AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Min nære venninne har et barn som skal konfirmeres neste helg. Vi har flere barn på samme alder og de er gode venner. Det er vi også, er mye sammen også med resten av familien og partnere. Drar ut sammen iblant, og betror oss til hverandre. Vi har ikke fått noen invitasjon til konfirmasjonen. Hun har heller ikke sagt annet enn at hun har konfirmasjon i år. Jeg har fått vite dato via barna da. Men hun har nå spurt meg om jeg kan bake noe til selskapet. Jeg synes dette er litt frekt...kanskje litt sårende til og med. Ser at andre venner av henne er "klar til selskap" på sosiale medier. Altså, jeg misforstår ikke, jeg og mine er ikke invitert. Anonymkode: 3752c...f1b 7 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Da har du to valg: 1. Ikke bak og risiker at vennskapet forsures og går tapt (fordi det antageligvis kommer til å komme ut at årsaken til at du ikke ønsker å bake er fordi du er såret fordi du ikke er invitert. Med mindre du er en utmerket løgner som faktisk klarer å overbevise denne moren om at du skal på spahelg på The Well denne helgen, eller lignende) 2. Bak og legg det hele bak deg, og fortsett vennskapet. Men ja, jeg syntes det er frekt å be noen om å bake til konfirmasjon, med mindre de er svært nære slektninger som både liker å bake og er invitert i selskapet (det finnes jo bakerier 🤷♀️) Anonymkode: 9b2f6...cec 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 27. mai 2022 I min by, hvertfall omgangskrets (en av de store byene i Norge) er det helt vanlig å spør venninner om å bake men ikke be de i konfirmasjonen. Men hvis hun har bedt andre venninner av dere men ikke deg skjønner jeg at det er sårende. Jeg ville spurt henne om hvem som kommer i konfirmasjonen. Kanskje hun har en god grunn for å ikke be deg? Anonymkode: fb5cd...a51 60 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Enkleste løsningen er å bake den kaka. Og så ber du henne om å bake når dine barn konfirmeres. Dette er en helt vanlig måte å ordne kaker på, selv om det kanskje er enda mer vanlig at venninner melder seg frivillig til kakebakingen, og ikke trenger å bli spurt. Anonymkode: e4806...02d 36 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 27. mai 2022 Altså, hun inviterer de andre vennene sine, men ikke deg? Så ber hun deg bake til dem? Sårende for deg. Frekt og empatiløst av henne. Hadde ikke laget noe drama ut av det, bare sagt jeg dessverre måtte prioritere annet. Anonymkode: cbf24...c46 54 5 3
Mooza Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Det har alle mine venninner også gjort. Jeg kan ikke engang bake, og de vet det 😄 Det er en ting... man ber venninner om å hjelpe til. Du er heldig som ikke ble bedt om å servere også... Kanskje det er noen gudmødre osv som er bedt? Det er noe med at man ber gode venninner om å bake. Det er ikke hvem som helst som blir spurt. hhaha....hvis det kan være en fattig trøst. 12
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Min nære venninne har et barn som skal konfirmeres neste helg. Vi har flere barn på samme alder og de er gode venner. Det er vi også, er mye sammen også med resten av familien og partnere. Drar ut sammen iblant, og betror oss til hverandre. Vi har ikke fått noen invitasjon til konfirmasjonen. Hun har heller ikke sagt annet enn at hun har konfirmasjon i år. Jeg har fått vite dato via barna da. Men hun har nå spurt meg om jeg kan bake noe til selskapet. Jeg synes dette er litt frekt...kanskje litt sårende til og med. Ser at andre venner av henne er "klar til selskap" på sosiale medier. Altså, jeg misforstår ikke, jeg og mine er ikke invitert. Anonymkode: 3752c...f1b Sikker på at de ikke er faddere? Anonymkode: 63536...004 32
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Hadde ikke bakt! Når du vet at det kommer andre venner men du ikke er invitert. Nei der hadde min grense gått. Greit du trenger ikke lage noe ut av det, men det er frekt og dårlig gjort av henne. Hadde hun ikke bedt andre venner så er det en ting. Bare kom på en unnskyldning at du skal noe den dagen. Et eller annet. Anonymkode: a276e...08f 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde ikke bakt! Når du vet at det kommer andre venner men du ikke er invitert. Nei der hadde min grense gått. Greit du trenger ikke lage noe ut av det, men det er frekt og dårlig gjort av henne. Hadde hun ikke bedt andre venner så er det en ting. Bare kom på en unnskyldning at du skal noe den dagen. Et eller annet. Anonymkode: a276e...08f Du kan jo evt si: jeg kan prøve, men kan ikke garantere noe siden vi har planer den helga. Hun trenger jo ikke vite det. Du er ikke invitert, da får hun tåle det. Anonymkode: a276e...08f 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sikker på at de ikke er faddere? Anonymkode: 63536...004 Om de er faddere så er det vel mulig å be andre venner og? Dummeste jeg hører når mennesker skylder på det! Anonymkode: a276e...08f 4
Curiousine Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 (endret) De er ikke faddere da? Er du eneste som ikke er bedt? Her jeg bor er det helt vanlig å bake kaker til venners barnedåper og konfirmasjoner selv om man ikke er bedt. De har gjerne 1 eller 2 i vennegjengen som faddere til hvert barn, så da blir selfølgelig de bedt til det barnet de er fadder på. Endret 28. mai 2022 av Curiousine 13 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 Helt vanlig her å be om bskehjelp fra venninner. Kjempefint det, alle får bakehjelp hvis de spør til konfirmssjon. Veldig mange som holder konfirmasjon kun for familie og fsddere. Hadde ikke reagert og selvsagt bakt. Skjønner ikke hvordan du kan dynes det er frekt. Anonymkode: 02ed9...957 13
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, hun inviterer de andre vennene sine, men ikke deg? Så ber hun deg bake til dem? Sårende for deg. Frekt og empatiløst av henne. Hadde ikke laget noe drama ut av det, bare sagt jeg dessverre måtte prioritere annet. Anonymkode: cbf24...c46 Da er du veldig snill. Kanskje litt slemt gjort, men hadde det vært meg, hadde jeg vurdert å blande en smule avføringsmiddel i kaken ... Anonymkode: d72cd...d3a 6 1 2
Havspeil Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min nære venninne har et barn som skal konfirmeres neste helg. Vi har flere barn på samme alder og de er gode venner. Det er vi også, er mye sammen også med resten av familien og partnere. Drar ut sammen iblant, og betror oss til hverandre. Vi har ikke fått noen invitasjon til konfirmasjonen. Hun har heller ikke sagt annet enn at hun har konfirmasjon i år. Jeg har fått vite dato via barna da. Men hun har nå spurt meg om jeg kan bake noe til selskapet. Jeg synes dette er litt frekt...kanskje litt sårende til og med. Ser at andre venner av henne er "klar til selskap" på sosiale medier. Altså, jeg misforstår ikke, jeg og mine er ikke invitert. Anonymkode: 3752c...f1b Rart du og dine ikke er invitert. Kan det være en forglemmelse ( typ dere er selvskrevne gjester? ) og derfor ikke har mottatt invitasjon. Ville lagd den kaka uansett. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Om de er faddere så er det vel mulig å be andre venner og? Dummeste jeg hører når mennesker skylder på det! Anonymkode: a276e...08f Hæ? Selvsagt skal faddere inviteres i konfirmasjon. Venner av foreldrene blir sjeldent invitert. I min omgangskrets er det vanlig å be om hjelp til baking. Men gidder du ikke såpas til konfirmanten, så behøver du ikke å gjøre det. Da sier du nei. Anonymkode: 0eccb...060 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 Populært innlegg #17 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Da er du veldig snill. Kanskje litt slemt gjort, men hadde det vært meg, hadde jeg vurdert å blande en smule avføringsmiddel i kaken ... Anonymkode: d72cd...d3a Hvorfor ønsker du å ødelegge dagen til en ungdom? Du høres fruktig selvsentrert og umoden ut. Anonymkode: 0eccb...060 51 1 13
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #18 Skrevet 27. mai 2022 Jeg hadde bakt og så hadde jeg nok tilbrakt litt mindre tid med hun og familien hennes. Jeg synes det er råfrekt å be noen om å bake til en tilstelning de ikke er invitert til. Anonymkode: 67ed9...610 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 Populært innlegg #19 Skrevet 28. mai 2022 Du vet det er konfirmantens dag...? Ikke en dag hvor mors venninner skal føle seg snytt fordi x og x er bedt og ikke de? Sannsynligvis har konfirmanten vært med å bestemme gjesteliste, evt at andre venner er faddere. Og om ingen av delene, dette er ikke mors 40 årsdag du er utelatt fra, det er feiringen til en 15 åring som ikke skal måtte forsvare for deg hvorfor hen har ønsket noen av foreldres venner tilstede og andre ikke. Grow up. Anonymkode: bba5a...699 36 2 13
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 Aldri hørt om noen som inviterer venninner av mor og far i konfirmasjon? Har alltid bare hørt om at det er familie og faddere som er invitert? Hvis du ikke vil bake sier du jo bare at du ikke kan bake. Jeg syns ikke det er frekt å spørre hvis dere er gode venninner. Anonymkode: dfa78...9c8 30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå