AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Legger dette under hus/hage-delen fordi det er relevant til det. Jeg har vært på boligjakt LENGE, i over 1 år både fordi jeg er kresen men også fordi mye har vært dyrt eller gått på forkjøp via Obos. Har hele tiden hatt kontakt med en eiendomsmegler som er kjent i området her, hun tipset meg om en bolig som hun mente måtte være midt i blinken for meg. Hun hadde rett, og endelig ble det min tur Jeg er veldig glad for å få kjøpt større leilighet men det er utrolig stressende også! Regner jo med at jeg får solgt min bolig men jeg er så stressa og sliten og kollapser i seng hver dag. Skal på ferie på mandag og klarer ikke glede meg en gang for er så stressa.. Dere som har vært gjennom dette, har dere noen tips til å stresse ned? Nå tenker jeg bare på alt som må gjøres før visning, og sliter med søvn for jeg er livredd for å ikke få solgt og sitte med 2 boliger. Jeg har ringer under øynene og ser ut som en zombie, pga jeg er så sliten og aldri får slappe av. Vet det bare er en periode men jeg er virkelig helt utslitt. Måtte pusse opp en del her i leiligheten som skal selges og, det har vært utrolig slitsomt selv om jeg er klar over at et fint inntrykk av boligen hjelper. Dere som har vært gjennom det samme, hvordan klarte dere å holde roen gjennom hele prosessen med kjøp/salg av bolig? Anonymkode: 32fef...73f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Vi har vært der du er nå. og det ER virkelig stressende! Men vet du, alt brød blir spist, og alle hus blir solgt (for å parafrasere Dronning Margrethe). Vi oppnådde ikke prisen vi ønsket å selge for, men det ble solgt og vi var bare glade. Se fremover og tenk på hvor glad du blir når leiligheten din blir solgt. Lag et lite rituale og visualisere at kjøperne kommer. Boligen blir solgt. 🙂 Anonymkode: 4638c...e07 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Det høres jo ut som du bor i et område (Oslo?) hvor markedet er såpass hett (dyrt og forkjøp benyttes) som antakelig også kommer deg tilgode når du skal selge. Jeg var litt på tuppa selv når jeg skulle selge, sjekket antall visninger på finn og statistikk på anonnsen min via meglersiden HELE tiden. Endte med å selge min GODT over prisantydning (men ha is i magen når budrunden starter, det startet med to skambud hos meg). Jeg lagde liste på alt som skulle gjøres før vsining og krysset ut etterhvert, hjalp meg å ha kontroll. Det er mye, men mye er også gjort når bildene er tatt (var iallfall det hos meg, satte «halve» leiligheten på minilager før bildene ble tatt). Anonymkode: 88a25...7c1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har vært der du er nå. og det ER virkelig stressende! Men vet du, alt brød blir spist, og alle hus blir solgt (for å parafrasere Dronning Margrethe). Vi oppnådde ikke prisen vi ønsket å selge for, men det ble solgt og vi var bare glade. Se fremover og tenk på hvor glad du blir når leiligheten din blir solgt. Lag et lite rituale og visualisere at kjøperne kommer. Boligen blir solgt. 🙂 Anonymkode: 4638c...e07 Takk for beroligende ord, jeg vet jo at her i Oslo så er de fleste leiligheter lett omsettelige Og etter jeg har pusset opp nå har jeg fått tilbakemelding fra flere som syns det ser fresht ut. Er bare at dette med visning kommer veldig ubeleilig, siden jeg skal reise til Spania på mandag, noe som er en etterlengtet ferie. Men jeg hadde ikke trodd det skulle ordne seg så fort med leilighet, så da ble det litt ekstra stress på meg! Har prøvd yoga og pusteteknikker men det funker mest der og da. Er budrunde neste mandag allerede så da kommer jeg sikkert til å spy av nervøsitet Anonymkode: 32fef...73f
Gjest Adobyen Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Enig med deg, det er mye som må gjøres. Du er heldig som har en leilighet å selge da, og ikke en full enebolig. Tenk på rydding, vasking, flytting, styling, undersøkelser og garderinger for å unngå alvorlige feil osv. Det er mer som kreves av dette nå pga nye regler. Jeg orker ikke å tenke på det engang. Lykke til med dine planer 🙂
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres jo ut som du bor i et område (Oslo?) hvor markedet er såpass hett (dyrt og forkjøp benyttes) som antakelig også kommer deg tilgode når du skal selge. Jeg var litt på tuppa selv når jeg skulle selge, sjekket antall visninger på finn og statistikk på anonnsen min via meglersiden HELE tiden. Endte med å selge min GODT over prisantydning (men ha is i magen når budrunden starter, det startet med to skambud hos meg). Jeg lagde liste på alt som skulle gjøres før vsining og krysset ut etterhvert, hjalp meg å ha kontroll. Det er mye, men mye er også gjort når bildene er tatt (var iallfall det hos meg, satte «halve» leiligheten på minilager før bildene ble tatt). Anonymkode: 88a25...7c1 Dette med å lage liste er lurt, skal gå gjennom hva som må gjøres i morgen Fordelen er at man får ryddet opp litt i rot og i boder, og kvittet seg med ting man ikke trenger. Er i Oslo dette her ja. Det var en leilighet i nabolaget som hadde masse folk på visning, men 0 bud. Endte med at de måtte selge 200K under takst, så jeg er litt redd for å ende opp som de. Men skal sies at den leiligheten ikke var veldig godt presentert, så det kan jo ha en effekt på kjøpere også. De må jo like det de ser. Bare jeg får tatt disse bildene så kanskje jeg slapper mer av. Jeg tror kanskje dette med stress rundt boligkjøp/salg er mer vanlig for oss damer? De mannfolka jeg kjenner virker hvertfall mer laidback når det gjelder å selge bolig. Anonymkode: 32fef...73f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette med å lage liste er lurt, skal gå gjennom hva som må gjøres i morgen Fordelen er at man får ryddet opp litt i rot og i boder, og kvittet seg med ting man ikke trenger. Er i Oslo dette her ja. Det var en leilighet i nabolaget som hadde masse folk på visning, men 0 bud. Endte med at de måtte selge 200K under takst, så jeg er litt redd for å ende opp som de. Men skal sies at den leiligheten ikke var veldig godt presentert, så det kan jo ha en effekt på kjøpere også. De må jo like det de ser. Bare jeg får tatt disse bildene så kanskje jeg slapper mer av. Jeg tror kanskje dette med stress rundt boligkjøp/salg er mer vanlig for oss damer? De mannfolka jeg kjenner virker hvertfall mer laidback når det gjelder å selge bolig. Anonymkode: 32fef...73f Mye er tilfeldigheter. Når jeg la ut min leilighet var det mer enn normalt flere leiligheter ute til salgs i mitt område. Noen gikk langt over prisantydning, andre ble stående uten bud. De som ikke fikk bud etter visning var det ikke noe galt med, og det var fine leiligheter. Fulgte spesielt med på den ene, for den skjønte jeg ikke bæret av hvorfor ikke fikk noen bud. Skyldtes visstnok at intern beliggenhet i borettslaget ikke var like bra som de andre, og det lå mange fra samme borettslag ute samtidig. De fikk solgt til slutt da, fikk et bud på prisantydning en uke etter visning, så det ordnet seg jo Anonymkode: 88a25...7c1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 For meg hjelper det mest å bare sette i gang. Alt som er utenfor sesong som du skal ha med videre pakkes ned. Det du skal kvitte deg med pakkes også ned og samles et sted (gjerne i bilen så du enkelt kan kjøre innom når du har tid til å kvitte deg med det). Anonymkode: 78753...a4f
tangent Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 Flytte er utrolig stressende. Det som hjelper for meg er rett og slett å minne meg selv på at det er meningsløst å stresse over de tingene som er utenfor min kontroll. Fokusere på gjøre-oppgavene som faktisk jeg må bidra med, legge fra meg bekymring som er meningsløse. Et eksempel er at jeg da vi solgte sist bodde i første etasje. Jeg begynte å tenke alt for mye på hvor dumt det var med første etasje og hva om ingen byr fordi første etasje for mange ikke er optimalt. Da måtte jeg ta noen runder med meg selv og tenkte på at det er tusenvis av første etasjer i Oslo, og det bor faktisk folk i alle sammen. Dessuten hadde jeg kjøpt første etasje og trives og uansett får jeg ikke endret etasjen på leiligheten. Etter litt øvelse ble jeg bedre på å legge bort de bekymringene som ikke var reelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå