Gå til innhold

Hvorfor bagatelliserer menn sin egen utroskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger merke til at veldig mange menn bagatelliserer sin egen og andre menns utroskap. Men har dere menn opplevd utroskap selv tilbake fra en kvinne dere var forelsket i?

Anonymkode: 1881b...ae9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mennesker som ikke evner å ta ansvar for egne handlinger. Noen mennesker skyr vanskelige situasjoner og konfrontasjoner som pesten, men innser samtidig at de har bæsjet på leggen. Dessverre så finnes det slike mennesker.

Anonymkode: 3e4eb...325

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør da utro kvinner også. Ikke bare menn.

Men det er kanskje mest de som er uro med "bare sex" som gjør det. De som har et fullverdig kjærlighetsforhold på si, ser vel mer kompleksiteten i situasjonen.

Anonymkode: 5ebf0...dad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Legger merke til at veldig mange menn bagatelliserer sin egen og andre menns utroskap. Men har dere menn opplevd utroskap selv tilbake fra en kvinne dere var forelsket i?

Mitt inntrykk er at utro kvinner skylder på sin mann. Han var ikke kjærlig nok, oppmerksom nok, handy nok, sexy nok..etc.

Utro menn har nok dårlig samvittighet, men velger kanskje strategien bagatellisering i håp om å få tilbake kona. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du bør bla litt i samlivsforumene her inne, kjennetegn er at de fleste kvinner som innrømmer utroskap blir oppfordret til ikke å si noe til mannen, og gitt støtte til at det egentlig er hans feil. Menns utroskap blir unisont dømt nord og ned, til tross for at det egentlig er et dødt ekteskap grunnet at hun ikke tilbyr nærhet.

Anonymkode: 08040...214

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du ny her?

Hvem er det som snakker om å "tilgi seg selv" og rettferdiggjør å holde kjeft om hva de har gjort "av hensyn til forholdet"…?

Dersom menn tar lett på egen utroskap er det fordi de gir faen, ikke fordi de bagatelliserer.

AnonymBruker
Skrevet

Menn er utro for moro skyld. Kvinner er utro for hevn. 

Anonymkode: 2a9a5...adc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd utroskap fra en dame som jeg var og er glad i.

Jeg er ganske rasjonell, så når det ikke var noen følelser inne i bilde og det var et fylleknull så var det ikke noen big deal. Hadde vært litt dødt mellom oss en stund, men sidespranget hennes var faktsik med på å få litt ny spenning inn i forholdet.

Det gjorde også at vi ble nærere og mer åpne med hverandre, du vet når du står i situasjonen nothing to loose så har det ikke så mye hensikt å gå rundt grøten. Du kan si det virker som resett knappen.

Så sånn sett så var det mer positivt enn negativt med det som skjedde.

Anonymkode: 8c6af...465

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er ganske rasjonell, så når det ikke var noen følelser inne i bilde og det var et fylleknull så var det ikke noen big deal. Hadde vært litt dødt mellom oss en stund, men sidespranget hennes var faktsik med på å få litt ny spenning inn i forholdet.

Det gjorde også at vi ble nærere og mer åpne med hverandre, du vet når du står i situasjonen nothing to loose så har det ikke så mye hensikt å gå rundt grøten. Du kan si det virker som resett knappen.

Var det ikke vanskelig å ha sex med henne etterpå at hun hadde hatt sex med en annen?

Anonymkode: 9df14...22e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så da lærte hun det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er mennesker som ikke evner å ta ansvar for egne handlinger. Noen mennesker skyr vanskelige situasjoner og konfrontasjoner som pesten, men innser samtidig at de har bæsjet på leggen. Dessverre så finnes det slike mennesker.

Anonymkode: 3e4eb...325

Jeg driver ikke med utroskap, men bagatelliserer og fortrenger mine feil og idiotiske handlinger. Bedre å fokusere på noe hyggelig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...