Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uke 38 og orker ikke mer. Sover ikke, har så mye vondt og bare enormt lei av å vente. Noen som kan komme med noen trøstende ord? Andre gangsfødende og forrige kom dagen før termin. Kynnere og nedpress så det står etter, men har trodd 8 kvelder på rad at «NÅ skjer det» uten at det har skjedd noe (åpenbart…) så nå begynner jeg å miste motet

Anonymkode: 41ae9...c7f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misunner deg! Jeg er i uke 32, og holder på å klikke. Magen er megastor (kan ikke tro at jeg skal bli større enn dette😭) og jeg har store smerter pga bekkenløsning. Null energi, sovner hele tiden. Jeg gikk 10 dager over termin sist, føler det er tortur at jeg må gå gravid i mange uker til! Du er i uke 38, du er snart i mål! Forstår godt at du er lei.. Snart har du ditt lille gull i armene dine, og graviditeten vil bare være et minne ❤

Anonymkode: 7ff50...69c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Off, føler med deg. På slutten av mitt første svangerskap, fikk jeg heller ikke sove. Jeg tok melatonin 2 mg for å få sovet på nettene, hvis du er helt desperat. 

Anonymkode: 2fca9...0f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv uke 38+1. Veldig lei jeg også.

1 kom 9 dager over termin, så jeg er forberedt på å vente..

Jeg vet hvordan du har det, vi er to. 💪

Anonymkode: ea9ed...b94

Skrevet

Huffda, du er snart i mål ❤️

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Samme her. Er i uke 36. Har konkludert med at jeg ikke takler å være gravid. Det er grusomt med den store magen. ALT er et slit nå, stå, gå, ligge, sitte, får ikke sove, værker, føles som skinnet på magen skal sprekke, får ikke puste ordentlig, ikke bøyd meg, vondt å sitte på do, sliten før jeg får stått opp av senga, lagt på meg 25 kilo selv om jeg spiser akkurat det samme som før. Holder på å bli gal for jeg føler jeg er fanget i en annen kropp. 

AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke identifisere meg med følelsen. Er jo mye verre å måtte våkne opp hvert 40 minutt for å amme på såre brystvorter, skriking, pumping, brennende underliv etter sying osv osv. Potensiell kolikk med 6 måneder med knebøy på 2 timer søvn i døgnet... 

Koser meg med freden og friheten enn så lenge. Håper han blir oppi der så lenge som mulig 😛

Anonymkode: e8e57...abc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er i uke 39 og føler med deg, førstegangs så aner ikke når man kan forvente at babyen kommer. Jeg er helt mentalt ferdig med graviditeten... 

Men så tenker jeg at plutselig så er den jo her. 14 dager kan virke som en evighet nå, men plutselig så er vi midt i juni å har født 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med å ikke sove? At du sover svært dårlig, men får nok søvn totalt sett. Eller at du aldri sover? Sistnevnte er nemlig ganske alvorlig og svært farlig over lang tid. Og tro meg, når babyen kommer sover du gjerne knapt 2-4 timer i døgnet første ukene.

Jeg var selv sånn som ‘ikke sov’ de siste 6 ukene før termin. Pga svangerskapskløe, migrene og diverse. Legen forstod alvoret av alvorlig søvnmangel og det fakta at jeg ikke ville kunne ta igjen søvnen etter fødsel. Så han veiet fordeler/ulemper og risiko og skrev ut lav dose sovemedisin til meg. Jeg hørte derimot ikke på legen og turte ikke å ta dem. Det førte til at jeg ble svært skjør mentalt siste tiden og svangerskapet og fikk fødselsdepresjon. De neste månedene fortsatte med svært lite søvn pga nattevåk og baby som ikke sov sammenhengende dagtid. Dermed endte det med at jeg ble alvorlig syk med infeksjon som utviklet seg til blodforgiftning og jeg møtte på sykehus i en uke. Alt dette skjedde pga kronisk alvorlig søvnmangel er jeg nesten helt sikker på. Jeg ville derfor tatt dette med søvn opp med legen om jeg var deg.

Anonymkode: dab5e...cf4

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
MissB skrev (7 timer siden):

Jeg er i uke 39 og føler med deg, førstegangs så aner ikke når man kan forvente at babyen kommer. Jeg er helt mentalt ferdig med graviditeten... 

Men så tenker jeg at plutselig så er den jo her. 14 dager kan virke som en evighet nå, men plutselig så er vi midt i juni å har født 🙈

Min kom 39+2 første gangen😊

Anonymkode: 0abfd...36b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva mener du med å ikke sove? At du sover svært dårlig, men får nok søvn totalt sett. Eller at du aldri sover? Sistnevnte er nemlig ganske alvorlig og svært farlig over lang tid. Og tro meg, når babyen kommer sover du gjerne knapt 2-4 timer i døgnet første ukene.

Jeg var selv sånn som ‘ikke sov’ de siste 6 ukene før termin. Pga svangerskapskløe, migrene og diverse. Legen forstod alvoret av alvorlig søvnmangel og det fakta at jeg ikke ville kunne ta igjen søvnen etter fødsel. Så han veiet fordeler/ulemper og risiko og skrev ut lav dose sovemedisin til meg. Jeg hørte derimot ikke på legen og turte ikke å ta dem. Det førte til at jeg ble svært skjør mentalt siste tiden og svangerskapet og fikk fødselsdepresjon. De neste månedene fortsatte med svært lite søvn pga nattevåk og baby som ikke sov sammenhengende dagtid. Dermed endte det med at jeg ble alvorlig syk med infeksjon som utviklet seg til blodforgiftning og jeg møtte på sykehus i en uke. Alt dette skjedde pga kronisk alvorlig søvnmangel er jeg nesten helt sikker på. Jeg ville derfor tatt dette med søvn opp med legen om jeg var deg.

Anonymkode: dab5e...cf4

Man får ikke sepsis av søvnmangel, men av infeksjon. Alle vet at en graviditet varer i 40 uker HI, sånn er det bare. Du bør kanskje ikke bli gravid flere ganger. 

Anonymkode: 928e5...06c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man får ikke sepsis av søvnmangel, men av infeksjon. Alle vet at en graviditet varer i 40 uker HI, sånn er det bare. Du bør kanskje ikke bli gravid flere ganger. 

Nei, kommer nok til å droppe flere svangerskap fordi jeg blir så lei mot slutten 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva feiler det deg?? 

Anonymkode: 7ff50...69c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men man får nedsatt immunforsvar av dårlig søvn, noe som kan føre til at man får infeksjoner, og at infeksjoner blir mer alvorlige og kan utvikle seg til sepsis. 

Anonymkode: e8e57...abc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Uke 38 og orker ikke mer. Sover ikke, har så mye vondt og bare enormt lei av å vente. Noen som kan komme med noen trøstende ord? Andre gangsfødende og forrige kom dagen før termin. Kynnere og nedpress så det står etter, men har trodd 8 kvelder på rad at «NÅ skjer det» uten at det har skjedd noe (åpenbart…) så nå begynner jeg å miste motet

trøst deg med at det blir verre når ungen er født.

Skrevet

Føler med alle dere, er selv 34+4. Tar jerntilskudd fordi jeg har mangel, vil helst bare sove. Savner å leve uten halsbrann, at jeg slipper å tisse så utallige mange ganger ila et døgn, at jeg kan ha sex normalt eller knyte skoene mine selv! 

Gleder meg oppriktig til å ligge i fødestuen og vite at det snart er over 😂😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg! Sitter her nesten to uker etter fødsel, med en baby som har økedøgn, en klengete og sjalu storesøster på to som i tillegg er forkjøla med stigende feber, vonde sting i underlivet, og søvnmangel. Og priser meg likevel lykkelig for å ikke være høygravid lengre! Hold ut, snart er det over!

Anonymkode: 3031a...b3a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

vær glad for du får gå gravid, ikke alle er like heldige, Verste jeg ser er at folk klager over dette

Anonymkode: 6121b...5ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

vær glad for du får gå gravid, ikke alle er like heldige, Verste jeg ser er at folk klager over dette

Hold fred da. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig: både være takknemlig for å være gravid men samtidig ha vondt og være lei og sliten. 

Anonymkode: 4cd14...102

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ti still med deg. Dette handler ikke om deg eller de andre som ikke kan bli gravide 

Anonymkode: a8ca7...afc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...