AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Del Skrevet 27. mai 2022 Vi vurderer å skaffe oss robotgressklipper, og har sett på mange forskjellige. Ser at noen krever at man legger ut en "tråd" rundt i hagen som gressklipperen skal følge. Det går for så vidt greit for oss, men vi lurer på om det er alternativ som er bedre for oss der ute. Vi har ikke så stor plen, men en 7*7 meter stor kvadrat bak huset og en smal stripe som heller litt på to sider av huset. Ellers er det en helt flat eiendom. Trenger ikke å være den billigste klipperen, men vi er ikke så interessert i å betale 15000 heller. Noen som har gode eller mindre gode erfaringer? Hva er du fornøyd med at din klipper har/misfornøyd med at den ikke har? Anonymkode: 34e9d...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Del Skrevet 27. mai 2022 Vil ikke anbefalt det, mange dyr blir alvorlig skadet og drept grunnet dem. Hadde selv en litt av de biiligere modellene (8000) men kastet den etter at den kjørte over ett piggsvin. Anonymkode: d50f4...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vil ikke anbefalt det, mange dyr blir alvorlig skadet og drept grunnet dem. Hadde selv en litt av de biiligere modellene (8000) men kastet den etter at den kjørte over ett piggsvin. Anonymkode: d50f4...105 Nå var det ikke helt det jeg spurte om, og jeg er veldig klar over faren med piggsvin. Vi har nok ikke piggsvin i hagen, og de er i hvert fall ikke ute på dagtid når denne skal gå. Vi kommer selvsagt ikke til å la den gå på kveld eller natt, for da er hagen uansett full av snegler. -TS Anonymkode: 34e9d...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #4 Del Skrevet 28. mai 2022 Ingen som har erfaringer å dele? Anonymkode: 34e9d...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. mai 2022 #5 Del Skrevet 28. mai 2022 Du har i utgangspunktet to retninger; brenne en månedslønn (40k++) på en Husqvarna med GPS, eller en til 4-10k med tråd. Tråden legger du på 90 minutter inkludert å lese bruksanvisningen. Mcculloch S400 er grei nok. Klarer plena perfekt, kan kjøre i regn og koster på tilbud 4000. Perfekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 29. mai 2022 #6 Del Skrevet 29. mai 2022 Robotgressklippere dreper piggsvin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Del Skrevet 29. mai 2022 Jeg har selv en Husqvarna til 25 000,- gående med GPS og app. Men så har jeg 1 mål tomt. Er storfornøyd, og en investering jeg vil ta igjen om ca. 10 år når denne er oppbrukt. Du har knapt hage, så du trenger strengt tatt ikke GPS, app eller en dyr klipper. Har du bakker eller skråninger i hagen, så må du nok opp i pris. Og da bør du velge en med 4 hjul. Utover det tror jeg ikke du trenger å betale skjorta for en robotklipper da hagen er såpass små. Selv billigere klippere gjør en god jobb. Og legge en kantledning på en hageflekk på 7x7 m tar 30 minutt, maks. Så ikke så mørkt på det. Hvilke klippere som er best er utifra smak, behag, behov og størrelse. Jeg ville styrt unna Biltema og andre billigklippere uansett, og gått for et solid merke. Husqvarna har gode billigutgaver også. McCulloch er også greit. Tipper du finner en habil robotklipper til rundt 4000-8000 til ditt bruk. 8000 er dog i overkant, og du bør få en særdeles god klipper til ditt bruk. Anonymkode: db654...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 30. mai 2022 #8 Del Skrevet 30. mai 2022 O.G. skrev (18 timer siden): Robotgressklippere dreper piggsvin. Jeg er ikke ts. Men pinnsvin er ikke ute på dagen, i sola. Det går helt fint å ikke bruke roboten på kveld/natt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #9 Del Skrevet 30. mai 2022 O.G. skrev (På 29.5.2022 den 12.58): Robotgressklippere dreper piggsvin. Robotgressklippere får ikke drept piggsvin som ikke finnes, slik som hos TS (og hos meg). Blålilla skrev (16 timer siden): Jeg er ikke ts. Men pinnsvin er ikke ute på dagen, i sola. Det går helt fint å ikke bruke roboten på kveld/natt. Nettopp. Du dreper ikke piggsvin om det ikke er piggsvin der du bor, og om det er piggsvin der du bor er mye gjort ved å passe på hvilke tider av døgnet klipperen går. AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 13.10): Jeg har selv en Husqvarna til 25 000,- gående med GPS og app. Men så har jeg 1 mål tomt. Er storfornøyd, og en investering jeg vil ta igjen om ca. 10 år når denne er oppbrukt. Du har knapt hage, så du trenger strengt tatt ikke GPS, app eller en dyr klipper. Har du bakker eller skråninger i hagen, så må du nok opp i pris. Og da bør du velge en med 4 hjul. Utover det tror jeg ikke du trenger å betale skjorta for en robotklipper da hagen er såpass små. Selv billigere klippere gjør en god jobb. Og legge en kantledning på en hageflekk på 7x7 m tar 30 minutt, maks. Så ikke så mørkt på det. Hvilke klippere som er best er utifra smak, behag, behov og størrelse. Jeg ville styrt unna Biltema og andre billigklippere uansett, og gått for et solid merke. Husqvarna har gode billigutgaver også. McCulloch er også greit. Tipper du finner en habil robotklipper til rundt 4000-8000 til ditt bruk. 8000 er dog i overkant, og du bør få en særdeles god klipper til ditt bruk. Anonymkode: db654...d5d McCulloch kan på mange måter sies å være Husqvarnas billigutgave. Husqvarna er premiumsegmentet, Gardena er mellomskiktet og McCulloch er billigsegmentet. Samme konsern, tre merker, og en del reservedeler og tilbehør går om hverandre. Det er selvsagt milevid forskjell på en Husqvarna og en McCulloch, men selv om McCulloch har ganske enkle og rimelige klippere sitter det flere smådeler med Husqvarnakvalitet under skallet. Jeg har en McCulloch R600. Rimelig og enkel, men mye klipper for pengene. Jeg er på min 4. sesong med problemfri drift (bortsett fra problemer som ikke skyldes klipperen men meg og hagen), mens andre jeg kjenner har hatt klippere av andre rimelige merker inne til reparasjon og service opptil flere ganger i samme periode. Jeg tror akkurat min modell har gått ut, men er ikke redd for å anbefale McCulloch til en liten og relativt enkel hage. Drømmen er selvsagt en terrenggående Husqvarna med 4 hjul og midtledd som smyger seg rundt hindringer, over humper og bakkekammer og ligger fjellstøtt i bratte skråninger, men behovet mitt forsvarer ikke helt prisen. 😄 Anonymkode: d170a...05e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå