Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 Populært innlegg #1 Skrevet 27. mai 2022 Jeg er så uenig i pride og hele den greia der. Særlig dette med tanken om kjønn som enkelte barnehager og skoler driver med. Jeg er uenig i ordet "fødeperson", "hen", "de/dem", og frasene som "jeg identifiserer meg som..", "legene bestemte at jeg var jente.." etc.. At man skal legge om hele samfunnet, la folk holde på og styre på, la menn som ser ut som menn gå inn i kvinnegarderober fordi de føler seg kvinnelig og ukomfortabel i en herregarderobe.. Jeg er uenig i at det er lurt å fortelle femåringer, åtteåringer og trettenåringer at "det er ikke sikkert du er jente selvom du har jentetiss".. At de er født "feil".. Hva med å heller lære dem at man kan være jente på 1000 forskjellige måter og alt er normalt?? For hvis man fortsetter å la folk holde på, kan plutselig en 43 år gammel mann som identifiserer seg som en 14 år gammel jente, gå inn i jentegarderoben å skifte. Hva med de som lever rundt? Skal ikke de tas hensyn til? Kjønnsdysfori er en medisinsk tilstand jeg ikke fornekter. For all del. Men jeg tviler på at det er såpass mange som enkelte skal ha det til. At det er like naturlig å tvile på at man er født i riktig kropp som det er å pusse tenner. At tittelen mor er krenkende... Uten mødre hadde vel verden gått under. Uten biologi hadde verdenssamfunnet daua. Sorry...men dette tullet om at de gjerne vil bli omtalt som et eller annet pronomen de ikke ser ut som engang, for ellers føler de at de ikke blir respektert... Ser du ut som en mann, kaller jeg deg han. Bruker du leppestift og har skjegg, så sier jeg fortsatt han. Jeg tror personlig at sosiale medier og tiktok og urbanisering gjør at folk har et behov for å skille seg ut og være spesielle. Mange gjør det for oppmerksomhet. Helt utrulig at folk bukker under for dette. Jeg tror dette bare er veldig trendy akkurat nå, og veldig bullshit. For det finnes folk med disse følelsene, men det er jo ikke slik biologien skal ha det til generelt. Dette er naturlig utvalg. Jeg synes det blir for dumt. Det er kvinner, menn. Og har du jentetiss så er du jente, og er du mann så har du guttetiss. Og det er meninga at de skal lage barn og bli mor og far. Verden er overbefolket, så ja, da er det meninga at noen ikke kan få barn. Da er det ikke meninga at man skal styre på med sæddonasjon og eggdonasjon og få 16482 halvsøsken i nordlige del av Europa. Dere ser hva som skjer når man kludrer til ting. Jeg måtte bare få det ut. Dette ble kanskje rotete og noen vil kanskje tenke at det ble litt dårlig skrevet, men det ble sånn.. Hva synes dere om denne utviklingen med kjønnsidentitet og alt rundt? Anonymkode: aa9b1...db0 93 16 27
powerpuffen Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Kan ikke skjønne hvorfor det liksom skal være så vanskelig å bare godta at folk er den de er.... 20 1 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 27. mai 2022 Lacuna skrev (1 minutt siden): Kan ikke skjønne hvorfor det liksom skal være så vanskelig å bare godta at folk er den de er.... Helt greit det. Men at man skal tvangsfore ungene med en slik ideologi er ikke greit. Anonymkode: aa9b1...db0 58 5 4
powerpuffen Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt greit det. Men at man skal tvangsfore ungene med en slik ideologi er ikke greit. Anonymkode: aa9b1...db0 Det er jeg enig i, og jeg mener absolutt at tiktok og andre sosiale medier bør skjule slikt tematikk for barn og unge - men det nevnte du ikke et ord om i HI. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt greit det. Men at man skal tvangsfore ungene med en slik ideologi er ikke greit. Anonymkode: aa9b1...db0 Det gjør alle med sine egne ideologier. Anonymkode: 21933...82f 4 1
Bacteria Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Tildels enig. For de som er ramma av dette er det bra med fokus, men er stygt redd det er enkelte ungdommer på vei til å «finne seg sjæl» som henger seg på uten at det er grunnlag for det. Det gjør ikke saken bedre at kjønnsrammene er blitt trangere siden 70-tallet. Er også stygt redd for at framtidas historikere vil stusse over denne «bølgen» når status skal gjøres opp om starten på 2000-tallet. Og at vi får noen tragedier etterhvert, folk som har fysisk skiftet kjønn og så angrer seg… ser for meg erstatningssøksmål og oppvask ala lobotomisaken. Uten sammenligning forøvrig altså. 18 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt greit det. Men at man skal tvangsfore ungene med en slik ideologi er ikke greit. Anonymkode: aa9b1...db0 Akkurat like skadelig og farlig som når heterofile kristne prøver å omvende homofile med homoterapi. Jeg har hele menneskeheten opp i halsen for å være ærlig. Anonymkode: 2f19c...69a 18 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Lacuna skrev (1 minutt siden): Det er jeg enig i, og jeg mener absolutt at tiktok og andre sosiale medier bør skjule slikt tematikk for barn og unge - men det nevnte du ikke et ord om i HI. Nei, skrev litt rett fra levra og fikk ikke med meg alt. Barn er lettpåvirkelig og når en på tiktok går ut og identifiserer seg som en 54 år gammel ballong feks, og skolens pensum sier "du kan være akkurat hva du vil og din kropp definierer ikke hva du er" så blir det så feil.. Anonymkode: aa9b1...db0 19 2
Nevian Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva synes dere om denne utviklingen med kjønnsidentitet og alt rundt? Anonymkode: aa9b1...db0 Jeg er så gammeldags av meg at penis = mann, og fravær av det = kvinne. Om du føler deg som det ene eller det andre er egentlig irrelevant. Forvent i hvert fall ikke at jeg eller samfunnet for øvrig skal hensynta det. 34 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat like skadelig og farlig som når heterofile kristne prøver å omvende homofile med homoterapi. Jeg har hele menneskeheten opp i halsen for å være ærlig. Anonymkode: 2f19c...69a Med mindre den homofile selv oppsøker det. Tvangsterapi er jeg imot. Men er man homofil og ikke vil det, ser jeg Ingentkng galt i å få terapi. Bacteria skrev (1 minutt siden): Tildels enig. For de som er ramma av dette er det bra med fokus, men er stygt redd det er enkelte ungdommer på vei til å «finne seg sjæl» som henger seg på uten at det er grunnlag for det. Det gjør ikke saken bedre at kjønnsrammene er blitt trangere siden 70-tallet. Er også stygt redd for at framtidas historikere vil stusse over denne «bølgen» når status skal gjøres opp om starten på 2000-tallet. Og at vi får noen tragedier etterhvert, folk som har fysisk skiftet kjønn og så angrer seg… ser for meg erstatningssøksmål og oppvask ala lobotomisaken. Uten sammenligning forøvrig altså. Veldig skummelt det der. Jeg tror også at mange ungdommer går en vei de ikke bør for å virke spesiell eller ja.. "Finne seg selv". AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gjør alle med sine egne ideologier. Anonymkode: 21933...82f Ikke alle ideologier får lov å komme inn i pensum. Ekskludering. Derfor bør det være opp til foreldrene hva de vil ha barna til å tro, så kan skolen holde seg utenfor å forklare biologi istedet. Anonymkode: aa9b1...db0 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 Nevian skrev (3 minutter siden): Jeg er så gammeldags av meg at penis = mann, og fravær av det = kvinne. Om du føler deg som det ene eller det andre er egentlig irrelevant. Forvent i hvert fall ikke at jeg eller samfunnet for øvrig skal hensynta det. Enig!!! Leste her om dagen om ei som ble lei seg fordi folk ikke omtalte henne som hen... Og hun så ut som en jente. Altså... 😭 😭 😭 Anonymkode: aa9b1...db0 21
tweet Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 Blablabla. Har hørt de samme forbaska argumentene en million ganger. Kom med noe nytt. 12 1
powerpuffen Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig!!! Leste her om dagen om ei som ble lei seg fordi folk ikke omtalte henne som hen... Og hun så ut som en jente. Altså... 😭 😭 😭 Anonymkode: aa9b1...db0 Jeg tenker at vi som medmennesker ikke automatisk skal innrette oss å spørre hvert enkelt menneske hva de identifiserer seg som. Det er jo ikke noe hemmelighet at vi mennesker har han og henne som referanser. Men, om noen sier "jeg vil at du skal omtale meg som hen", så bør det ikke være vanskelig å tilpasse seg det for denne enkelte personen - men da er det deres eget ansvar å informere. Det tenker jeg egentlig er litt som å bytte navn fra Ola til Per. Da omtaler du Ola nå som Per. Du sier jo ikke Ola på trass.. Endret 27. mai 2022 av Lacuna 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Nevian skrev (3 minutter siden): Jeg er så gammeldags av meg at penis = mann, og fravær av det = kvinne. Om du føler deg som det ene eller det andre er egentlig irrelevant. Forvent i hvert fall ikke at jeg eller samfunnet for øvrig skal hensynta det. Det er ikke gammeldags å tro på den biologiske evidensen som faktisk foreligger. Å mene, tro eller føle seg som noe annet enn kjønnet deres er en annen sak som ikke fritar deg fra det kjønnet du biologisk sett er. For all del, vær den dere vil. Tenk, føl, kle dere og oppfør dere slik dere vil, uansett kjønn. Det finnes null grenser her. Og det er helt greit. Men har du tissarlur så går du i mannegarderoben og på herretoalettet, og har du vagina så går du i kvinnegarderoben og på dametoalettet. Selv om du identifiserer deg som noe annet, betyr ikke det at du trenger å ta fullstendig helt avstand som en prinsippsak fra dine biologiske forhold. Og ja, helt enig med TS. Det barnehager og skoler driver med mot barna er en ukultur som må fjernes momentant. Det har ingenting for seg å plante ideer og usikkerhet på barn som ikke engang har tenkt tanken eller som i det hele tatt bør tenke tanken. Hvis noen identifiserer seg som noe annet, så ta imot dem med åpne armer. Men ikke påvirk barna våre!! Anonymkode: 7daec...119 25 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med mindre den homofile selv oppsøker det. Tvangsterapi er jeg imot. Men er man homofil og ikke vil det, ser jeg Ingentkng galt i å få terapi. Anonymkode: aa9b1...db0 Mange opplever tvangsterapi. Og ingen som er 100 % homofile blir heterofile av homoterapi. Noen fortrenger det en stund, men det faller tilbake på dem. Samtidig er det mange bifile som oppsøker det, og tror at de blir kurert, men det viser seg i mange tilfeller at det faller tilbake på dem også. Anonymkode: 2f19c...69a 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #16 Skrevet 27. mai 2022 Det er ikke de som prøver å finne seg selv og være seg selv og utforske som er problemet, men de som latterliggjør, mobber, sensurerer og ekskluderer dem. Det er de som barn og unge burde beskyttes mot. Det er de som er farlige for de unge og utvikling. Anonymkode: 21933...82f 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #17 Skrevet 27. mai 2022 Kjære vene, hvorfor gidder du å bry deg om hva andre føler seg som? Det påvirker ingen, la folk kle seg som de vil og bruke de pronomen de vil. Who cares, liksom. Og nei, sæddonasjon og eggdonasjon gir ikke tusenvis av søsken, det er begrensninger på antall, tror det er 12 i Danmark og seks i Norge. Tenk å skrike så høyt om noe man ikke har peiling på. Anonymkode: 04161...953 10 1 1
Michaelhe Skrevet 27. mai 2022 #18 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er så uenig i pride og hele den greia der. Særlig dette med tanken om kjønn som enkelte barnehager og skoler driver med. Jeg er uenig i ordet "fødeperson", "hen", "de/dem", og frasene som "jeg identifiserer meg som..", "legene bestemte at jeg var jente.." etc.. At man skal legge om hele samfunnet, la folk holde på og styre på, la menn som ser ut som menn gå inn i kvinnegarderober fordi de føler seg kvinnelig og ukomfortabel i en herregarderobe.. Jeg er uenig i at det er lurt å fortelle femåringer, åtteåringer og trettenåringer at "det er ikke sikkert du er jente selvom du har jentetiss".. At de er født "feil".. Hva med å heller lære dem at man kan være jente på 1000 forskjellige måter og alt er normalt?? For hvis man fortsetter å la folk holde på, kan plutselig en 43 år gammel mann som identifiserer seg som en 14 år gammel jente, gå inn i jentegarderoben å skifte. Hva med de som lever rundt? Skal ikke de tas hensyn til? Kjønnsdysfori er en medisinsk tilstand jeg ikke fornekter. For all del. Men jeg tviler på at det er såpass mange som enkelte skal ha det til. At det er like naturlig å tvile på at man er født i riktig kropp som det er å pusse tenner. At tittelen mor er krenkende... Uten mødre hadde vel verden gått under. Uten biologi hadde verdenssamfunnet daua. Sorry...men dette tullet om at de gjerne vil bli omtalt som et eller annet pronomen de ikke ser ut som engang, for ellers føler de at de ikke blir respektert... Ser du ut som en mann, kaller jeg deg han. Bruker du leppestift og har skjegg, så sier jeg fortsatt han. Jeg tror personlig at sosiale medier og tiktok og urbanisering gjør at folk har et behov for å skille seg ut og være spesielle. Mange gjør det for oppmerksomhet. Helt utrulig at folk bukker under for dette. Jeg tror dette bare er veldig trendy akkurat nå, og veldig bullshit. For det finnes folk med disse følelsene, men det er jo ikke slik biologien skal ha det til generelt. Dette er naturlig utvalg. Jeg synes det blir for dumt. Det er kvinner, menn. Og har du jentetiss så er du jente, og er du mann så har du guttetiss. Og det er meninga at de skal lage barn og bli mor og far. Verden er overbefolket, så ja, da er det meninga at noen ikke kan få barn. Da er det ikke meninga at man skal styre på med sæddonasjon og eggdonasjon og få 16482 halvsøsken i nordlige del av Europa. Dere ser hva som skjer når man kludrer til ting. Jeg måtte bare få det ut. Dette ble kanskje rotete og noen vil kanskje tenke at det ble litt dårlig skrevet, men det ble sånn.. Hva synes dere om denne utviklingen med kjønnsidentitet og alt rundt? Anonymkode: aa9b1...db0 Du må være klar over hva slags liv de som vurderer kjønnskifte har. Alle ser hva de er i det øyeblikket de kommer inn i et rom, som oftest. Over tid blir det en vanvittig belastning. Barn skal ikke fores med vulgære ting, men man må anerkjenne at ulike ting eksisterer. Men ikke noe mer. Når de så blir voksne, så vil de være litt forberedt og ikke så fiendtlig innstilt mot mennesker i en slik sårbar situasjon. 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #19 Skrevet 27. mai 2022 Lacuna skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at vi som medmennesker ikke automatisk skal innrette oss å spørre hvert enkelt menneske hva de identifiserer seg som. Det er jo ikke noe hemmelighet at vi mennesker har han og henne som referanser. Men, om noen sier "jeg vil at du skal omtale meg som hen", så bør det ikke være vanskelig å tilpasse seg det for denne enkelte personen - men da er det deres eget ansvar å informere. Det tenker jeg egentlig er litt som å bytte navn fra Ola til Per. Da omtaler du Ola nå som Per. Du sier jo ikke Ola på trass.. Her er jeg faktisk ganske enig med deg og. For det er jo litt av det å være medmenneske. Jeg kan sitte å være så imot hele den greia jeg bare vil, mene at det er unaturlig og hva det måtte være, men å ta på en maske, kalle den veldig maskuline Tor for Kari, det kan jeg faktisk gjøre. Selvom jeg ikke er enig. Men da må Kari også forstå at hun ikke kan få alt hun peker på heller.. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke gammeldags å tro på den biologiske evidensen som faktisk foreligger. Å mene, tro eller føle seg som noe annet enn kjønnet deres er en annen sak som ikke fritar deg fra det kjønnet du biologisk sett er. For all del, vær den dere vil. Tenk, føl, kle dere og oppfør dere slik dere vil, uansett kjønn. Det finnes null grenser her. Og det er helt greit. Men har du tissarlur så går du i mannegarderoben og på herretoalettet, og har du vagina så går du i kvinnegarderoben og på dametoalettet. Selv om du identifiserer deg som noe annet, betyr ikke det at du trenger å ta fullstendig helt avstand som en prinsippsak fra dine biologiske forhold. Og ja, helt enig med TS. Det barnehager og skoler driver med mot barna er en ukultur som må fjernes momentant. Det har ingenting for seg å plante ideer og usikkerhet på barn som ikke engang har tenkt tanken eller som i det hele tatt bør tenke tanken. Hvis noen identifiserer seg som noe annet, så ta imot dem med åpne armer. Men ikke påvirk barna våre!! Anonymkode: 7daec...119 Jaaa ❤️ Anonymkode: aa9b1...db0 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #20 Skrevet 27. mai 2022 Denne vranglæren FRI driver med er nøyaktig like koko som kreasjonisme. Anonymkode: cf755...8e7 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå