AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Fordeler og ulemper? Anonymkode: b6bea...759
Mental90 Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Borettslag: - Høye fellesutgifter - Begrenset muligheter for utleie - Roligere, da det er få leieboere. - Betaler ikke dokumentavgift ved kjøp Selveier: - Lav fellesutgifter - Muligheter for utleie - Mer bråkete, da det er flere leieboere - Du eier leiligheten selv, og ikke bare retten til å bo i en andel.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Mental90 skrev (7 minutter siden): Borettslag: - Høye fellesutgifter - Begrenset muligheter for utleie - Roligere, da det er få leieboere. - Betaler ikke dokumentavgift ved kjøp Selveier: - Lav fellesutgifter - Muligheter for utleie - Mer bråkete, da det er flere leieboere - Du eier leiligheten selv, og ikke bare retten til å bo i en andel. Selveier kan ha høyere fellesutgifter enn borettslag, det kommer an på økonomien til blokka. Anonymkode: 82ee7...520 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Har bodd i begge deler. Helt klart økonomisk ulempe med dokumentavgift for selveier (at denne forskjellen fortsatt finnes i 2022 er helt ubegripelig). Følte meg tryggere på at vedlikehold av bygning ble bedre ivaretatt i borettslaget, i mitt sameie er vi få, og ingen av oss har strengt tatt noe særlig forhold til vedlikeholdsbehov… Kan bestemme litt mer i selv i sameiet - ingen som stopper meg om jeg feks har lyst til å lufta dyna på balkongen Anonymkode: 60224...46c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå