Gå til innhold

Tåler plutselig ikke alkohol mer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er jente på 25. Har drukket siden jeg var 18 med normalt forbruk vil jeg si, går litt i perioder. Blir som regel trøtt dagen derpå, litt hodepine og kvalme om jeg har drukket mye, men sjeldent at jeg spyr. Nå derimot… Virker som at kroppen min ikke klarer å håndtere alkohol lenger! Jeg får black out selv om jeg ikke er så full og spyr som en gris dagen derpå, selv om jeg har drukket vann og moderert mengden alkohol. Forrige måned drakk jeg tre glass hvitvin og dagen etter spydde jeg sikkert 15 ganger, de fleste på helt tom mage… I går drakk jeg noen drinker med vodka og nå er det på an igjen… 

Er ikke noe problem å kutte ut drikkingen, selv om det er litt kjipt å være edru på fest, men er det noen som har opplevd det samme? Noen som vet hva det kan skyldes? 

Anonymkode: 7c3bf...f61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det skyldes nok at alkohol er gift og at du spyr for å bli kvitt giften. Mange tolererer alkohol mindre når de blir litt eldre, og det er sånn sett bare bra siden det er veldig skadelig for kroppen. 

Anonymkode: 01b53...ac7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke brennevin lengre,får total blackout. Så det har jeg sluttet med.  Kan drikke øl,det tåler jeg godt,så i lystig lag tar jeg meg noen øl og er fornøyd med det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke migreneanfall du får da? 3 glass hvitvin og spy 15 ganger dagen etter høres ut som meg når jeg fikk migreneanfall av alkohol.

Anonymkode: 2b218...36f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Allergi mot noe i det du drikker eller problemer med forbrenning/ hormonkrøll

Anonymkode: 8e1ac...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det samme har skjedd med meg. Jeg tålte alkohol fint når jeg var 18-27, men nå (29) blir jeg skikkelig dårlig. Drikker jeg 2 glass vin eller sprit, så er jeg dårlig to dager etterpå. Gin er spesielt ille, det kaster jeg umiddelbart opp igjen. 

Jeg har bestemt meg for å slutte med alkohol og lytte til kroppen. Det er jo en gift, som kroppen min åpenbart ikke takler. Litt trist, men det er samtidig ikke verdt det. 

Anonymkode: e940a...e6b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg reagerte sånn plutselig da jeg var gravid uten å vite det....

Anonymkode: a61bc...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat det samme skjedde meg. Mistenker at det er alderen, selv om det er helt sjukt å si når man er i midten av 20 årene

Anonymkode: bdf21...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble "allergisk" mot alkohol da jeg gikk på en type p-piller. Ble nesten umiddelbart kjempe dårlig ved inntak av selv en enhet alkohol. Så fort jeg byttet merke igjen forsvant det.

Anonymkode: 13406...4c6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir ikke spesielt kvalm av alkohol nå når jeg har blitt eldre (28) og drikker mindre, men etter lange perioder uten alkohol nå så blir jeg bare ekstremt fort sløv når jeg først drikker litt igjen. Synes det bare er kjipt, så holder meg stort sett edru på sammenkomster og middager nå. Synes ikke øl og vin smaker like godt lenger heller, men savner det å synes det var godt. 

Å bli så dårlig etter 3 glass på en kveld høres voldsomt ut, selv om det er lenge siden man drakk sist. Det er vanlig at man ikke tåler alkohol like godt når man blir eldre, men det er stort sett pga at man drikker sjeldnere, og dermed ikke opprettholder toleransen for det. Blir som å drikke for første gang, og kroppen ikke liker det i det hele tatt. 

Anonymkode: 94ed4...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skjedde også meg i slutten av 20-årene. Ettersom jeg blir eldre har det blitt stadig verre, kan bli svært dårlig av 1-2 glass vin. Får smerter i hode, rygg, nakke og kvalme/oppkast. Tar jeg en fest er jeg dårlig i 2 dager, og får et ekstremt ubehag i kroppen i form av skjelvinger/uro. 

Jeg drikker nå nesten aldri alkohol lenger, siden jeg blir så dårlig. Veldig kjedelig. 

Mistenker at jeg er allergisk eller at det utløser en slags migrene (Jeg har ikke migrene som diagnose). 

Anonymkode: 981a3...21a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville prøvd med allergitablett før og etter festen. 15 oppkast etter hvitvin? Tror jeg ville styrt unna hvitvin etter det. Eller kanskje du rett og slett hadde omgangssyke den dagen tilfeldigvis? 🤔 Gjerne drikke øl eller cider/rusbrus fremover? Det er gjerne alderen også. Kjenner jeg ikke tåler så mye som jeg gjorde i studietiden! 🍾

Anonymkode: 72052...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir verre med alderen. Jeg tåler ikke alkohol. Kan ha det gøy hele kvelden, men får sånn fylleangst at jeg kan bli dårlig i ei uke etterpå. Ikke verdt det. 
Drikker et par cider to ganger i året. 

Anonymkode: d9ff5...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kutt alkoholen.

Jeg gjorde det, fikk et nytt liv.

I norge kaller man jo alkohol for sosialt, tragisk samfunn. Det skal alltid drikkes, samme når ting skjer i arbeidslivet. 

Anonymkode: f34fa...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...