AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Begynte med styrketrening for 1 år siden. Har siden den gang gått ned 11- 12 kilo, samt at kroppen er mer definert. Jeg er ikke sånn som ønsker en veldig muskuløs kropp, men fast. Men vektnedgangen har stoppet. Jeg hadde et kg mål, å er bare 2- 3 kilo unna det. Men blir det sjanseløst å gå etter kg mål når man trener ofte (ca. annenhver dag i snitt)? Så begynte jeg også og tenke på om jeg spiser feil. Burde jeg gått OPP i vekt hvis jeg trener og spiser rett? Eller er det fint med jevn vekt (holdt den stabil godt og vel 6- 7 mnd.), samt at jeg klarer stadig tyngre vekt på trening? Anonymkode: fe58b...0de
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Jeg går opp i vekt av å trene styrke, men blir slankere. Er helt normalt! Muskler veier en del, og får deg ikke til å se feit/slapp ut slik som fett gjør. Anonymkode: 685a3...41e 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #3 Skrevet 28. mai 2022 Du burde kanskje oppgi bmi, evt høyde og vekt. Og kjønn. Om vi skal kunne svare på dette. Jeg er kvinne med bmi 20, begynte å trene styrke ca 4 ganger i uken, gått opp nesten 2kg. Sikkert litt muskler, men jeg blir også mer sulten og spiser mer. Men passer på nok proteiner. Anonymkode: a9c1f...3c2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Skrevet 28. mai 2022 Takk for svarene. Jeg er kvinne, 160 cm. og 52- 53 kilo. Ca. 20,5 i bmi. Tenkte 160 cm. og 50 kg. hadde passet, men mulig jeg må se bort i fra kg. som mål når jeg trener såpass mye. Derfor jeg lurer på om jeg får i meg for lite mat, om vekten egentlig burde økt om jeg trener/spiser rett. Eller om en jevn vekt er helt ok, selv om man trener styrke? Eller tærer man da på kroppen hvis vekten ikke endrer seg? Leser at så mange går opp i vekt ved styrke, men må man det er vel egentlig spørsmålet mitt 😊 Anonymkode: fe58b...0de
Duplo Skrevet 28. mai 2022 #5 Skrevet 28. mai 2022 Muskler veier mer enn fett. På et tidspunkt vil man slutte å gå ned og vekten vil gå litt opp hvis man trener slik at man bygger muskler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå