AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Finnes det folk som aldri har sittet på en utedo? Da mener jeg folk som har blitt over 18 år. Det høres ikke så usannsynlig ut, men samtidig ikke veldig sannsynlig ut heller. Anonymkode: 3a73b...8ab
pia mater Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Vil tro det er en del, spesielt siden mange nå har "hytter" med vannklosett og nesten bedre standard enn primærbolig. 3
Alice123 Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Det vil jeg egentlig tro er en god del folk. Var på fjelltur med min venninne i 30 årene, og hun forsto ikke hvordan man "brukte" en utedass da vi kom over en. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Alice123 skrev (9 minutter siden): Det vil jeg egentlig tro er en god del folk. Var på fjelltur med min venninne i 30 årene, og hun forsto ikke hvordan man "brukte" en utedass da vi kom over en. Jøss. Hadde trodd at de fleste i den alderen hadde sittet på utedo ihvertfall. Anonymkode: 3a73b...8ab
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Jeg tror det er mange. Det er jo ikke alle som har hytte, Min mor tror jeg aldri har sittet på en utedo. Hun nærmer seg 80 og synes den slags er motbydelig, så det har hun unngått. Anonymkode: 8f896...502
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg tror det er mange. Det er jo ikke alle som har hytte, Min mor tror jeg aldri har sittet på en utedo. Hun nærmer seg 80 og synes den slags er motbydelig, så det har hun unngått. Anonymkode: 8f896...502 Seriøst? De fleste i den alderen har jo vokst opp med utedo. Min farmor som nermer seg 80 synes også det er ekkelt. Hun sier at hun blir kvalm av å tenke på at de gikk på utedo og brukte aviser til å tørke seg med da hun var barn. Anonymkode: 3a73b...8ab
Alice123 Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jøss. Hadde trodd at de fleste i den alderen hadde sittet på utedo ihvertfall. Anonymkode: 3a73b...8ab Det kommer vel an på interesser. Hun hadde aldri drevet med hytteliv eller friluftsliv før hun møtte meg. Har mange sånne venninner.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Åja da. Jeg har et par litt snobbete venninner som aldri har eller kommer til å nærme seg en utedo. Vi nærmer oss 30. Anonymkode: 8ed65...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Jeg vil tro at det finnes folk som knapt har vært på en hytte. Og dermed ikke utedo. Har ikke noe med penger å gjøre. Kjenner mange med tildels mye penger som har utedo på en hytte slekta har hatt i generasjoner. Byggeforbud mange steder for eksempel. Noen nyrike barn har kanskje ikke opplevd utedo. Anonymkode: 0e48e...7ac 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #10 Skrevet 30. mai 2022 Ja, det tror jeg faktisk kan stemme ganske godt. Det gjelder nok mange under 20-30 år i Norge og kanskje også mange utlendinger. Dersom man ikke har en gammeldags hytte i familien eller tilfeldigvis har vært på slike hytter, er det jo ikke vanlig med utedoer her lenger. Jeg har vel selv aldri opplevd at noen har sagt at de ikke vet hvordan en utedo skal benyttes. Men jeg har flere ganger opplevd å være på tur med noen som ikke vet hvordan man går på do når det må gjøres ute i det fri. For min generasjon (født på 1950-tallet) var det jo noe man ble vant til når man var på tur i skog og mark, eller for den saks skyld på biltur. Vi hadde alltid en toalettrull i bilen. Jeg husker også at det i bakvinduet i bilen til mine besteforeldre alltid lå en toalettrull. Jeg synes å huske at både barn og voksne ofte måtte gå på do ute. Har et vagt minne av både foreldre og besteforeldre som sitter på huk i buskene. Det var jo knapt noen toaletter langs veiene, så vi ble vel ganske vant til det. I ungdomsårene var det nok litt annerledes. På speiderturer måtte man jo av og til gjøre det, men da husker jeg at jeg syntes det hele var litt pinlig. Av og til var det noen gutter som skulle tøffe seg og sa at de måtte gå og drite. Men det sa aldri noen jenter. Man snek seg ubemerket bort og fikk det gjort. Anonymkode: 632a8...627 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #11 Skrevet 30. mai 2022 Jeg er 40, og har kun opplevd utedo en gang, da var jeg ca 10. Jeg har vært på flere hytter uten innlagt kloakk. Men man har installert ulike varianter av do inne slik at det knapt er merkbart. Anonymkode: 22d29...66a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #12 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det tror jeg faktisk kan stemme ganske godt. Det gjelder nok mange under 20-30 år i Norge og kanskje også mange utlendinger. Dersom man ikke har en gammeldags hytte i familien eller tilfeldigvis har vært på slike hytter, er det jo ikke vanlig med utedoer her lenger. Jeg har vel selv aldri opplevd at noen har sagt at de ikke vet hvordan en utedo skal benyttes. Men jeg har flere ganger opplevd å være på tur med noen som ikke vet hvordan man går på do når det må gjøres ute i det fri. For min generasjon (født på 1950-tallet) var det jo noe man ble vant til når man var på tur i skog og mark, eller for den saks skyld på biltur. Vi hadde alltid en toalettrull i bilen. Jeg husker også at det i bakvinduet i bilen til mine besteforeldre alltid lå en toalettrull. Jeg synes å huske at både barn og voksne ofte måtte gå på do ute. Har et vagt minne av både foreldre og besteforeldre som sitter på huk i buskene. Det var jo knapt noen toaletter langs veiene, så vi ble vel ganske vant til det. I ungdomsårene var det nok litt annerledes. På speiderturer måtte man jo av og til gjøre det, men da husker jeg at jeg syntes det hele var litt pinlig. Av og til var det noen gutter som skulle tøffe seg og sa at de måtte gå og drite. Men det sa aldri noen jenter. Man snek seg ubemerket bort og fikk det gjort. Anonymkode: 632a8...627 Jeg burde kanskje tilføye at selv har jeg ikke vært på en utedo på over 10 år, minst. Men jeg var faktisk på do i skogen i går da jeg var på sykkeltur i marka. Anonymkode: 632a8...627
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #13 Skrevet 30. mai 2022 Driter bjørnen i skogen? Selvfølgelig finnes det mennesker som aldri har gjort det. Anonymkode: 5c9e4...3c1
Maskinfører Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 Ja jeg reiser konsekvent ikke til ett sted med utedass
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #15 Skrevet 14. juli 2022 Var på tur med ei som gauler og skriker ut fra utedoen. Tydeligvis for første gang. Hun klaget over at hun så en pyramide av bæsj nedi doen. Hun fant seg noen busker i nærheten hun bæsjet bak istedet. Anonymkode: 1fb7b...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #17 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.5.2022 den 8.55): Jeg er 40, og har kun opplevd utedo en gang, da var jeg ca 10. Jeg har vært på flere hytter uten innlagt kloakk. Men man har installert ulike varianter av do inne slik at det knapt er merkbart. Anonymkode: 22d29...66a Hva har hva du har gjort med trådens tema å gjøre? Anonymkode: 04c87...7fd
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #18 Skrevet 6. mai 2023 Ofte har utedoen plass til to. Tandemdo🤣 Ville ikke gjort nr 2 sittende ved siden av en venn tror jeg. Anonymkode: 25ad2...3c8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #19 Skrevet 6. mai 2023 Maskinfører skrev (20 timer siden): Jeg går ikke på utedass 😉 Hvorfor gjentar du deg selv? Anonymkode: 2d5cf...6c6
Million Skrevet 6. mai 2023 #20 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ofte har utedoen plass til to. Tandemdo🤣 Ville ikke gjort nr 2 sittende ved siden av en venn tror jeg. Anonymkode: 25ad2...3c8 Det var det hos bestemor, før hun fikk installert vannklosett i kjelleren 😄 Husker vi gikk på utedo når vi var hos henne som som barn. Vi har bilder i barndommens fotoalbum med utedodøra åpen, der vi ungene sitter på rad og rekke på utedoen med buksene på anklene. Ikke noe problem "å gjøre det" i selskap med noen andre da, tydeligvis. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå