig skulle startet arbeidsdagen får en heller ikke rett på sykepenger.

Men du får undersøke reglene din arbeidsplass har, står gjerne i kontrakten hvilken tariff dere følger, og tillitsvalgte skal kunne svare på slikt.

Det er din feil at du har ranglet før en vakt, så da får du bare pine deg gjennom dagen og huske å ikke gjøre samme tabben igjen.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Mt3 said:

Det er din feil at du har ranglet før en vakt, så da får du bare pine deg gjennom dagen og huske å ikke gjøre samme tabben igjen.

Huh? 

Anonymkode: 127de...0de

Skrevet

Mente nok hanglet, ikke ranglet😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På min arbeidsplass registrerer vi «syk del av dag». Det er ikke en egenmelding, men vi blir selvfølgelig ikke trukket i lønn.

Anonymkode: d47ee...e94

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Alvario
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På min arbeidsplass registrerer vi «syk del av dag». Det er ikke en egenmelding, men vi blir selvfølgelig ikke trukket i lønn.

Anonymkode: d47ee...e94

Trodde de fleste arbeidsplasser hadde den ordningen. Hos oss er det praktisert og vi har 12 timers dager.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss bruker vi ikke egenmelding dersom man blir dårlig ila dagen. Ringer vi dermed inn før vakt så brukes egenmelding. Men det er litt ulik praksis, du får sjekke.

Anonymkode: 7acb2...eff

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Huh? 

Anonymkode: 127de...0de

Rangla = vært på fest, sittet oppe og sett på serie/gamet over natta i stede for å sove når en skulle

Men om en har hanglet altså følt seg litt småsyk, følt at en brygger på noe ala influensa-forkjølelse... så blir det noe helt annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (19 timer siden):

Rangla = vært på fest, sittet oppe og sett på serie/gamet over natta i stede for å sove når en skulle

Men om en har hanglet altså følt seg litt småsyk, følt at en brygger på noe ala influensa-forkjølelse... så blir det noe helt annet.

En får ikke ubetalt fravær om en blir syk når en er på jobb? 

Anonymkode: 09f03...079

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...