Cuba Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 Jeg har veldig lyst til å gå ned litt i vekt og ha god form.. Har begynt å spinne, og trener stram opp.. Vil jeg gå ned i vekt av dette, pluss å ha et relativt sunt kosthold.. eller må det andre treningsmetoder til? Er spinning bare bra for utholdenhet?? Er ikke på jakt etter muskler liksom..
Nella Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 Spinning er kjempebra det. Trener opp kondisen din bra og du forbrenner masse kalorier pr økt. Men så er det spise relativt sunt biten da. Som med all slanking gjelder det å spise mindre enn kroppen bruker og spiser man relativt sunt og over behovet går du ikke ned. Og spiser du for lite vil det stoppe opp og du går ikke ned. Anbefaler deg www.vektklubben.no for å legge inn mat å få oversikt over kaloriinntaket ditt. Evnt somebody.no som ikke er gratis, men har bedre muligheter for å se fordeling av sukker, fett osv i kosten din. Har også større vareutvalg å velge fra. Og om styrketrening. Jenter kan ikke få store muskler om de ikke går duperhardt inn for det. Du bør trene styrke også ved vektnedgang. Du får strammere kropp som hjelper på å minke deg i cm. Ved å trene styrke vil du også opprettholde musklene i kroppen og kanskje legge på deg noen. Da opprettholder du forbrenninga di og kanskje øker den litt. Muskler øker forbrenninga di og om du slanker deg og ikke trener noe styrke vil du miste muskelmasse og dermed få en lavere forbrenning enn du har nå som resulterer i at når du er ferdig slanket har du lettere for å legge på deg igjen som følge av at det skal mindre til før du går over dagsbehov.
Gjest Malina Skrevet 16. november 2005 #3 Skrevet 16. november 2005 Enig med Nella! Gode tips Det er viktig å bevare(og helst forsterke) musklelamssen når man vil ned i vekt. Når man skal ned i vekt er man jo ute etter å ha så stort kalorunderskudd som mulig, og styrketrening vil gi deg en høyere hvileforbrenning! Jeg vil heller anbefale deg å trene med vekter enn slike "stram opp" timer som ofte er ganske lette...Når man trene med vekter får man fortere fremgang og man får strammere kropp av mer muskler og mindre fett!! jeg slanker meg også og satser for tiden mest på kondisjonstrening,men sørger også å få noen styrketreningsøkter for hele kroppen hver uke. Husk også kostholdet! Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå