AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Sjekket på finn.no og syntes mange hunder gies bort nå? Er det pga det er «korona hunder» og nå skal folk på ferie igjen? Anonymkode: 39d42...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Jepp. Takket bære hjernedøde mennesker som ikke evner å tenke mer enn en uke frem i tid så har de «plutselig» fått allergi, eller «plutselig» sett at de ikke kan gi hunden det den trenger fordi de spontant skaffet seg feil hunderase for sin hverdag, fordi den var sååå søt. Jævla idioter. Anonymkode: 9ab54...a8f 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 I tillegg til det ab a8f nevner så går det også igjen en del hunder med problemadferd, ofte separasjonsangst og utagering. På grunn av korona har veldig mange hunder under tre år mangler i "utdannelsen" sin siden det ble problemer med å holde kurs osv. Det er også en del eldre 7+ brukshunder som omplasseres fordi de skal pensjoneres. Anonymkode: 2627a...075 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 «Det er med tungt hjerte jeg ser meg nødt til å finne et nytt for alltid hjem til vofsen siden jeg på grunn av endret livssituasjon ikke lenger kan gi ham den oppmerksomheten han fortjener» = jeg er så jævla lei av den helvetes gneldrebikkja og håper jeg kan dra et par tusenlapper mer enn jeg ga. Anonymkode: d4e62...623 7 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #5 Skrevet 28. mai 2022 Jeg leter etter ny hund, og ser etter en brukshund, da gjerne omplassering. Er litt oppgitt over hvor mange flotte hunder som skal omplasseres, men som har så store adferdsvansker at jeg ikke tar sjansen på å overta en slik hund. Det er tydelig at mange av disse hundene nærmest har vært leketøy for barn og ungdom og oppdragelse har vært fraværende. Anonymkode: 91fbb...aa0 8
Kinder Skrevet 28. mai 2022 #6 Skrevet 28. mai 2022 Trist med så ekstremt korttenkte og egoistiske mennesker. «Nå kjeder jeg meg, og kommer til å kjede meg en stund, så da skaffer jeg meg bare en hund, for å få det litt kjekkere. De er jo så søte også, disse valpene». «Oi, nå ble jo livet som normalt igjen. Huff, så mye mas med denne bikkja. Nå vil jeg ut å reise og finne på ting med venner igjen, og gidder ikke å føle meg fanget av en bikkje» Stakkars hunder. Håper i det minste at de kommer i gode og trygge hjem denne gangen, med folk som oppriktig er glade i dem. 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): «Det er med tungt hjerte jeg ser meg nødt til å finne et nytt for alltid hjem til vofsen siden jeg på grunn av endret livssituasjon ikke lenger kan gi ham den oppmerksomheten han fortjener» = jeg er så jævla lei av den helvetes gneldrebikkja og håper jeg kan dra et par tusenlapper mer enn jeg ga. Anonymkode: d4e62...623 eller = "helt overraskende ble den søte valpen mye mer krevende enn jeg hadde trodd. Ingen fortalte meg at jeg må gå ut i all slags vær flere ganger for dagen, ikke kan feste når jeg vil, ikke kan reise når jeg vil, at dyret koster penger. Det er med tungt hjerte jeg innser at det andre burde fortalt meg, ikke ble fortalt. Og nå må jeg altså finne et nytt hjem siden ingen fortalte meg hva det å ha hund betyr. Ikke min skyld altså." Anonymkode: fc04d...98e 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 Takket være korona, så har mange vært MYE hjemme. Å jeg merker meg at mange ikke har tenkt på at de må trene på å la hunden være hjemme alene, med det resultatet at man får hunder med separasjonsangst fordi man plutselig skal tilbake på kontoret. Folk. Anonymkode: 9ab54...a8f 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 Disse folka skulle havnet på en liste sånn at dørene ble lukket for fremtidig dyrehold. Alle så jo at dette kom til å skje. Anonymkode: d22e9...c60 7
Sofakona Skrevet 28. mai 2022 #10 Skrevet 28. mai 2022 Pluss det er mange som ikke vet hva det innebærer å ha hund..i det å sosialisere,trene, etc. Er på fod ofte for å se etter Hunder...men Ingen kan bli hjemme hos barn..og alle har adferdsproblemer...lurer på hvorfor... Det kreves stell,gå turer etc ...noen mennesker skjønner ikke hvor mye tid det tar 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #11 Skrevet 28. mai 2022 Jeg tenkte lenge på å få hund, i mange år faktisk, rett før korona slo til så fant jeg ut at jeg hadde både tid, råd, og nytt hjem med god plass. Skulle til å søke etter valp i det korona slo inn, og jeg fikk andre ting å tenke på, og plutselig skulle ALLE ha hund. Hundene jeg hadde sett på før steg rundt 10-15.000 i pris og ventelistene ble flere måneder. Jeg har enda ikke en hund. Jeg kan heller ikke ta imot en hund som nå skal omplasseres fordi jeg er ikke i stand til å omskolere eller oppdra en hund som ikke har fått noe annet enn å gå på selvstyr hjemme med udugelige folk. Jeg er enig i at hver og en skulle blitt satt på en liste og ikke fått ha dyr igjen. Husker så godt folk sa "ypperlig mulighet til å få hund nå som vi likevel har hjemmekontor og må være inne". Fy faen. Anonymkode: 9d73f...ea8 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #12 Skrevet 28. mai 2022 Endret livssituasjon kan også bety at man har fått en kronisk sykdom som gjør at man ikke lenger er i stand til å gi hunden det den trenger av aktivisering. En del får også barn som viser seg å ha allergi, og det er en stor sorg for de det gjelder! De aller færreste mennesker omplasserer hunden sin med lett hjerte, og for de fleste er det en lang prosess å komme dit at man innser at hunden vil ha det bedre et annet sted. Synes alltid disse trådene er ubehagelige å lese, for de er så enormt fordømmende og hoverende. Anonymkode: 42c6b...f1b 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #13 Skrevet 28. mai 2022 Vel så trist er det å se alle annonsene på husky, border collie, malinois og ridgeback, og tenke på alle de som forelsker seg i de nydelige valpene på bildet, og ikke har satt seg godt nok inn i rasene og instinktene, og hvor mye oppdragelse, mental trening og mosjon de trenger. Anonymkode: 89241...6e8 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #14 Skrevet 28. mai 2022 slutter meg til det meste her. Det er svært få som kjøper hunder med kastraksjonsangst fordi de kan være ødelagt for alltid, stakkars. Det dummeste jeg har hørt er folk som ikke kan ha alenetrening fordi de har hatt hjemmekontor🤯 Hvor dum går det an å bli🥺 Anonymkode: 18859...5d9 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #15 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sjekket på finn.no og syntes mange hunder gies bort nå? Er det pga det er «korona hunder» og nå skal folk på ferie igjen? Anonymkode: 39d42...7aa På Finn.no er det nå 19 hunder som gis bort, i hele Norge. Er det virkelig mange? Folk snakker så mye om at det er så innmari mange "korona-hunder" som gis bort i hytt og vær, og særlig at det trapper seg opp før sommerferien. Men altså... 19 stykker? Det er selvsagt synd for hundene det gjelder, men det er da virkelig ikke en landsomfattende krise som mange virker å synes.... Anonymkode: 3c71c...178 4
AnonymBruker 42 Skrevet 28. mai 2022 #16 Skrevet 28. mai 2022 (endret) Kan ikke svare på om der er mer nå enn før, men det er jo isf. utrolig synd.... Har faktisk litt problemer med å se for meg at folk kan klare å gi ifra seg hunder katter mm. er en ekstremt god grunn for det, iaf. Skal ikke se bort ifra at det kanskje er tilfellet heller Endret 28. mai 2022 av Beeblebrox
MissPierce Skrevet 28. mai 2022 #17 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Endret livssituasjon kan også bety at man har fått en kronisk sykdom som gjør at man ikke lenger er i stand til å gi hunden det den trenger av aktivisering. En del får også barn som viser seg å ha allergi, og det er en stor sorg for de det gjelder! De aller færreste mennesker omplasserer hunden sin med lett hjerte, og for de fleste er det en lang prosess å komme dit at man innser at hunden vil ha det bedre et annet sted. Synes alltid disse trådene er ubehagelige å lese, for de er så enormt fordømmende og hoverende. Anonymkode: 42c6b...f1b Selvfølgelig kan man havne i denne situasjonen, og jeg synes veldig synd på disse menneskene. Men det er så lett å lese mellom linjene hos de som faktisk er i denne situasjonen og de som ikke lenger vil ha hunden. De som ofte har gapt over for mye kjenner man igjen med store hannhunder på rundt 1 år, av krevende raser. De er over representert hos f.eks FOD også. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): På Finn.no er det nå 19 hunder som gis bort, i hele Norge. Er det virkelig mange? Folk snakker så mye om at det er så innmari mange "korona-hunder" som gis bort i hytt og vær, og særlig at det trapper seg opp før sommerferien. Men altså... 19 stykker? Det er selvsagt synd for hundene det gjelder, men det er da virkelig ikke en landsomfattende krise som mange virker å synes.... Anonymkode: 3c71c...178 Mange av de selges til nesten samme pris som de ble kjøpt for. Så du må se på hunder til salg også. 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #18 Skrevet 28. mai 2022 Mye idioter som ikke tenker lenger en nesa si.. Kjenner jeg blir ganske provosert av det. Anonymkode: bd2ea...351 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #19 Skrevet 28. mai 2022 Og så er det sånne som meg som gleder meg som et barn til at jeg endelig kan hente kattungen min neste uke og så fram til forhåpentligvis minst 15 år i godt selskap. De forrige kattene mine ble 16 og 20 år. Anonymkode: 5155c...a96 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 MissPierce skrev (11 minutter siden): Mange av de selges til nesten samme pris som de ble kjøpt for. Så du må se på hunder til salg også. Tråden handler om at mange hunder gis bort. Og det stemmer jo ikke. At mange hunder er til salgs er en annen ting. Anonymkode: 3c71c...178 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå