Gå til innhold

Ville dere tatt buss for tog til Drammen for en 2. date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man skjønner jo godt at mange ikke finner seg noen hvis holdningene i tråden her er representative. En time hver vei etter jobb er ikke spesielt mye, og slutter man f. eks. kl. 17, går det fint å komme seg til Drammen, være der noen timer og så hjem igjen på kvelden. 

Anonymkode: 6f3e1...bc7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 22.25):

Vi møttes i Oslo. Hen vil jeg skal komme til hen på 2. date. Altså reise en time hver vei etter jobbtid for å treffe noen jeg ikke vet om jeg er interessert i.

Ville dere gjort det? 

Anonymkode: 37a8f...4ec

Drammen er ikke så langt fra Oslo, og hva så om det er buss for tog? Det er ikke akkurat traktor for tog. Når han kom til deg i Oslo på 1.date, er det bare rett og rimelig at du kommer til han på 2.date. Synes du framstår veldig klagete uten grunn, ts!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 23.35):

Så interessant hvordan det er en selvfølge an noen kommer til Oslo, men ikke den andre veien. Og det er virkelig ikke en times togtur, det er en halvtime. 🙄

Anonymkode: 78cbc...d86

Enig! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/27/2022 at 10:25 PM, AnonymBruker said:

Vi møttes i Oslo. Hen vil jeg skal komme til hen på 2. date. Altså reise en time hver vei etter jobbtid for å treffe noen jeg ikke vet om jeg er interessert i.

Ville dere gjort det? 

Her trenger man et bilde av vedkommende for å kunne svare. Men mest sannsynlig nei. Det er nok av 9’ere og 10’ere i Oslo til at man slipper å dra til Drammen. 

Anonymkode: 6e21d...d90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Man skjønner jo godt at mange ikke finner seg noen hvis holdningene i tråden her er representative. En time hver vei etter jobb er ikke spesielt mye, og slutter man f. eks. kl. 17, går det fint å komme seg til Drammen, være der noen timer og så hjem igjen på kvelden. 

Ja, og toget tar bare 30 min da det ikke er buss for tog. Og hvis man ikke er villig til å date noen, hvor det er 30min reisevei, så kan man fort gå glipp av noe bra. 

Anonymkode: 1dbed...f6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok av 9’ere og 10’ere i Oslo til at man slipper å dra til Drammen. 

Anonymkode: 6e21d...d90

Herregud så late folk er 😄

Anonymkode: 007c2...254

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig mange harry folk i Drammen. Skjønner ikke noen gidder å dra dit. 

Anonymkode: 8df28...f38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå er det veldig mange fra Oslo, som bor i Drammen grunnet boligpriser. Jeg er en av de, og det finnes mange mennesker i Drammen som ikke er harry.

Anonymkode: 1dbed...f6a

• Liker 1
Skrevet

Ville dere gjort det? 

Er du kvinne, nei. Mannen skal alltid komme til deg. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke, liksom? Tar jo fort en time innad i Oslo også. Gå ti min til transport, være ute noen min før, bytte fra trikk til buss eller buss til bane og vente noen min på overgang, gå fra stoppen til der den du skal besøke bor. F eks Årvoll - Røa.

Anonymkode: 1467e...c74

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du er intr i å treffe han igjen - JA. Om ikke, så NEI. Uavhengig av reisemåte!

Og, akkurat det der opplever jeg litt som ett problem. Jeg bor selv utenfor Oslo og ser gang på gang at de som bor i Oslo, bevisst eller ubevisst, forventer at alle andre skal komme til Oslo om man skal treffes, hver gang. Det gjelder både folk har jeg møtt på Tinder etc OG venner jeg har som bor i Oslo. Det er akkurat like langt for oss som bor utenfor byen å reise dit, som for dere som bor i Oslo å reise ut til oss andre, så det der må da kunne gå begge veier? 

Og det er også grunnen til at jeg da jeg var på Tinder ol. dessverre har styrte unna folk som bor i Oslo, selv om det nok betyr at jeg også har gått glipp av mange bra. Rett og slett fordi jeg orker ikke den enveiskjøringen hvor jeg må reise til Oslo hele tiden. Om man ikke vil reise ut av byen så kan man heller ikke date noen som bor utenfor. Så enkelt er det. 

I blant har jeg lurt på om enkelte ikke tror det finnes intelligent liv utenfor Ring3 😜 

Men jeg tror nok det kommer av at man er så vant til at venner og bekjente bor i Oslo og det er derfor en vanesak at man alltid treffes i Oslo. Så det er ikke sikkert de som bor i byen ser på det på samme måte tenker jeg, fordi dere kanskje aldri er vant til å måtte reise avgårde og kjenne på den biten der å måtte reise langt

OG, det går direkte buss til/fra Oslo. Så det tar faktisk ikke så mye lengre tid selv om det er buss for tog :) Men er du lur styrer du unna verste rushtiden (15:30-17:30 på hverdager), da kan bussen ta noe mer tid i køen utover. Det tar heller ikke veldig lang tid å bytte i Asker, utenom at du må gå 2-300m mellom buss og tog, dersom du igjen styrer utenom Rushtiden og slipper kø inn på bussene. Retur mot Oslo tar ennå kortere tid fordi det går tog hvert 10. min. Så det kommer alltid ett tog ganske kjapt når du går av bussen. SÅ de 10 min ekstra hadde ikke vært det som avgjorde en date eller ikke for min del.

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
DrueSmoothie skrev (10 minutter siden):

Om du er intr i å treffe han igjen - JA. Om ikke, så NEI. Uavhengig av reisemåte!

Og, akkurat det der opplever jeg litt som ett problem. Jeg bor selv utenfor Oslo og ser gang på gang at de som bor i Oslo, bevisst eller ubevisst, forventer at alle andre skal komme til Oslo om man skal treffes, hver gang. Det gjelder både folk har jeg møtt på Tinder etc OG venner jeg har som bor i Oslo. Det er akkurat like langt for oss som bor utenfor byen å reise dit, som for dere som bor i Oslo å reise ut til oss andre, så det der må da kunne gå begge veier? 

Og det er også grunnen til at jeg da jeg var på Tinder ol. dessverre har styrte unna folk som bor i Oslo, selv om det nok betyr at jeg også har gått glipp av mange bra. Rett og slett fordi jeg orker ikke den enveiskjøringen hvor jeg må reise til Oslo hele tiden. Om man ikke vil reise ut av byen så kan man heller ikke date noen som bor utenfor. Så enkelt er det. 

I blant har jeg lurt på om enkelte ikke tror det finnes intelligent liv utenfor Ring3 😜 

Men jeg tror nok det kommer av at man er så vant til at venner og bekjente bor i Oslo og det er derfor en vanesak at man alltid treffes i Oslo. Så det er ikke sikkert de som bor i byen ser på det på samme måte tenker jeg, fordi dere kanskje aldri er vant til å måtte reise avgårde og kjenne på den biten der å måtte reise langt

OG, det går direkte buss til/fra Oslo. Så det tar faktisk ikke så mye lengre tid selv om det er buss for tog :) Men er du lur styrer du unna verste rushtiden (15:30-17:30 på hverdager), da kan bussen ta noe mer tid i køen utover. Det tar heller ikke veldig lang tid å bytte i Asker, utenom at du må gå 2-300m mellom buss og tog, dersom du igjen styrer utenom Rushtiden og slipper kø inn på bussene. Retur mot Oslo tar ennå kortere tid fordi det går tog hvert 10. min. Så det kommer alltid ett tog ganske kjapt når du går av bussen. SÅ de 10 min ekstra hadde ikke vært det som avgjorde en date eller ikke for min del.

Er nok mange i Oslo som er slik jeg, og jeg kjenner også enkelte som knapt nok vil bevege seg utenfor Ring 2. Men dem om det. Jeg syntes i alle fall det er merkelig at man ikke kan dra ut av Oslo hvis man virkelig er interessert i noen, innen rimelighetens grenser (Kan bli litt for langt hvis h*n f. eks. bor i Kristiansand, men Drammen bør virkelig ikke være et problem). 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Siden du spør ts så er du kanskje ikke interessert nok? 

Knotete det der buss for tog greiene til Drammen det synes jeg er nå herk og når jeg drar dit. Stadig noe skitt på den strekningen 😂

Forøvrig enig med flere her om Oslo tematikken. Jeg bor halvtime fra Oslo med tog og har en del venner der. De kommer aldri hit! Nei det er alltid jeg som må komme dit. Mange har jeg vært venner med i 12 år nå men fortsatt har de kun vært her en håndfull ganger. Hadde ei veninne som hadde bil hun skulle prøve kjøre " ut hit" men skjedde aldri. Så de vennene vet jeg at jeg alltid må dit. Irriterende men er nå bare slik de funker. 

Andre venner som er litt fra rundt omkringliggende har det aldri  vært noe problem med. Da møter man halvveis  eller de kommer hit eller jeg dit på et mer likeverdig nivå. 

Derfor er Oslo vennene mest sånn man drar ut og fester med mens de andre er mer hjemmebesøk,  møtes for å gå tur etc 😊

Rett og slett gitt opp å få de ut av Oslo på noe😝

Endret av -Missi-
Knotete autocorrect på mobilen
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Èn time på tog er jo ingenting.

Ps. Hvis man er interessert, vel og merke. 

Endret av Hannah80
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil ikke si de er noe mer harry enn i Oslo akkurat.. 

Anonymkode: 78cbc...d86

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville dere gjort det? 

Nei. Det hadde jeg ikke giddet selv om det var tog.

Anonymkode: b4f89...efb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...