Gjest Natron Skrevet 27. mai 2022 #1 Del Skrevet 27. mai 2022 Jeg fikk ikke svar på spørsmålet mitt om utestengelse uten varsel som en eksisterende sanksjon etter vanlig saksgang i den forrige tråden jeg opprettet om temaet, før dette ble flyttet til den skjulte delen av forumet. Dette er helt tydelig et spørsmål som opptar mange brukere av forumet, når det er opprettet mange ulike tråder om temaet som brukere ikke får lese svarene til, ettersom den nylig innførte sanksjonen "utestengelse uten varsel" ble innført, og det foreligger en rutinemessig rekkefølge på sanksjoner før utestengelse av varierende grad. Jeg klør meg litt i hodet fordi svaret jeg fikk som er markert grønn som løsning, beskriver kun utestengelse på bakgrunn av regelbrudd og besvarer ikke spørsmålet om utestengelse uten varsel. I en annen tråd om samme tema beskrives et begrenset grunnlag for utestengelse uten varsel som: grove regelbrudd som trusler, særdeles hatefulle ytringer og lignende. Dette besvarer heller ikke mitt opprinnelige spørsmål. I en tidligere tråd har @forumansvarlig redegjort for at automatisk utestengelse uten forvarsel er lagt inn manuelt i forumprogramvaren. Så her følger mine oppfølgingsspørsmål: 1.) Hvilke variabler legges inn manuelt for at forumprogramvaren automatisk utestenger brukere uten varsel på grunnlag av hets, uthenging, og grove regelbrudd som jo for både brukere og moderatorteamet er å regne som vurderingssaker? 2.) Er det kanskje fire ulike former for utestengelse uten varsel som faktisk gjelder? A] Automatisk basert på manuelt innlagte variabler etter en mal B] Manuelt etter en samlet vurdering av regelbrudd (hets, trusler og lignende) C] Automatisk som følge av gjentatte regelbrudd I rekkefølge (advarselspoeng) D) Automatisk etter kryssjekk av lagret informasjon som IP-adresse, enhet og nettleser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løsning Edie Skrevet 27. mai 2022 Løsning #2 Del Skrevet 27. mai 2022 Utestengelse uten varsel er ikke nytt, det var i det gamle regelverket også. Reglene sier følgende om utestenging: Sitat Brukernavn, sletting av konto og utestengelse Vi forbeholder oss retten til å utestenge brukere på bakgrunn av regelbrudd. Brukere som er utestengt fra forumet har ikke lov til å opprette nye brukerkontoer, eller på andre måter forsøke å omgå utestenging. Det vil si at vi kan utestenge brukere på bakgrunn av ett eneste regelbrudd, uten noe som helst varsel. Dette er heller ikke nytt, og den samme ordlyden som var i forrige versjon av regelverket. I praksis så har vi noen interne rutiner på PM, advarsel osv., men disse kommer vi ikke lenger til å dele med brukere. Det handler også om alvorlighetsgraden på regelbruddet som du tidligere har blitt opplyst om; f.eks. trusler eller ønske om andre menneskers død. Så det du trenger å forholde deg til er det gjeldende regelverket, som også var likt i forrige versjon av regelverket. Regelbrudd (uavhengig av mengde, alvorlighetsgrad osv.) kan føre til utestengning (uten varsel i forkant). Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå