Gå til innhold

Kjoler til oss med store bryster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har gått endel ned i vekt og trenger en ny sommergarderobe, er på utgitt etter kjoler. Liker veldig godt omslagskjoler, men skuffelsen er stor hver gang jeg prøver en kjole for det er aldri nok plass til brystene mine. Hele Bhen vises og jeg har kun funnet en kjole av sikkert 15 forskjellige de diste mnd.

Noen som har samme problemet og kan tipse om merker eller butikker som øager klær med bok stoff til oss med store bryster? Jeg bruker str S eller M. 

Anonymkode: aa4d5...0b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags størrelse er det du bruker nå? Og hvor har du prøvd/evt. hva slags merker er du har prøvd? H&M og sånn er jo ikke helt egne for de som har "uvanlig" snitt enn utstillingsdokker vet du.

Har du prøvd disse?
Pip stor mote
Zizzi
Bonprix
Cellbes

Anonymkode: 0dd89...e9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei! Jeg har gått endel ned i vekt og trenger en ny sommergarderobe, er på utgitt etter kjoler. Liker veldig godt omslagskjoler, men skuffelsen er stor hver gang jeg prøver en kjole for det er aldri nok plass til brystene mine. Hele Bhen vises og jeg har kun funnet en kjole av sikkert 15 forskjellige de diste mnd.

Noen som har samme problemet og kan tipse om merker eller butikker som øager klær med bok stoff til oss med store bryster? Jeg bruker str S eller M. 

Kjøp noe som dekker brystene og ikke stiller de ut.. Det er mye finere. Mange fine kjoler som dekker. 

Anonymkode: 4013c...7ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kjøp noe som dekker brystene og ikke stiller de ut.. Det er mye finere. Mange fine kjoler som dekker. 

Det er jo nøyaktig det hun skriver at hun er på utkikk etter? Hun vil ha tips til hvor de selger sånne kjoler. 

Anonymkode: e7ee8...804

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Gå på en ordentlig, frittstående butikk, feks Dianas salonger, kjøp en som passer over bysten og få dem tilpasset deg.

Eller få noen til å sy (om du ikke syr selv).

det koster mer, ja, men da får du også noe som sitter på din kropp, istedenfor å prøve å få kroppen til å passe i et masseprodusert plagg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo nøyaktig det hun skriver at hun er på utkikk etter? Hun vil ha tips til hvor de selger sånne kjoler. 

Anonymkode: e7ee8...804

Nei hun skrev ikke det!

Jeg har selv store bryst og ville bare dele erfaring. 

De med store bryst i utringning ser billig og desperat ut. 

Noen kjoler er fin for det. Men det kan fort bli litt mye.  

Fine tips av steder en annen over her ga.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter noe som dekker brystene ja, jeg er ikke komfortabel med de kjolene jeg har prøvd til nå der halve bhen viser og puppene velter ut. Andre kjoler passer alle steder utenom brystene, ser helt sprengt ut. Har prøvd kjoler fra allslags merker. Bruker mest str medium men noen klær kan jeg ha i small. Liker omslagskjoler da det er flatterende for oss med litt former og store bryster. 

Zizzi, bonprix osv er virkelig ikke min stil desverre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplever at mye av det som dekker store bryster er plus size, det er ikke jeg. Konete er det også synes jeg. Vil helst bare fjerne brystene først som sist, hadde vært mye enklere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er fint med en tynn, ettersittende singlet under, dersom omslagskjolen er flott og sitter fint, men har litt for dristig utringning 😊 Har en hvit singlet til lyse kjoler og en sort singlet til mørke kjoler.

Anonymkode: 8b2bc...877

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kikket på bravissimo.co.uk, de har ulike strl på brystpartiet på kjolene 

Anonymkode: 8d25b...cf1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er på jakt etter noe som dekker brystene ja, jeg er ikke komfortabel med de kjolene jeg har prøvd til nå der halve bhen viser og puppene velter ut. Andre kjoler passer alle steder utenom brystene, ser helt sprengt ut. Har prøvd kjoler fra allslags merker. Bruker mest str medium men noen klær kan jeg ha i small. Liker omslagskjoler da det er flatterende for oss med litt former og store bryster. 

Zizzi, bonprix osv er virkelig ikke min stil desverre. 

Ah, du er en M og kanskje S ja! Da er det jo en annen sak. Bravissimo.co.uk som nevnt over er veldig bra for alle med bryster, selv om man bruke XS! Her finner du i alle fall nattøy og badetøy i alle fall:)

Prøv JJhouse. De bommer ikke på målene. Ikke kjøp de "vanlige" målene, men bestill inn dine egne mål på kroppen. De er helt suverene! Masse utvalg av veldige mange type kjoler.
Unngå v-hals (selv om du kan ha det også, men det er risky hvor dyp disse v-halsene er når man ikke kan prøve dem på forhånd) og halter. Evt. gå for smock rundt bryst partiet eller cowl hals. Velg firkanta hals, en skulder (om det er en pent festkjole og slik), båt hals. Disse er de peneste. Penere enn vanlig rund hals faktisk for de med store bryster. Passer du omslag så er det uansett a-fasong du passer. Går for det! 

Anonymkode: 0dd89...e9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 70H, så kjenner meg igjen k problemstillingen. De siste årene har jeg kjøpt kjoler fra Inwear, part two, Camilla Pihl (mulig jeg hadde flaks med akkurat den modellen) , Ralph Lauren, Phase Eight og Ricco Vero.

Omslagskjoler funker, om det er nok plass i bysten. Ser ikke bra ut om man må ha singlet under (synes jeg), hvertfall for å vise og ikke bare ha diskret under i tilfelle kjolen ugjør seg. 
Ellers liker jeg kjoler med v-hals og markert midje. Men igjen, det må være plass i bysten så ikke sømmer etc kommer midt på puppen. 

Skjortekjoler pleier også å funke, om fasongen ellers er fin.

Anonymkode: 3f2dd...fc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og kjøp en skikkelig bh som løfter og støtter, og separerer brystene. Ikke vulgært med v-hals når puppene ikke er skviset sammen av feil BH. Det er heller forminskende og veldig flatterende :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg bruker 70H, så kjenner meg igjen k problemstillingen. De siste årene har jeg kjøpt kjoler fra Inwear, part two, Camilla Pihl (mulig jeg hadde flaks med akkurat den modellen) , Ralph Lauren, Phase Eight og Ricco Vero.

Omslagskjoler funker, om det er nok plass i bysten. Ser ikke bra ut om man må ha singlet under (synes jeg), hvertfall for å vise og ikke bare ha diskret under i tilfelle kjolen ugjør seg. 
Ellers liker jeg kjoler med v-hals og markert midje. Men igjen, det må være plass i bysten så ikke sømmer etc kommer midt på puppen. 

Tusen takk for tips, skal sjekke ut merkene 😊

Skrevet

Jeg har sydd på trykknapper på omslagskjolene mine ☺️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Boblefjes skrev (19 minutter siden):

Jeg har sydd på trykknapper på omslagskjolene mine ☺️

Det har jeg også gjort på noen av kjolene mine, men det går ikke når det er alt for lite stoff til brystene 😅

Skrevet

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har jeg også gjort på noen av kjolene mine, men det går ikke når det er alt for lite stoff til brystene 😅

Jeg pleier å kjøpe et par størrelser større enn jeg vanligvis bruker. Siden det er knyting blir de jo ikke for store i livet 🤓

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg bruker 70 E og synes mine er (for) store. Er ser S/36 stort sett. 

Anonymkode: ebca1...a24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...