AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #21 Skrevet 28. mai 2022 Her er det egentlig bare én ting å si: ta deg sammen. Anonymkode: 281c3...8f0 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #22 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke det fint. Stress og angst kan være skadelig det også. For enkelte sikkert enda mer skadelig. Anonymkode: 5d6be...5b4 Absolutt ikke! Anonymkode: 0f22b...b60 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #23 Skrevet 28. mai 2022 Jeg blir litt oppgitt over tråden her. Det hjelper ikke å komme med skremsler og pekefinger. TS vet allerede at det er farlig å røyke under gravitet siden hun er så trist over at hun ikke klarer å slutte. TS, du må først og fremst ta kontakt med fastlegen. Legg en plan sammen med legen og ta i mot all hjelp og støtte der du kan. Du får til dette til slutt! ❤️ Anonymkode: 23483...487 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #24 Skrevet 28. mai 2022 Min mor røkte gjennom alle sine 4 svangerskap, og vi har blitt utsatt for passiv røyking hele livet. Alle mine 3 brøde har helseplager i form av astma, adhd og hjerteproblemer. Selv er hun overbevist om at røykingen ikke har noe med det å gjøre.. Heldigvis gikk det fint med meg. Fantastisk at du har kunnet ned så mye! Dette klarer du. ❤️ Anonymkode: eb574...40b 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #25 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min mor røkte gjennom alle sine 4 svangerskap, og vi har blitt utsatt for passiv røyking hele livet. Alle mine 3 brøde har helseplager i form av astma, adhd og hjerteproblemer. Selv er hun overbevist om at røykingen ikke har noe med det å gjøre.. Heldigvis gikk det fint med meg. Fantastisk at du har kunnet ned så mye! Dette klarer du. ❤️ Anonymkode: eb574...40b Trist lesning. Men, det er et faktum at astma og adhd er mye vanligere for barn født i dag enn barn født av forrige storrøykende generasjon. Selv om røyking selvsagt ikke er bra uansett. Anonymkode: 5d6be...5b4 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. mai 2022 #26 Skrevet 28. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har heldigvis klart å kutte ned til 4 om dagen, men klarer ikke mer!! Tør ikke å google "er det farlig å røyke mens man er gravid" Graviditeten var uplanlagt og nå klarer jeg ikke kutte det ut helt. Jeg er så trist nå Anonymkode: aa6bd...d62 Større sjanse for at ungen din dør i magen din(dødfødsel) og større sjanse for krybbedød. Og overnevnte med astma/allergier etc Endret 28. mai 2022 av WhisperingWind
Boblerone Skrevet 28. mai 2022 #27 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er ikke det fint. Stress og angst kan være skadelig det også. For enkelte sikkert enda mer skadelig. Anonymkode: 5d6be...5b4 Hvor lenge stresser man og får angst av å slutte å røyke? Abstinensene går over etter 1-2 uker. Det blir for dumt. 8 4
Hulderen Skrevet 28. mai 2022 #28 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trist lesning. Men, det er et faktum at astma og adhd er mye vanligere for barn født i dag enn barn født av forrige storrøykende generasjon. Selv om røyking selvsagt ikke er bra uansett. Anonymkode: 5d6be...5b4 Ja, men siden foreldrene til disse barna selv ble utsatt for storrøyking, så kan jo det påvirke barna deres, selv om de selv ikke røyker. 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. mai 2022 #29 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta kontakt med fastlegen din. Vet om leger som ikke anbefaler helt kutt i røyk, fordi det fører til så stort stress og abstinenser hos mor, at det er mer skadelig for fosteret. Men hør med legen din. Anonymkode: 38f49...3e0 Det der er utdatert og totalt feil informasjon.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #30 Skrevet 28. mai 2022 Er det noen gang man MÅ slutte å røyke så er det når man er gravid. Ærlig talt, du kan gi barnet varige skader på grunn av røykingen. Ingen unnskyldning for slik oppførsel. Anonymkode: 178cb...7d5 6
SaySomething Skrevet 28. mai 2022 #31 Skrevet 28. mai 2022 Min mamma røykte gjennom svangerskapene med både meg og mine brødre. Eneste helseutfordringene vi fikk var noe lav fødselsvekt og atopisk eksem som barn. MEN, hun fikk en sønn før oss som var dødfødt. Så det er uansett ikke en sjanse å ta. Mtp stress så er heller ikke det bra for babyen, men da er det snakk om max 2 uker - kontra 9 mnd. Snakk med legen ts, dette klarer du 💪 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #32 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg blir litt oppgitt over tråden her. Det hjelper ikke å komme med skremsler og pekefinger. TS vet allerede at det er farlig å røyke under gravitet siden hun er så trist over at hun ikke klarer å slutte. TS, du må først og fremst ta kontakt med fastlegen. Legg en plan sammen med legen og ta i mot all hjelp og støtte der du kan. Du får til dette til slutt! ❤️ Anonymkode: 23483...487 Det er jo ikke noe poeng å pakke inn hvor farlig det er. Det er ikke sikkert TS er klar over det, siden hun ikke har turt å Google det engang. Å ikke røyke eller drikke under svangerskapet bør være det minste man kan gjøre for barnet ditt. Anonymkode: 2e701...ac1 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #33 Skrevet 28. mai 2022 Sier ikke jordmor at du må slutte? Min jordmor holdt en dommedagstale til meg om røyking og var nesten sint. Anonymkode: 9b7cb...882 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #34 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har heldigvis klart å kutte ned til 4 om dagen, men klarer ikke mer!! Tør ikke å google "er det farlig å røyke mens man er gravid" Graviditeten var uplanlagt og nå klarer jeg ikke kutte det ut helt. Jeg er så trist nå Anonymkode: aa6bd...d62 Jeg kan sende deg en video av hvordan barnet ditt reagerer i magen da burde du ville slutte på flekken... Det er blitt filmet mens moren tar et trekk med røyk og da ser man tydelivis at barnet blir stresset og får lite oksygentilførsel. Helt forferdelig😢 Anonymkode: 64903...512 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #35 Skrevet 28. mai 2022 Hei, du er kjempeflink som har klart å kutte ned så mye. Du klarer å slutte med de 4 også. Jeg røykte en god del den gang jeg ble gravid og sluttet heller ikke helt med en gang. Etter en liten stund bestemte jeg meg NÅ.. sluttes det. Kjøpte en pakke av tyggis eller hva det var.. (lenge siden ) og drakk ekstra sterk kaffe.. Og så gikk det 1 dag, 2..3.. Og plutselig så tenkte jeg ikke på det lenger. Og du.. det er BEFRIENDE å slutte. Anonymkode: 55938...ce1 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #36 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er 26 år siden jeg var gravid. Legen min sa at det var farligere å stresse og bebreide seg selv enn å røyke 5 om dagen. Holdt meg til de mildeste, og røykte sjelden hele sigaretten. Jeg var frisk og i full jobb hele svangerskapet. Barnet mitt på 26 har vært friskere enn de fleste andre, med omtrent null sykedager. Men det beste er å slutte, så prøv! Anonymkode: b5d5d...355 Det er jo bare tull. Barn blir født av stressede mødre i krig hver dag. De fleste barna er helt friske. Dette blir brukt av svake mødre som unnskyldning for å sette seg selv først og drite i helsen til babyen. Anonymkode: e1439...ed8 18
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #37 Skrevet 28. mai 2022 Boblerone skrev (1 time siden): Hvor lenge stresser man og får angst av å slutte å røyke? Abstinensene går over etter 1-2 uker. Det blir for dumt. Å overse at en sigarett kan ha en avstressende effekt er virkelig dumt. Anonymkode: 5d6be...5b4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #38 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta kontakt med fastlegen din. Vet om leger som ikke anbefaler helt kutt i røyk, fordi det fører til så stort stress og abstinenser hos mor, at det er mer skadelig for fosteret. Men hør med legen din. Anonymkode: 38f49...3e0 Dette er en myte og bare tull. Anonymkode: aa17f...105 10
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #39 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er 26 år siden jeg var gravid. Legen min sa at det var farligere å stresse og bebreide seg selv enn å røyke 5 om dagen. Holdt meg til de mildeste, og røykte sjelden hele sigaretten. Jeg var frisk og i full jobb hele svangerskapet. Barnet mitt på 26 har vært friskere enn de fleste andre, med omtrent null sykedager. Men det beste er å slutte, så prøv! Anonymkode: b5d5d...355 Dette er en myte og bare tull. Anonymkode: aa17f...105 1
Boblerone Skrevet 28. mai 2022 #40 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Å overse at en sigarett kan ha en avstressende effekt er virkelig dumt. Anonymkode: 5d6be...5b4 Nei, det som blir for dumt her er at fosteret skal bli utsatt for dette bare fordi mor ikke orker «stress» med å slutte i en eller to uker. Det er ufattelig egoistisk. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå