Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på 10 måneder som sover 2 dupper på 1 og en halv time hver, stort sett totalt 3 timer + hver dag altså. Nå begynner han å bruke laaang tid på å sovne når vi legger han om kvelden (nærmere en time), og våkner tidlig (rundt 6 om morgenen). Tidligere sovnet han med en gang jeg la han, og sov til nærmere klokken 8.

Nå trenger jeg å høre deres erfaringer: 

1. når gikk dere ned fra to til 1 dupp?

2. ble duppen lengre når dere gikk ned til bare en dupp? 

3. sov babyen bedre om natten? :) 

Anonymkode: ad482...8d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk fra 2 til 1 dupp når han var 14 mnd (da han begynte i bhg 🙈). Han var ekstremt sliten på kvelden en periode, men det gikk seg til. Tidlig legging en god periode, deretter hentet han inn igjen gapet på kvelden og sov som regel minst 2 timer i bhg. 
Han stod dog opp til samme tid som alltid.

Anonymkode: 8b934...4e2

AnonymBruker
Skrevet

1. 11 mnd

2. Ja, ca 2 timer 

3. Kanskje litt. Største forskjellen  var at han sovnet lettere på dagen.

Anonymkode: d3eb1...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor å gå til en dupp, som kan være litt tidlig ved 10 mnd, kan du kanskje gjøre en av blundene litt kortere ved å vekke babyen og se om det hjelper?

Anonymkode: c1a18...ee1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Istedenfor å gå til en dupp, som kan være litt tidlig ved 10 mnd, kan du kanskje gjøre en av blundene litt kortere ved å vekke babyen og se om det hjelper?

Anonymkode: c1a18...ee1

Har prøvd det også men han blir så innmari gretten😂 kan jo gi det et nytt forsøk da :) er enig i at 10 mnd. er litt tidlig, ser det er vanlig å trappe ned fra 12-15 mnd. så ideelt sett skulle vi beholdt den litt til😅

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å legge han senere?

Anonymkode: c9751...375

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Prøvd å legge han senere?

Anonymkode: c9751...375

Ja, men han våkner uansett til samme tid om jeg legger han klokken 18 eller 21 så da blir det så lite timer med nattesøvn 😕 om jeg legger han ned klokken 20 så bruker han gjerne en time på å sovne før han våkner igjen i 6 tiden, og da er det tydelig på han at 9 timer søvn ikke var nok 😕 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri blitt bedre med justering av dupper her, men tror ikke det er vanlig. 

Anonymkode: 41f40...e29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...