AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Til dere som leier ut eller har leid bolig på ukesbasis i ferien; hvordan er huset forberedt før utleie? Hva ryddes bort, og hva står igjen? - personlige bilder på veggen som bryllupsbilder, barnebilder osv. - kunst, pynteting, penservise, pynteglass - håndklær, sengetøy, vaskemidler, duker, klær i alle skaper (lar self. noen skap tomme til klær osv). - er det innafor å låse feks. bod, kjeller eller garasje for å bruke som oppbevaring til de tingene som skal ryddes vekk? Tar gjerne imot andre tips til hva som er lurt å tenke på! Anonymkode: b356d...663
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #2 Skrevet 28. mai 2022 Jeg hadde definitivt låst garasje og bod og oppbevart fine ting du er redd for der ja. De har jo ikke noe der å gjøre. Anonymkode: ad46a...c12 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 Fjern alt du ikke kan leve med at blir knust/ødelagt, og alt du ikke kan tåle at blir stjålet/forsvinner. Anonymkode: 6a65e...81b 4
Gjest mariama Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 Det er helt klart innafor å låse bod, garasje eller et ekstra rom av huset om det er stort nok. Du presiserer jo hva som vil være disponibelt for potensielle leietakere. Jeg ville tatt bort alt som er veldig personlig og/eller uerstattelig for deg. Tenk litt boligstyling, bare uten upraktiske «effekter». Blir det for tomt erstatter du med noe billig uten bilder av personer. Behold noen planter (fortrinnsvis lettstelte), blomstervase, brannsikre lys og gode pledd så det fortsatt er koselig. Kjøkken og bad ville jeg sørget for var ryddig, og med basisutstyr, men kanskje ikke så unødvendig mye som mange av oss har (ørten forskjellige kaffekopper osv). Det vil også opplevelse som ryddigere og renere for de som leier. Gjør det lett å finne ting. En mindre viktig, men praktisk ting er å sørge for at håndklær og evt sengetøy enten er lyst eller mørkt, så du eller leietaker kan vaske alt samlet. Så ville jeg brukt plastkasser til det du rydder vekk, rett og slett fordi det er praktisk for deg å se hva som er hvor.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 For all del fjern alt av papirer der fødselsnr kan finnes. Anonymkode: a0eea...493
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): For all del fjern alt av papirer der fødselsnr kan finnes. Anonymkode: a0eea...493 Hvorfor det? Anonymkode: 3f45b...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå