lukterpågress Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Jeg skal skrive en oppgave på 2000 ord om temaet sminke. Noen ideer om hva jeg kan ta med i teksten? Hvordan jeg skal begynne osv?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Gjør leksa di selv Anonymkode: 0366f...4dc 2
lukterpågress Skrevet 28. mai 2022 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2022 50 minutter siden, AnonymBruker said: Gjør leksa di selv Anonymkode: 0366f...4dc Takk for hjelpen snille deg
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 Historien til sminke, eller om temaet sminke? Hvor fritt står du til å selv velge fokus her? Anonymkode: 21abc...562
lukterpågress Skrevet 28. mai 2022 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Historien til sminke, eller om temaet sminke? Hvor fritt står du til å selv velge fokus her? Anonymkode: 21abc...562 Man kan velge helt selv hva man vil skrive om, fikk ikke så mye info. Jeg har allerede dekket historien/utviklingen til sminke, så jeg tenker å skrive mer om temaet sminke og hvordan det har spilt en rolle for både menn og kvinner i forskjellige kulturer de siste 50 årene. Kanskje også om urealistiske skjønnhetsidealer osv 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #6 Skrevet 28. mai 2022 Sminke er vel langt mer enn 50 år dersom du leter. Kanskje du kan skrive om hva de brukte før i tiden før det fantes sminkeprodukter i butikkene? F.eks kull som eye liner og sånne ting... kan ikke historien her, men tenker at det kan være interessant, og hvorfor vi har behov for å føle oss pene. Anonymkode: 1e3d5...3b6 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 lukterpågress skrev (32 minutter siden): Man kan velge helt selv hva man vil skrive om, fikk ikke så mye info. Jeg har allerede dekket historien/utviklingen til sminke, så jeg tenker å skrive mer om temaet sminke og hvordan det har spilt en rolle for både menn og kvinner i forskjellige kulturer de siste 50 årene. Kanskje også om urealistiske skjønnhetsidealer osv Da har du vel egentlig med det mest essensielle, som sikkert resten av klassen også skriver. Det er et sikkert kort, på godt og vondt. Du kan hanke inn en grei karakter, men neppe den høyeste. Hva om du tar sjansen på å skille deg litt ut? Dødelig sminke? Her er én link, det finnes utallige flere. https://www.insider.com/dangerous-beauty-products-history-2018-8#safe-arsenic-complexion-wafers-were-anything-but-safe-3 Les også om Aqua Tofana. Det er en gift kvinner kjøpte for å forgifte sine ektemenn, og den var forkledt som sminke. https://www.syfy.com/syfy-wire/giulia-tofana-the-italian-serial-poisoner-who-became-a-legend Anonymkode: 21abc...562 2 3
lukterpågress Skrevet 28. mai 2022 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Sminke er vel langt mer enn 50 år dersom du leter. Kanskje du kan skrive om hva de brukte før i tiden før det fantes sminkeprodukter i butikkene? F.eks kull som eye liner og sånne ting... kan ikke historien her, men tenker at det kan være interessant, og hvorfor vi har behov for å føle oss pene. Anonymkode: 1e3d5...3b6
lukterpågress Skrevet 28. mai 2022 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2022 Jeg vet at sminke er mer enn 50 år gammelt, men som sagt har jeg allerede skrevet om historien til sminke, egypttiden når de brukte kohl rundt øynene osv. Men god idé om at jeg kan skrive om hvorfor vi har behov for å føle oss pene
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 menn brukte sminke i vikingetiden, så er mer enn 50år vi snakker om😊 Anonymkode: e56e9...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå