AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Jeg jobber nordsjøturnus med 14 timers vakter. Før helgen ranglet jeg, men har tvunget meg selv på jobb. Nå er jeg halvveis i skiftet og føler meg elendig. Hvordan er det med egenmelding da? Har hørt at man ikke får egenmelding når man drar hjem fra jobb, men jeg har jo en litt annen arbeidstid enn 8-16 jobb. Anonymkode: 9cbcf...11c
pia mater Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Hør med tillitsvalgt eller leder. Vil tro det er litt spesielle regler med slik turnus. 1
Mt3 Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 En får som regel ikke sykepenger for en vakt en har begynt på, så om du nå går hjem er resten av vakten vanlig ubetalt fravær. Om en er syk og melder sykefravær etter at en egentlig skulle startet arbeidsdagen får en heller ikke rett på sykepenger. Men du får undersøke reglene din arbeidsplass har, står gjerne i kontrakten hvilken tariff dere følger, og tillitsvalgte skal kunne svare på slikt. Det er din feil at du har ranglet før en vakt, så da får du bare pine deg gjennom dagen og huske å ikke gjøre samme tabben igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 6 hours ago, Mt3 said: Det er din feil at du har ranglet før en vakt, så da får du bare pine deg gjennom dagen og huske å ikke gjøre samme tabben igjen. Huh? Anonymkode: 127de...0de
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #6 Skrevet 28. mai 2022 På min arbeidsplass registrerer vi «syk del av dag». Det er ikke en egenmelding, men vi blir selvfølgelig ikke trukket i lønn. Anonymkode: d47ee...e94 3
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På min arbeidsplass registrerer vi «syk del av dag». Det er ikke en egenmelding, men vi blir selvfølgelig ikke trukket i lønn. Anonymkode: d47ee...e94 Trodde de fleste arbeidsplasser hadde den ordningen. Hos oss er det praktisert og vi har 12 timers dager.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 Hos oss bruker vi ikke egenmelding dersom man blir dårlig ila dagen. Ringer vi dermed inn før vakt så brukes egenmelding. Men det er litt ulik praksis, du får sjekke. Anonymkode: 7acb2...eff
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #10 Skrevet 28. mai 2022 https://www.simployer.no/artikler/sykdom-del-av-dag/ Anonymkode: 62a4e...4fa
Mt3 Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Huh? Anonymkode: 127de...0de Rangla = vært på fest, sittet oppe og sett på serie/gamet over natta i stede for å sove når en skulle Men om en har hanglet altså følt seg litt småsyk, følt at en brygger på noe ala influensa-forkjølelse... så blir det noe helt annet. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 Mt3 skrev (19 timer siden): Rangla = vært på fest, sittet oppe og sett på serie/gamet over natta i stede for å sove når en skulle Men om en har hanglet altså følt seg litt småsyk, følt at en brygger på noe ala influensa-forkjølelse... så blir det noe helt annet. En får ikke ubetalt fravær om en blir syk når en er på jobb? Anonymkode: 09f03...079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå