Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg mottar behandling på privatklinikk. Siden han er steril har vi IVF med donorsæd.

1. gang fikk vi ut 5 egg med relativt lav hormonstimulering. Vi satt inn ett og ønsket å fryse ned de resterende eggene, men ingen av eggene overlevde til blastocyst-stadiet. Ingen graviditet.

2. gang justerte de hormonmengden slik at vi fikk ut flere egg. 11 egg ut, 4 ble befruktet, men kun ett overlevde til blastocyst. Ingen graviditet på fersk-forsøk, men positiv graviditetstest dag 8 etter innsett med blasto. Jeg begynte å blø to dager etterpå så ingen graviditet denne gangen heller. 

3. gang gjennomførte vi samme behandling, men denne gangen med ICSI. Denne gangen ble 8 befruktet, men kun to overlevde til blasto. Denne gangen ble det ikke fersk-forsøk, men vi prøvde nettopp med 1 fryseforsøk. Ingen graviditet.

Alle mine prøver er fine. Forholdene i livmor er bra, og eggene som blir blastocyst er jo i utgangspunktet egg med god kvalitet. Etter siste negative forsøk har jeg blitt skikkelig lei meg, og jeg kjenner at dette begynner å tære på. Jeg reagerer elendig på hormonene, og jeg er sykemeldt etter uttak. Er derfor fysisk veldig sliten. Nå også psykisk, og nå begynner jeg å lure på om dette i det hele tatt kommer til å gå. Klinikken sier at vi kommer til å lykkes til slutt, men samtidig virker det som at de ikke har tenkt å gjøre noe annerledes ved neste forsøk om det siste egget vi har på frys gir negativt resultat. 

Er det noen som har noen tips å komme med? Jeg trenger virkelig noen å prate med.

Anonymkode: 7591d...97c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært i samme situasjon selv, men ta vare på deg selv, både fysisk og psykisk oppi dette. Er det en mulighet å ta seg en ferietur med mannen, og bare være dere to en uke og forsøke å få tankene over på noe annet? Det må være en enorm psykisk påkjenning for dere begge å ikke ha et annet fokus akkurat nå. Klinikken har nok rett, men da er det jo fordel at du også har energi til det.

Anonymkode: f05bb...29b

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke alene ❤️

Slik jeg forstår det har du hatt 5 innsett til sammen? Gravid kjemisk en gang? 

Heldigvis ser det ut som at de har knekt en kode når det kommer til befruktning med å bruke icsi 🙂 det er bra!

Den kjemiske bør også gi deg håp, da du faktisk har blitt gravid! Selv om det ikke holdt så ble du gravid. Du vet derfor at du rent fysisk kan bli gravid. 

Det tyngste for min del er nok det å vite om det kommer til å gå. Å finne energi til å gjennomføre noe som er så dyrt fysisk og i ren kronasje, når man ikke vet om det faktisk gir oss et barn. 

Masse lykke til på neste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...