Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg jobber 80% og tjener 420 000 i året. Jeg gikk inn på slik kalkulator, der stod det 43 000 et eller annet jeg skulle få i feriepenger. 5 uker ferie. 

Så forsikrer jeg meg med sjefen. Det var slik sum, men minus 5 ferieuka. Så jeg får mye mindre utbetalt. Ho pratet på stillingsprosent osv. Jeg skjønte ikke helt. 

Kan noen forklare meg? 

Anonymkode: 7f122...31f

AnonymBruker
Skrevet

Hva får du utbetalt da?

Månedslønn + Feriepenger - lønn for 5 uker = feriepenger

Anonymkode: 03ed0...bac

AnonymBruker
Skrevet

Du har likevel fem ukers ferie, bare at dine uker er kortere. Jeg jobber 50%, får fem uker à 50%. Samme med lønnen, prosenttallet endrer seg aldri, men sluttsummen blir da nominelt noe annet.

Anonymkode: 18ee8...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Du må se på feriepengegrunnlaget ditt. Står på lønnsoppgaven for i fjor. Eller på lønnslipp. Gang dette beløp med 0,125. Da får du feriepengene.

og som den over over sier: (Feriepenger + månedslønn) - (1månedslønn + 1 ukes lønn)= utbetalt.

Anonymkode: 80052...bc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må se på feriepengegrunnlaget ditt. Står på lønnsoppgaven for i fjor. Eller på lønnslipp. Gang dette beløp med 0,125. Da får du feriepengene.

og som den over over sier: (Feriepenger + månedslønn) - (1månedslønn + 1 ukes lønn)= utbetalt.

Anonymkode: 80052...bc1

Ikke alle har 12,5. 

Jeg har 12% feriepenger. Har heller ikke en uke mer trekk enn en månedslønn, snarere 3,33 dager. 

Hos oss kan vi beregne slik: 

Månedslønn

+ feriepenger opptjent i fjor 

- ferietrekk (månedslønn/21,67*25)

= utbetaling i juni

Anonymkode: 2842a...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...