AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #1 Del Skrevet 28. mai 2022 Jeg har vært på visning på et hus som ligger ute til 2,4 mill (2,5 mill. med saksomkostninger) Innvendig er huset pusset opp igjen de senere årene, og alt ser strøkent ut. Bad og kjøkken er da også ganske nytt. Boligen har nye vinduer på noen rom, men ikke alle, så dette er derfor noe som må byttes om noen år. Taket er heller ikke gjort noe med siden boligen ble oppført i 80-åra, så her må det nok legges om nytt om noen år også. Jeg hadde med en fagmann på visning, som sier at dette er et hus som er trygt å by på mtp at evt råteskader og skadedyr osv ikke er eksisterende. Men... jeg er alene, så jeg ønsker såklart minst mulig lån. Hvor mye er det innafor å by på et hus, før selger opplever det som skambud? Jeg kunne helst tenkt meg lån under 2 mill, men skjønner jo at jeg kanskje må gå noe over om jeg skal sikre meg drømmehuset🤔 Anonymkode: 9b701...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Del Skrevet 28. mai 2022 Er du eneste budgiver, tenker jeg at du fint kan by 2,2 mill på første bud. Anonymkode: 26f37...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 28. mai 2022 #3 Del Skrevet 28. mai 2022 Kommer an på markedet her. Du kan jo selvsagt gi skambud som ikke vil aksepteres, men da vet du jo det. Men en vet jo ikke. Kan også være eier ønsker å selge så raskt som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Del Skrevet 28. mai 2022 Ja, det glemte jeg å skrive.. det har enda ikke kommet andre bud på huset. Ts Anonymkode: 9b701...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #5 Del Skrevet 28. mai 2022 Vet du om det er andre interesserte? Faren med å by 200.000 under takst er at flere kaster seg på budrunden fordi de tenker at "oi, denne er det mulig å få billig!". Nå vet jeg ikke hvor dette er da, men om dette er en bolig du har veldig lyst på, så hadde jeg ikke lagt meg mange hundre tusen under takst. Vis at du mener alvor. Anonymkode: 0f39e...db0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #6 Del Skrevet 28. mai 2022 Det gjør da ikke noe å by langt under. I verste fall sier de bare nei. Anonymkode: 39bcc...446 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #7 Del Skrevet 28. mai 2022 L@dy skrev (1 minutt siden): Kommer an på markedet her. Du kan jo selvsagt gi skambud som ikke vil aksepteres, men da vet du jo det. Men en vet jo ikke. Kan også være eier ønsker å selge så raskt som mulig. Det skjønner jeg jo.. men hvor mye under takst oppleves som skambud? 😅 Jeg har aldri bydd på hus før, så vet ikke helt hva som er innafor.. Jeg bor på et sted hvor det er generelt lite hus ute for salg, så vil tro mange er ute etter å kjøpe når det først dukker opp noe. For alt jeg vet, blir det jo budkrig her også, bare det første budet kommer inn. Ts Anonymkode: 9b701...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Del Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du om det er andre interesserte? Faren med å by 200.000 under takst er at flere kaster seg på budrunden fordi de tenker at "oi, denne er det mulig å få billig!". Nå vet jeg ikke hvor dette er da, men om dette er en bolig du har veldig lyst på, så hadde jeg ikke lagt meg mange hundre tusen under takst. Vis at du mener alvor. Anonymkode: 0f39e...db0 Det er ihvertfall et par andre som er interesserte. Men ingen som har lagt inn bud. Det er litt sånn jeg også tenker, men mtp min egen økonomi så vil jeg helst ha det så billig som mulig 😂 Ts Anonymkode: 9b701...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #9 Del Skrevet 28. mai 2022 Taks er bare et tall som megler har funnet på. Verdien av en bolig er det noen faktisk er villig til å betale for den. Anonymkode: c48a8...c43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 28. mai 2022 #10 Del Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har vært på visning på et hus som ligger ute til 2,4 mill (2,5 mill. med saksomkostninger) Innvendig er huset pusset opp igjen de senere årene, og alt ser strøkent ut. Bad og kjøkken er da også ganske nytt. Boligen har nye vinduer på noen rom, men ikke alle, så dette er derfor noe som må byttes om noen år. Taket er heller ikke gjort noe med siden boligen ble oppført i 80-åra, så her må det nok legges om nytt om noen år også. Jeg hadde med en fagmann på visning, som sier at dette er et hus som er trygt å by på mtp at evt råteskader og skadedyr osv ikke er eksisterende. Men... jeg er alene, så jeg ønsker såklart minst mulig lån. Hvor mye er det innafor å by på et hus, før selger opplever det som skambud? Jeg kunne helst tenkt meg lån under 2 mill, men skjønner jo at jeg kanskje må gå noe over om jeg skal sikre meg drømmehuset🤔 Anonymkode: 9b701...a67 Du kan aldri vite. Du kan by 2 mill. Har objektet ligget ute lenge kan selger bli desperat og godta. Kanskje har de et dyrt overgangslån og vil bli ferdig med dette. Eller de avslår og ingenting skjer. Muligens gir selger deg et motbud. Du kan fremdeles forhandle om mindre enn motbudet. Ikke noe å tape på å prøve. Å få solgt billig er tross alt bedre enn å ikke få solgt i det hele tatt, men det avhenger jo av at ingen andre er interessert. Alternativt kan du by nærmere takst. Kanskje den blir din. Er man tidlig ute og vil kapre et objekt som for mange vil være interessant kan det tilogmed være lurt å by 400 over takst for å sikre seg objektet og unngå budrunde. For en tid siden ledet budrundene rundt her ofte til at hus gikk en million over takst. Da var det lurere å kapre ved å by høyt med en gang før andre var klare for å by. å by på hus er litt som å spille poker. Det er ingen fasit på hva som vinner frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #11 Del Skrevet 28. mai 2022 Du kan by hva du vil. Men hvis kjøper vet hva de vil ha, så kan det godt være andre har lagt inn bud under takst og fått avslag. Og det kan være flere som sitter på gjerde og venter på å se hvordan budrunden kommer i gang. Du kan også bli oppfattet som så frekk med et lavt bud at eierne ikke ønsker å selge til deg uansett. Anonymkode: aa394...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #12 Del Skrevet 28. mai 2022 Hadde startet på 1.8 mill, så kan selger si nei eller komme med motbud. Anonymkode: cdd5d...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #13 Del Skrevet 28. mai 2022 Vi kjøpte oss hus i går, og meglerselkapet hadde en live budrunde side, der du kan se alle aktive bud. Det var overraskende mange bud LANGT under prisantydning, mer enn forventet. Så et hus med prisantydning 2,15mill, bud lå inne på 1,25 mill. Hadde jeg vært deg ville jeg lagt inn et bud på 2mill. Alt med 1,... virker MYE lavere. Anonymkode: bf29d...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #14 Del Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du kan by hva du vil. Men hvis kjøper vet hva de vil ha, så kan det godt være andre har lagt inn bud under takst og fått avslag. Og det kan være flere som sitter på gjerde og venter på å se hvordan budrunden kommer i gang. Du kan også bli oppfattet som så frekk med et lavt bud at eierne ikke ønsker å selge til deg uansett. Anonymkode: aa394...0a8 Dette! Skambud er ufattelig frekt. Alt under 2 mill her er skambud. Anonymkode: b16a0...698 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #15 Del Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette! Skambud er ufattelig frekt. Alt under 2 mill her er skambud. Anonymkode: b16a0...698 Nei, det er det ikke. Selger har ikke noe annet mål enn å selge boligen sin og vil da komme med et motbud. Aldri opplevd at noen har nektet å selge huset sitt på grunn av "skambud". Anonymkode: d4b79...65d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #16 Del Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er det ikke. Selger har ikke noe annet mål enn å selge boligen sin og vil da komme med et motbud. Aldri opplevd at noen har nektet å selge huset sitt på grunn av "skambud". Anonymkode: d4b79...65d Sjelden de legger inn motbud på skambud. Det hadde ikke jeg heller gjort som selger. Anonymkode: d0d8b...ce8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #17 Del Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært på visning på et hus som ligger ute til 2,4 mill (2,5 mill. med saksomkostninger) Innvendig er huset pusset opp igjen de senere årene, og alt ser strøkent ut. Bad og kjøkken er da også ganske nytt. Boligen har nye vinduer på noen rom, men ikke alle, så dette er derfor noe som må byttes om noen år. Taket er heller ikke gjort noe med siden boligen ble oppført i 80-åra, så her må det nok legges om nytt om noen år også. Jeg hadde med en fagmann på visning, som sier at dette er et hus som er trygt å by på mtp at evt råteskader og skadedyr osv ikke er eksisterende. Men... jeg er alene, så jeg ønsker såklart minst mulig lån. Hvor mye er det innafor å by på et hus, før selger opplever det som skambud? Jeg kunne helst tenkt meg lån under 2 mill, men skjønner jo at jeg kanskje må gå noe over om jeg skal sikre meg drømmehuset🤔 Anonymkode: 9b701...a67 Det eneste som slår meg er at jeg alene kunne kjøpt fem slike hus! Sykt å tenke på. Må være avsidesliggende dette. Anonymkode: 1858f...aad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #18 Del Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjelden de legger inn motbud på skambud. Det hadde ikke jeg heller gjort som selger. Anonymkode: d0d8b...ce8 De som begynte med skambud hos meg fikk en tøff budrunde, selv om de ble med videre. Samtlige forbehold fra de ble glatt avvist, mens alle andre forbehold ble godkjent. De vant budrunden, eneste grunnen til at jeg aksepterte budet var at jeg visste at de med bud nr 2 hadde planer om å ta den på forkjøp, noe de også gjorde. Anonymkode: b16a0...698 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #19 Del Skrevet 28. mai 2022 Noen la inn skambud på min bestemors hus, og hun sa klart ifra til megler at de ikke skulle få kjøpe, for makan til frekkhet, selv om de senere la inn høyeste bud, så solgte hun til det nest høyeste budet. Anonymkode: a123a...d93 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Del Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det eneste som slår meg er at jeg alene kunne kjøpt fem slike hus! Sykt å tenke på. Må være avsidesliggende dette. Anonymkode: 1858f...aad Gratulerer, må være digg å være deg Anonymkode: b16a0...698 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå