AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Skrevet 28. mai 2022 Hei! I februar fikk jeg to sår på låret av negle lim. Jeg tok på negler på buksa mi, også gikk det igjennom. Det tar utrolig lang tid før det gror, og har to sår på beinet. Tips til noe krem eller hva jeg skal gjøre for at det skal bli borte fort? Anonymkode: c1e25...84f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Tetreolje kan funke. Kan ikke kjøpes konsentrert i norge, men du kan kjøpe en utblanda en på bodyshop. Anonymkode: fac7c...ece
Scherbatsky Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Hei! I februar fikk jeg to sår på låret av negle lim. Jeg tok på negler på buksa mi, også gikk det igjennom. Det tar utrolig lang tid før det gror, og har to sår på beinet. Tips til noe krem eller hva jeg skal gjøre for at det skal bli borte fort? Anonymkode: c1e25...84f Har du mulighet til å se en hudlege? Det har jo gått en del tid, og det kan være en grunn til at det ikke gror som de kan hjelpe deg med Evt så drar du innom fastlegen og ser om de kan hjelpe deg. Sår skal få gro i fred, ikke noe essensielle olje, ingen kremer eller noe. Alle de hudlegene jeg følger og har sett anbefaler kun vann til å rense såret (ikke sprit), deretter vaselin og evt plaster over hvis det er nødvendig og mulig. Huden vet hva den skal gjøre, vaselinen bare blir et beskyttende lag. Se bla denne reels'en fra Dr Ranella Hirsch: https://www.instagram.com/p/CS4rVLgHNvu/ Hun har også en highlight på sin konto som heter "Skin/wound/btx" som kan være nyttig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå