Gå til innhold

Hvor ofte smører dere solkrem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men kreftfare ved bruk av solkrem er vel mye mindre enn ved soleksponering eller?

Anonymkode: 8221d...00b

Leste om dette i dag, det er faktisk ikke dokumentert at solkrem reduserer kreftfaren🙄

Anonymkode: 02b85...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Leste om dette i dag, det er faktisk ikke dokumentert at solkrem reduserer kreftfaren🙄

Anonymkode: 02b85...050

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/the-science-of-sunscreen

Kilde takk. Studier viser jo at det har effekt på kreftrisiko om du er lys i huden som vi i Europa. 

Anonymkode: 8221d...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes det folk som smører seg med solkrem om de skal være inne en hel dag??    Jeg smører meg en gang hvis jeg skal sole meg hjemme bare noen få timer men hver 2-3 time om jeg er på stranda  i Norge eller utlandet.  Gidder ikke bruke solkrem i ansiktet året rundt.  Er lite ute.

Anonymkode: 8c52f...c53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker spf50 hver dag året rundt. Er aldri inne en hel dag. Smører meg som regel 5-6 ganger om dagen. Dersom jeg er inne lenge så smører jeg meg uansett pga. UVA-stråler som kommer inn gjennom vindu. 

Anonymkode: 1a175...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg smører meg alltid i ansiktet om morran, i tilfelle jeg drar ut på et spontant ærende på formiddagen.  Så smører jeg litt til dersom jeg planlegger å dra ut senere på dagen. Jeg oppholder meg aldri i sola mer enn jeg må (blir fort uvel av å være i sola), så det er mest når jeg går turer eller gjør diverse ærender.

Anonymkode: 188f4...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Smører meg bare hvis jeg skal sole meg aktivt eller hvis jeg har på lite klær og det er tidlig på sommersesongen og jeg skal være ute hele dagen. 

Anonymkode: 38a12...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bruker spf50 hver dag året rundt. Er aldri inne en hel dag. Smører meg som regel 5-6 ganger om dagen. Dersom jeg er inne lenge så smører jeg meg uansett pga. UVA-stråler som kommer inn gjennom vindu. 

Dette høres sykelig ut.

Anonymkode: ef006...d34

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dette høres sykelig ut.

Anonymkode: ef006...d34

Jeg er helt frisk, for meg har solkrem og hudpleie generelt blitt en hobby så jeg synes det er gøy og verdt det :) Har fått mye bedre hud. Men jeg bor i Nord-Norge og på denne tiden av året er det lyst hele døgnet og kan være full sol rundt midnatt, da bør man smøre seg mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...