Mt3 Skrevet 29. mai 2022 #41 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kan til nød forstå at enkelte velger å selge til nest høyeste bud fordi de kjenner den som byr høyest og ikke ønsker å selge til vedkommende, men å selge til lavere pris (og tape penger) fordi man er snurt over tidligere skambud og vil statuere et eksempel synes jeg er rimelig merkelig. Hadde jeg solgt bolig ville jeg ønsket mest mulig penger, og solgt til nesten hvem som helst så lenge de byr høyest mulig. Unntaket måtte vært om jeg visste at høyeste bud kom fra en skikkelig vrang person som potensielt kunne ha forpestet nabolaget og klaget på alt mulig rart ved kjøpet i mange år fremover. Et skambud hadde jeg ikke tatt ille opp. Enten er skambudet eneste bud og man må kanskje innse at taksten var for høy, og man må da avgjøre om man vil selge likevel eller vente an og eventuelt forbedre/endre på noe. Eller så setter skambudet i gang en skikkelig budrunde, og man får kjørt opp prisen dit man vil. Kanskje kan man takke personen bak skambudet for at budrunden fikk sånn fart? Det er mye styr å selge og kjøpe bolig, og noen tar ting litt mer personlig når de selger boligen sin (det er en grunn til at enkelte meglere ikke vil ha boligeier til stede når det er visning), men i bunn og grunn er det bare business og intet personlig. Jeg synes det må være lov å prøve seg om man ønsker å komme med et bud langt under takst. Så lenge man ellers oppfører seg høflig og redelig, og godtar at man eventuelt får avslag eller blir bydd over, så er det da ingen skade skjedd. By det DU mener boligen er verdt, TS. Men vær forberedt på ulike utfall. Du kan bli møtt med alt fra blankt avslag (og indignert boligeier som aldri i verden vil selge til deg uansett hvor høyt du senere byr) til evt motbud og etterhvert ny bolig til en grei pris som både du og selger er fornøyd med. Hilsen ei som aldri har kjøpt hus, men som har kjøpt fritidsbolig på skikkelig skambud. Jeg var eneste budgiver og fikk avslag, men gikk litt høyere og fikk kjøpe fritidsboligen til langt under prisantydning. Det er lov å prøve seg. Anonymkode: 39b9e...89f Vil tro det er lettere å slippe unna med skambud der eier ikke har ett veldig godt etablert forhold til hus, omegn og naboer. Om det er folk som skal selge sin kjære eiendom fordi de ikke klarer å sitte med så mye vedlikehold... og de har nok penger, godt nedbetalt gjeld så selger de mer på følelse enn på bud summen. Alltid lov å prøve seg, om det alltid er lurt er noe annet. Selv synes jeg det bestandig er mer gledelig å gi avslag til folk som ikke pruter og hardnakket påstår at det er feil ved varen og at de derfor gjør meg en tjeneste ved å kjøpe den av meg til halv pris, så mye kommer an på holdning og oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippokrates Skrevet 29. mai 2022 #42 Del Skrevet 29. mai 2022 (endret) Huset har ingen særlig interesse, har blitt nedsatt allerede, og ligger da klar for bud. Tenker jeg. Hadde startet med 1,9 mill, slik at når dere møtes på 2,1 - 2,2 så føler både du at du har gjort et godt kjøp og selger at selger har gjort et godt salg. Byr du 2,2 først, så må du nok opp på 2,3 eller 2,4 tilslutt. Budrunder alene mot selger er mind-games. Et lavt bud senker faktisk selgers forventning til både deg og pris, og kompromisset er enklere å få i havn. Så ikke by for høyt første gang, men sørg for å by passelig for å ikke få selger "imot" deg fra start. Endret 29. mai 2022 av Hippokrates Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #43 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis megler har annonsert to visninger kan ikke megler dra i gang budrunde før etter siste visning, da må evt bud som skal håndteres før det med kortere utløpsfrist gå direkte til selger. De fleste er jo interessert i en budrunde, og gidder ikke akseptere et bud langt under prisantydning før alle visninger har vært. Du tenker helt feil når du tenker "de kommer uansett til å tjene på det", da har du ikke skjønt hva det dreier seg om. Hvis de kjøpe en rønne til 1,5 for noen år siden og har brukt penger på å pusse opp så endrer selvfølgelig den verdien seg, samt at boligverdien generelt har steget i Norge. De er selvfølgelig ikke villig til å selge billigere til deg fordi du syns de tjener nok uansett, merkelig tankegang. Å tro de kommer til å selge flere hundretusen under takst på en bolig som ikke en gang er ferdig med visningene er en illusjon. For øvrig kan jeg ta en annen historie til deg og andre her inne som forsøker å spare penger. Jeg har et vennepar som skulle selge boligen sin ett å kun ha eid et par år. De satt prisen på et helt greit nivå ut fra hva andre hus i området hadde gått for, kvm pris og meglers anbefaleringer, i tillegg hadde de en nedre grense for å ikke tape penger på salg, flytting og mellomfinansiering. Inn kom et par som la seg langt under prisantydning, og da venneparet mitt ga motbud på 100 000 under takst så fikk de avslag fra dette paret. Huset ble ikke solgt på første visning, paret la igjen inn bud langt under takst og fikk samme motbud på 100 000 under takst, som ble avslått. Dette var på sommeren, vennene mine trakk huset fra markedet og la det ut igjen rett over ferien. Første visning da trakk en god del folk, og det ble satt i gang en budkrig som endte på 750 000 over takst. Og hvem hadde høyeste budet? Jo det paret som hadde nektet motbudet på 100 000 under takst. De kunne spart 850 000 på å være smidigere i prosessen, men skulle forsøke å snike seg et billig hus "ingen" ville ha, og bommet totalt på hva interessen egentlig var i området. Anonymkode: aa394...0a8 Som jeg har skrevet tidligere, jeg er helt grønn på det her, så jeg vet ikke hvordan alt fungerer sånn sett. Men det var det megler fortalte ihvertfall, at siden første visning allerede har vært er det åpent for å legge inn bud. Om huset er solgt eller ikke før neste planlagte visning, var ikke godt å vite - i følge megleren. Og bud kunne legges inn i boligannonsen, så vil da tro budet kommer til megler og ikke direkte til selger? De har pusset opp innvendig. Utvendig har de ikke gjort noenting, og det må derfor tas tak i om noen år uansett. Hadde de pusset opp både utvendig og innvendig kunne jeg vært med på at prisen kanskje hadde vært enda mer også. Ts Anonymkode: 9b701...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #44 Del Skrevet 29. mai 2022 Cylon skrev (17 minutter siden): Huset har ingen særlig interesse, har blitt nedsatt allerede, og ligger da klar for bud. Tenker jeg. Hadde startet med 1,9 mill, slik at når dere møtes på 2,1 - 2,2 så føler både du at du har gjort et godt kjøp og selger at selger har gjort et godt salg. Byr du 2,2 først, så må du nok opp på 2,3 eller 2,4 tilslutt. Budrunder alene mot selger er mind-games. Et lavt bud senker faktisk selgers forventning til både deg og pris, og kompromisset er enklere å få i havn. Så ikke by for høyt første gang, men sørg for å by passelig for å ikke få selger "imot" deg fra start. Så å by 500 000,- under takst her er greit? Dette er folk jeg vet hvem er, og har litt omgang med siden vi har barn i samme barnehage, så vil helst ikke bli ansett som frekk 😅 Jeg har fått en større lånesum enn det boligen ligger ute til, men jeg ønsker ikke å bruke alt sammen og tenker å sette et tak på 2 - 2,2 eller noe. Ts Anonymkode: 9b701...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippokrates Skrevet 29. mai 2022 #45 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så å by 500 000,- under takst her er greit? Dette er folk jeg vet hvem er, og har litt omgang med siden vi har barn i samme barnehage, så vil helst ikke bli ansett som frekk 😅 Jeg har fått en større lånesum enn det boligen ligger ute til, men jeg ønsker ikke å bruke alt sammen og tenker å sette et tak på 2 - 2,2 eller noe. Ts Anonymkode: 9b701...a67 Frekt og frekt. Det er et bud. Selger får avslå hvis selger ikke er fornøyd. Bekjentskap går for øvrig begge veier. Kanskje kan ditt bekjentskap med selger faktisk sørge for at du får huset billigere enn du tror. Et bud er ikke endelig. Det kan forhandles. Kanskje får du et motbud. Hvis ikke så byr du 100 000 mer neste gang. Du bør iallefall ikke by 2,2 første gang når du har et "makstak" på 2,2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #46 Del Skrevet 29. mai 2022 Mt3 skrev (31 minutter siden): Når du vet at de gav 1,5 for huset for noen år tilbake, så legger du til verdien ca av det de har pusset opp. Så å legge inn ett bud på 2 - 2,1 er ikke skambud selv om megler har satt prisantydning på 2,4. Så sant de ikke har renovert for 1mill Hva har andre hus i den størrelsen i området gått for? Var de mer/mindre praktisk bygd, var de i bedre/værre tilstand? Hva gikk de husene som solgte fort for? At samme hus størrelse/beliggenhet ville solgt for 10mill om det lå på en annen kant av landet spiller jo ingen rolle. Jeg har undersøkt litt på Virdi.no, hvor de også har egne estimater for hva boligen er verdt med tanke på hva andre hus i området rundt har gått for osv, og der ligger estimatet på 2, 070 mill. Så om jeg legger inn bud på rundt 2 mill i første omgang, bør ikke det være helt på bærtur.. eller? Ts Anonymkode: 9b701...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #47 Del Skrevet 29. mai 2022 On 5/28/2022 at 12:59 PM, AnonymBruker said: De som begynte med skambud hos meg fikk en tøff budrunde, selv om de ble med videre. Samtlige forbehold fra de ble glatt avvist, mens alle andre forbehold ble godkjent. De vant budrunden, eneste grunnen til at jeg aksepterte budet var at jeg visste at de med bud nr 2 hadde planer om å ta den på forkjøp, noe de også gjorde. Anonymkode: b16a0...698 On 5/28/2022 at 1:00 PM, AnonymBruker said: Noen la inn skambud på min bestemors hus, og hun sa klart ifra til megler at de ikke skulle få kjøpe, for makan til frekkhet, selv om de senere la inn høyeste bud, så solgte hun til det nest høyeste budet. Anonymkode: a123a...d93 😆😆 Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke 100k på å selge vha megler på det åpne markedet når man blir så snurt over spillereglene på det samme markedet. Herregud. Mareritt-selgere. Anonymkode: dc918...14c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #48 Del Skrevet 29. mai 2022 Cylon skrev (Akkurat nå): Frekt og frekt. Det er et bud. Selger får avslå hvis selger ikke er fornøyd. Bekjentskap går for øvrig begge veier. Kanskje kan ditt bekjentskap med selger faktisk sørge for at du får huset billigere enn du tror. Et bud er ikke endelig. Det kan forhandles. Kanskje får du et motbud. Hvis ikke så byr du 100 000 mer neste gang. Du bør iallefall ikke by 2,2 første gang når du har et "makstak" på 2,2. Jeg håper jo litt det jeg også, at det går begge veier. Det hadde helt klart vært det beste, men man vet aldri. Som jeg nettopp kommenterte på en annen post her, så ligger estimatet på denne boligen på 2, 070, så da er det kanskje ikke så "frekt" om jeg byr 1,9? Eller 1, 950? Ts Anonymkode: 9b701...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #49 Del Skrevet 29. mai 2022 Etter det du har skrevet her, så vil jeg ikke anse ett bud på 1,9 som skambud, hvis det er det husene i området ligger på. Anonymkode: a123a...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #50 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hus som har kommet ut for salg her de siste årene, har som regel blitt solgt ganske fort etter første visning, altså det er snakk om kun 1 dag eller 2 etter første visning, så sånn sett har jo dette huset nå ligget ute lenger enn husa pleier å ligge ute her. Ja, det er et billighus, men likevel er det mye penger det er snakk om (særlig for meg som er alene). De som selger nå, kjøpte huset selv for 1,5 mill for bare noen år siden, så de kommer uansett til å tjene på salget om jeg legger meg 3-400 000 under takst 🤷🏼♀️ Herregud, det er så nervepirrende hele greia 😂 Ts Anonymkode: 9b701...a67 Du kan ikke regne med at de selger for så langt under takst, altså. Og ihvertfall ikke etter bare en visning. Anonymkode: d0d8b...ce8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #51 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan ikke regne med at de selger for så langt under takst, altså. Og ihvertfall ikke etter bare en visning. Anonymkode: d0d8b...ce8 Det er derfor det heter budrunde. Anonymkode: 995bd...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippokrates Skrevet 29. mai 2022 #52 Del Skrevet 29. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg håper jo litt det jeg også, at det går begge veier. Det hadde helt klart vært det beste, men man vet aldri. Som jeg nettopp kommenterte på en annen post her, så ligger estimatet på denne boligen på 2, 070, så da er det kanskje ikke så "frekt" om jeg byr 1,9? Eller 1, 950? Ts Anonymkode: 9b701...a67 Prisen på huset er veiledende. Men alle som selger hus har likevel en terskelpris UNDER veiledende takst/pris. Det vil si i tilfelle de ikke får veiledende pris, så handler det om å finne seg en motpris det kan forhandles om under det. Terskelen for hva som får JA og hva som får NEI. Så drit i veiledende utsalgspris og takst nå. Tenk terskelpris. Førstebudet ditt må komme UNDER terskelprisen deres, slik at du klarer å møte dem på terskelprisen. Gjerne under dette, hvis mulig. La oss si at terskelen deres ligger på 2,2. Derav er ikke et startbud på 1,950 ille. Det er faktisk bare 0,250 under terskelen, som igjen skaper gode muligheter for å forhandling for å nå terskelen. By 1,950, og sjekk responsen. Kanskje får du et kjapt motbud på terskelprisen, slik jeg gjorde faktisk. Tenk også prosent når du byr. 1,950 er faktisk bare 19% under veiledende pris, og 11,5% under terskelpris hvis terskelprisen er 2,2. Er det et skambud? Absolutt ikke. Og hva hvis selger har jekket terskelprisen såpass mye, som følge av lite interesse og kanskje "panikk", at terskelprisen er på 2,1 ? Du vet ikke det. Men det er derfor det er viktig å starte med et svakt bud slik at forventningene opp mot salgspris legges der. Jeg bydde 24% under veiledende pris første gang, og møtte selger på motbudet 13% under veiledende pris, og da prisen som jeg antar var deres terskelpris. Mulig jeg hadde mulighet til å komme med enda mer motbud og gå enda lavere, men jeg fant ut at å slåss om 10.000.-lapper for drømmehuset mitt orket jeg ikke. 50 000,- fra eller til betyr ingenting såfremt du er fornøyd med kjøpesummen og den er godt innenfor dine økonomiske rammer. Endret 29. mai 2022 av Hippokrates Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #53 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er derfor det heter budrunde. Anonymkode: 995bd...8fa Ja, og et slikt skambud drar ofte prisen opp i en budrunde. Anonymkode: d0d8b...ce8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #54 Del Skrevet 29. mai 2022 Cylon skrev (2 minutter siden): Prisen på huset er veiledende. Men alle som selger hus har likevel en terskelpris UNDER veiledende takst/pris. Det vil si i tilfelle de ikke får veiledende pris, så handler det om å finne seg en motpris det kan forhandles om under det. Terskelen for hva som får JA og hva som får NEI. Så drit i veiledende utsalgspris og takst nå. Tenk terskelpris. Førstebudet ditt må komme UNDER terskelprisen deres, slik at du klarer å møte dem på terskelprisen. Gjerne under dette, hvis mulig. La oss si at terskelen deres ligger på 2,2. Derav er ikke et startbud på 1,950 ille. Det er faktisk bare 0,250 under terskelen, som igjen skaper gode muligheter for å forhandling for å nå terskelen. By 1,950, og sjekk responsen. Kanskje får du et kjapt motbud på terskelprisen, slik jeg gjorde faktisk. Tenk også prosent når du byr. 1,950 er faktisk bare 19% under veiledende pris, og 11,5% under terskelpris. Er det et skambud? Absolutt ikke. Jeg bydde 24% under veiledende pris første gang, og møtte selger på motbudet 13% under veiledende pris, og da prisen som jeg antar var deres terskelpris. Hvorfor skulle selger ønske å gi motbud på et skambud etter bare 1 visning? Det gir jo ingen mening. Og jo, det vil bli oppfattet som et skambud utifra takst. Sjansen er større for at andre som eventuelt sitter på gjerdet legger inn et høyere bud og derifra kan det fort balle på seg. Var selv nettopp i en budrunde som begynte 500 000 under takst.. Gikk for 300 000 over takst. 3 stk i budrunden. Anonymkode: d0d8b...ce8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #55 Del Skrevet 29. mai 2022 Cylon skrev (5 minutter siden): Prisen på huset er veiledende. Men alle som selger hus har likevel en terskelpris UNDER veiledende takst/pris. Det vil si i tilfelle de ikke får veiledende pris, så handler det om å finne seg en motpris det kan forhandles om under det. Terskelen for hva som får JA og hva som får NEI. Så drit i veiledende utsalgspris og takst nå. Tenk terskelpris. Førstebudet ditt må komme UNDER terskelprisen deres, slik at du klarer å møte dem på terskelprisen. Gjerne under dette, hvis mulig. La oss si at terskelen deres ligger på 2,2. Derav er ikke et startbud på 1,950 ille. Det er faktisk bare 0,250 under terskelen, som igjen skaper gode muligheter for å forhandling for å nå terskelen. By 1,950, og sjekk responsen. Kanskje får du et kjapt motbud på terskelprisen, slik jeg gjorde faktisk. Tenk også prosent når du byr. 1,950 er faktisk bare 19% under veiledende pris, og 11,5% under terskelpris. Er det et skambud? Absolutt ikke. Jeg bydde 24% under veiledende pris første gang, og møtte selger på motbudet 13% under veiledende pris, og da prisen som jeg antar var deres terskelpris. Det her var faktisk veldig oppklarende, og noe jeg kommer til å ha i bakhodet når jeg velger å legge inn bud! Håper bare terskelen deres er såpass lav at jeg faktisk har en sjanse 🤞🏼 Ts Anonymkode: 9b701...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #56 Del Skrevet 29. mai 2022 Hadde nok ikke gitt bud under 2 mill,m det anser jeg som skambud. Anonymkode: e6519...683 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippokrates Skrevet 29. mai 2022 #57 Del Skrevet 29. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor skulle selger ønske å gi motbud på et skambud etter bare 1 visning? Det gir jo ingen mening. Og jo, det vil bli oppfattet som et skambud utifra takst. Sjansen er større for at andre som eventuelt sitter på gjerdet legger inn et høyere bud og derifra kan det fort balle på seg. Var selv nettopp i en budrunde som begynte 500 000 under takst.. Gikk for 300 000 over takst. 3 stk i budrunden. Anonymkode: d0d8b...ce8 Ja og så om det er et skambud? Er det kjøper eller selger som legger føringer? Det er kjøper(e). Og så får selger deale med det. Å legge inn skambud er faktisk usedvanlig vanlig i dag. Er man selger og ikke tåler bud under takst på huset, så får man gi f i å legge det ut for salg da. Det er mange som har brent inne med hus fordi dem har avvist skambud. Et hus i nabolaget mitt lå ute for 2,6 for et par år siden, og fikk bud på 2,3 som selger avslo med hånlatter fordi de anså det som skambud. Interessen var nesten fraværende i to år, før dem tilslutt solgte huset for 2,150. Sånn kan det også gå. Det er null garantier i markedet. Og en interesse er en interesse uansett. Spørsmålet er hvordan selger behandler og møter interessen. Endret 29. mai 2022 av Hippokrates Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippokrates Skrevet 29. mai 2022 #58 Del Skrevet 29. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det her var faktisk veldig oppklarende, og noe jeg kommer til å ha i bakhodet når jeg velger å legge inn bud! Håper bare terskelen deres er såpass lav at jeg faktisk har en sjanse 🤞🏼 Ts Anonymkode: 9b701...a67 Joda, men du bør ikke ha store forhåpninger på førstebudet. Førstebudet er kun for å legge føringer og forventninger, og ikke for noe annet. Du får ikke huset for 1,950. Garantert. Du må regne med at prisen/terskelen deres er mellom 2,150 - 2,300, og at du må møte dette for å få huset uansett. Lavt førstebud handler om å øke sjansene for å møte kjøper på terskelprisen, som er lavere enn taksten/markedsverdien. Og så er det om å gjøre å håpe på at selger justerer ned terskelprisen litt fordi du er bekjente av dem. Det kan faktisk bety noe oppi dette. Derav er det viktig å by lavt, men realistisk, som førstebud. Endret 29. mai 2022 av Hippokrates Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #59 Del Skrevet 29. mai 2022 Cylon skrev (2 minutter siden): Joda, men du bør ikke ha store forhåpninger på førstebudet. Førstebudet er kun for å legge føringer og forventninger, og ikke for noe annet. Du får ikke huset for 1,950. Garantert. Du må regne med at prisen/terskelen deres er mellom 2,150 - 2,300, og at du må møte dette for å få huset uansett. Lavt førstebud handler om å øke sjansene for å møte kjøper på terskelprisen, som er lavere enn taksten/markedsverdien. Nei, det skjønner jeg jo. Regner med at om jeg vil ha huset, så må jeg over 2 mill uansett. Men som du skriver, det er jo en start for å få i gang ballen her. Det er vel ikke noe å vente med heller, like greit å legge inn bud og få det overstått - det verste som kan skje er at det blir nei, og da kan man evt legge inn litt høyere bud igjen. Ts Anonymkode: 9b701...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #60 Del Skrevet 29. mai 2022 Cylon skrev (7 minutter siden): Ja og så om det er et skambud? Er det kjøper eller selger som legger føringer? Det er kjøper(e). Og så får selger deale med det. Å legge inn skambud er faktisk usedvanlig vanlig i dag. Er man selger og ikke tåler bud under takst på huset, så får man gi f i å legge det ut for salg da. Det er mange som har brent inne med hus fordi dem har avvist skambud. Et hus i nabolaget mitt lå ute for 2,6 for et par år siden, og fikk bud på 2,3 som selger avslo med hånlatter fordi de anså det som skambud. Interessen var nesten fraværende i to år, før dem tilslutt solgte huset for 2,150. Sånn kan det også gå. Det er null garantier i markedet. Og en interesse er en interesse uansett. Spørsmålet er hvordan selger behandler og møter interessen. Spørsmålet et hvor taktisk lurt det er å legge inn et veldig lavt bud, når boligen akkurat har hatt første visning. TS skriver at det er et par andre interesserte også. Det er noe annet når en bolig har ligget lenge ute og selger åpenbart sliter med å få solgt. Det er ikke tilfelle her. Anonymkode: d0d8b...ce8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå