AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Stemmer det? Jeg er 42, og hører ofte det fra venninner. Har lagt på meg litt de siste årene, og tenker (kanskje en unnskyldning) at jeg kommer til å se eldre ut om jeg slanker meg. Men når jeg ser på folk i omgangskretsen så gir ikke akkurat overvekt en ungdommelig effekt. Kollagenet forsvinner jo fra ansiktet uansett. Tenkte feks på det i løpet av pandemien at forrige statsminister ikke akkurat ser så veldig ungdommelig ut, og hun blonde fra FHI som er slank faktisk ser ungdommelig ut. Hun er et par år yngre, men kunne vært 15 år yngre. Syns dere selv at man ser yngre ut med ekstra vekt som middelaldrende? Anonymkode: 6bff1...888 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Jeg ble veldig hul i ansiktet da jeg fylte 40, så jeg la bevisst på meg 10 kilo. Synes det ser veldig mye bedre ut på meg i hvert fall, men det kommer sikkert an på hvordan fettet fordeler seg hos hver enkelt. Anonymkode: 2eaae...3d8 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble veldig hul i ansiktet da jeg fylte 40, så jeg la bevisst på meg 10 kilo. Synes det ser veldig mye bedre ut på meg i hvert fall, men det kommer sikkert an på hvordan fettet fordeler seg hos hver enkelt. Anonymkode: 2eaae...3d8 Enig i dette. Anonymkode: 239ed...f86 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble veldig hul i ansiktet da jeg fylte 40, så jeg la bevisst på meg 10 kilo. Synes det ser veldig mye bedre ut på meg i hvert fall, men det kommer sikkert an på hvordan fettet fordeler seg hos hver enkelt. Anonymkode: 2eaae...3d8 Ja, det er sikkert veldig individuelt og kommer an på hva vekt man har i utgangspunktet. Og hvor fettet legger seg på kroppen. De som er så heldige å ha smal midje "tåler" nok flere kilo som middelaldrende. Anonymkode: 6bff1...888 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har egentlig aldri vært enig i dette. Ekstra kilo gir oftere et noe mer kjerringaktig utseende. (Jeg er klar over at ordet "kjerring" misbrukes på KG, men syntes det passet her.) En lett kropp er nesten alltid mer ungdommelig enn en tyngre en, også i ansiktet. Et definert og "benete" ansikt er ikke det samme som et gammelt og rynkete ansikt. Det eneste unntaket er hvis man får ekstremt lav fettprosent, men det skal som oftest hard trening eller bokstavelig talt sulting for å nå så lavt. Folk på KG mener for så vidt at de blir skummelt tynne så fort hoftebeina deres stikker frem på BMI 23 også, så virkeligheten her er en ganske annen enn den jeg er vant til. Anonymkode: 794d2...810 20 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Synes ofte at de som er kraftig overvektige ser eldre ut enn de er. Det er fordi en overvektig litt «firkantet» eplekropp o.l liksom forbindes med en gammel dame. Så hele framtoningen virker gammel. Da hjelper det liksom ikke at de ikke har så mange rynker. De ser i steder ut som en 55-åring med litt glatt hud, mens de i virkeligheten er 37 og feit. Anonymkode: c928e...f0f 10 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Jeg er enig i at man ser yngre ut med litt mer fett på kroppen, men da er jo nøkkelordet her «litt». Generelt ser man yngre og friskere ut med bmi nærmere 25-26, enn 21-22. Og så er jo dette variasjon som alt annet. Selv så ser jeg ganske dratt og sliten ut i ansiktet så fort jeg kommer under 26, slapp hud også (har hatt bmi på 33. Slanket meg til 24 i bmi, valgte å gå opp igjen 5 kg for litt rundere ansikt) Anonymkode: d2b4a...009 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har egentlig aldri vært enig i dette. Ekstra kilo gir oftere et noe mer kjerringaktig utseende. (Jeg er klar over at ordet "kjerring" misbrukes på KG, men syntes det passet her.) En lett kropp er nesten alltid mer ungdommelig enn en tyngre en, også i ansiktet. Et definert og "benete" ansikt er ikke det samme som et gammelt og rynkete ansikt. Det eneste unntaket er hvis man får ekstremt lav fettprosent, men det skal som oftest hard trening eller bokstavelig talt sulting for å nå så lavt. Folk på KG mener for så vidt at de blir skummelt tynne så fort hoftebeina deres stikker frem på BMI 23 også, så virkeligheten her er en ganske annen enn den jeg er vant til. Anonymkode: 794d2...810 Jeg er enig i alt du skriver. Man skal bli veldig tynn, nærmest anorektisk, for at lavere vekt skal gi et eldre utseende. Kanskje rundere kinn isolert sett gir inntrykk av at du er et par år yngre, men da kommer ofte også dobbelthake, slapp hals og andre ting på kjøpet. Så nei, 99 prosent ser yngre ut uten overflødige kilo. Anonymkode: 3b74a...f5e 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Jeg er 42 og vipper mellom normalvektig og undervektig i bmi. Jeg hadde sikkert sett yngre ut om jeg gikk opp 5 kg. Anonymkode: e4141...5c5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 Jeg synes Erna ser yngre ut enn sine 60 år iallefall, og hun andre ikke noe yngre enn hun er så synes det var et dårlig eksempel. Anonymkode: 3d075...7e4 9
Lovis Fenja Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Man ser ung ut hvis man har en trent kropp, det hjelper ikke å bare være tynn. Altfor få tenker over at hvordan du beveger deg sier mye. Folk er altfor opptatte av rynker! Det er helt individuelt hvilken vekt man ser best ut med. Men hvis man holder seg i form kler man det meste. Endret 27. mai 2022 av Lovis Fenja 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes Erna ser yngre ut enn sine 60 år iallefall, og hun andre ikke noe yngre enn hun er så synes det var et dårlig eksempel. Anonymkode: 3d075...7e4 Syns du virkelig Erna ser yngre ut enn 60 år??! Anonymkode: 6bff1...888 6 1
cerruti Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Problemet med overvekt og alder er vel der det har vært jo-jo-vekt. Da blir huden strekt og slapp. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Svært tynne personer på 40+ kan se litt magre, kantete og «skrapa» ut. De kan godt fremstå som endel eldre enn de er. Disse ser ofte yngre/penere ut ved legge på seg litt, sånn 5-7 kg. Svært overvektige personer ser bare overvektige ut, uansett hvor gamle de er. Anonymkode: 7888d...d74 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #16 Skrevet 28. mai 2022 Danseskjørt skrev (1 time siden): Er Erna 60 år??!! Hun drikker babyblod for å holde seg ung Anonymkode: 5f42f...29a 3
Kaneel Skrevet 28. mai 2022 #17 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Stemmer det? Jeg er 42, og hører ofte det fra venninner. Har lagt på meg litt de siste årene, og tenker (kanskje en unnskyldning) at jeg kommer til å se eldre ut om jeg slanker meg. Men når jeg ser på folk i omgangskretsen så gir ikke akkurat overvekt en ungdommelig effekt. Kollagenet forsvinner jo fra ansiktet uansett. Tenkte feks på det i løpet av pandemien at forrige statsminister ikke akkurat ser så veldig ungdommelig ut, og hun blonde fra FHI som er slank faktisk ser ungdommelig ut. Hun er et par år yngre, men kunne vært 15 år yngre. Syns dere selv at man ser yngre ut med ekstra vekt som middelaldrende? Anonymkode: 6bff1...888 Nei motsatt et slank sprek kropp og langt hår er foryngelse , lubben niks ser kjerring ut
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #18 Skrevet 28. mai 2022 Jeg har gått ned i vekt og ser at jeg ser eldre ut i ansiktet enn før. Men prioriterer å ha normal BMI, da får jeg heller bare se gammel ut 🙈 Anonymkode: 6364b...c1c 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #19 Skrevet 28. mai 2022 Jeg syns overvektige kan se «kjerring»-aktige ut allerede fra 20-årene jeg da. Men jeg ble også overrasket over at Gunhild stordalen (tynn og sikkert operert, men alltid fresh og fint sminket) var bare 43år (syns hun ser så gammel ut). Anonymkode: 6e0bc...9f2 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har gått ned i vekt og ser at jeg ser eldre ut i ansiktet enn før. Men prioriterer å ha normal BMI, da får jeg heller bare se gammel ut 🙈 Anonymkode: 6364b...c1c Samme her, vil heller være slank, veltrent og rynkete enn lubben. Anonymkode: c73e6...274 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå