Gå til innhold

Høyere og bedre betalt stilling = mer arbeid? Eller mindre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å videreutdanne meg, men prøver å veie litt for og imot. Økonomisk sett er det vel greit nok å regne ut siden dette bare er tall. Slå sammen tapt inntekt og utgifter til studiene, og veie det opp mot lønnsøkningen som kan forventes. Evt ta med rente på gjeld som utsettes å betales ned osv.

Men det er jo mer enn bare penger som teller, som går mer på trivsel og livskvalitet. Jeg har jobbet i 12 år og føler til tider at jeg jobber meg ihjel. Jeg ønsker å få meg en litt mindre krevende jobb som gir mer overskudd. En mer administrativ stilling. Dere som har gått opp i stilling og lønn, føler dere at hverdagen har blitt roligere, eller har også kravene og forventningene økt mer?

Anonymkode: 116bc...616

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har arbeidet som ordinær ansatt, mellomleder og direktør. 

Forventningene og kravene øker definitivt med mer ansvar. Hverdagen har på ingen måte blitt mindre hektisk, hvertfall for meg. Den største forskjellen er nok i type stress, da jeg var normal ansatt var jeg gjerne fysisk sliten etter jobb. Jeg hadde mange arbeidstimer, men når jeg var ferdig på jobb var jeg fri. Tenkte ikke et sekund på jobb i helger og ferier. Etter jeg har blitt leder, er jeg aldri fysisk sliten lenger. Men veldig ofte mentalt sliten, spesielt siden man aldri får lagt fra seg jobben 100 %. Er det julaften og det dukker opp noe er det mitt ansvar å fikse det. Det er sjelden det går en hel (fri) dag uten noe som helst jobbrelatert. 

Lønnen er selvfølgelig mye høyere, men dersom hensikten er å få en bedre hverdag er det ikke sikkert det er verdt det. Men selvsagt, dette er også avhengig av hvilken bransje det er snakk om. Og videre om det er privat/offentlig. 

Jeg har aldri angret på at jeg gikk videre, men det er fordi jeg synes jobben er mer givende i form av utfordringer, ansvar osv. 

Anonymkode: 6ef9b...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...