AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Sådde noen løkker jeg kjøpte fra Plantasjen i fjor. Det kom vakre, høye tulipaner i år. Men jeg glemte å sjekke om de er 1-årige eller flerårige? Må jeg plante nye i samme bed i år eller kommer disse år etter år? Noen som vet? Anonymkode: eecaf...965
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Avhenger helt av tulipanene og forholdene der de står. Generelt gjelder at desto mer spesialavlet de er (store, fancy), desto dårligere gjenkomst. Noen av de kommer bare et år, særlig hvis forholdene ikke er så gode, noen kanskje 2-3 år Har du kjøpt botaniske/villtulipaner derimot kommer de gjerne tilbake og sprer seg i tillegg. "Standard" røde/gule tulipaner av det mer enkle slaget kommer kanskje tilbake i noen år, noen setter også sideløk og formerer seg til en viss grad. Så noen fasit er det ikke, du må nesten bare vente og se! Anonymkode: 1d6c9...bff
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 De er store og fancy farger, ja. Det lover dårlig da. Mesteparten er i et solrikt område med god jord, noen få er mer i skygge kun med kveldssol. De kom senere og er litt lavere enn de som er i solen. Så kanskje lover det dårlig for de i skyggen? Det blir trist. Anonymkode: eecaf...965
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå