AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Dette her er hva lønnsoppgjøret betyr for deg: https://sykepleien.no/2022/05/hva-betyr-lonnsoppgjoret-deg?utm_source=Alle+I+NSF&utm_campaign=f3613ac860-EMAIL_CAMPAIGN_2022_05_27_11_24&utm_medium=email&utm_term=0_22c64ecf7b-f3613ac860-63559566 Hva synes du? Er det noe å rope hurra i taket for? Hva har det si for deg og arbeidsplassen din? Anonymkode: 55937...b59
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Synes det er ganske latterlig. Oslo drar fra de andre kommunene så det holder. Anonymkode: cca2d...8d3
Hjerte Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Ja og nei. Synes selvsagt at vi er underbetalte, alle utdanningsgruppene i offentlig sektor er det, men hadde ikke noe forventning om mer. Jeg får betalt regningene mine, og har aldri trodd heg skulle få råd til hytte og fancy bil osv. Jeg har det godt, og prøver å unngå å sammenligne med andre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er ganske latterlig. Oslo drar fra de andre kommunene så det holder. Anonymkode: cca2d...8d3 Ja, men det har de vel egentlig alltid gjort. Er jo dyrere å bo i Oslo også. Men enig at det ikke er mye å rope hurra for, og det er vel lenge til man kan gjøre det. Anonymkode: 55937...b59
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, men det har de vel egentlig alltid gjort. Er jo dyrere å bo i Oslo også. Men enig at det ikke er mye å rope hurra for, og det er vel lenge til man kan gjøre det. Anonymkode: 55937...b59 Jeg flytter fra Oslo nå, og går drastisk ned i lønn. Får litt større bolig, men mye dårligere råd. Det er synd! Visste ikke hvor stor forskjell det fanatisk er. Anonymkode: cca2d...8d3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg flytter fra Oslo nå, og går drastisk ned i lønn. Får litt større bolig, men mye dårligere råd. Det er synd! Visste ikke hvor stor forskjell det fanatisk er. Anonymkode: cca2d...8d3 Nei, det er sikkert kjedelig å gå med i lønn. Er jo heller ikke enig med at de bør tjene så utrolig mye mer der enn andre steder.. Anonymkode: 55937...b59
herzeleid Skrevet 28. mai 2022 #7 Skrevet 28. mai 2022 Her virker det jo som sykepleierforbundet har klart å trekke ned de som legger inn mest helgearbeid til fordel for de som tar mindre? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #8 Skrevet 28. mai 2022 herzeleid skrev (1 time siden): Her virker det jo som sykepleierforbundet har klart å trekke ned de som legger inn mest helgearbeid til fordel for de som tar mindre? Ja, og de som har lenge ansiennitet og erfaring til fordel for de uten erfaring/kort erfaring. Anonymkode: cca2d...8d3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 Er helsesykepleier. Jubler ikke. Anonymkode: e2f40...4ac
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 Hva har dere i årslønn inkl tillegg da? Anonymkode: 2886f...f99
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #11 Skrevet 30. mai 2022 Jeg finner ikke ut hva resultatet ble for oss som jobber på sykehus/spekter.. Noen som kan hjelpe meg her? Ser bare KS sitt resultat Uansett ble jo heller ikke årets lønnsoppgjør noe å rope hurra for. Fortsatt har vi lav kjøpekraft og jobber for knapper og glansbilder. Dessverre.. Anonymkode: 23eb6...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #12 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg finner ikke ut hva resultatet ble for oss som jobber på sykehus/spekter.. Noen som kan hjelpe meg her? Ser bare KS sitt resultat Uansett ble jo heller ikke årets lønnsoppgjør noe å rope hurra for. Fortsatt har vi lav kjøpekraft og jobber for knapper og glansbilder. Dessverre.. Anonymkode: 23eb6...8a4 Det er vel fordi det pågår enda. Veldig spent på hva NSF er villig til å gå med på. Tror de risikerer å miste mange ansatte om de dolker oss i ryggen.. Lønnsoppgjøret i kommunene var ikke godt nok. https://www.spekter.no/tema/lonnsoppgjor/lonnsoppgjoret-2022/ Anonymkode: 55937...b59 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #13 Skrevet 30. mai 2022 For meg slår det ganske urettferdig ut syns jeg. Jeg og ei venninne studerte begge sykepleie etter ti år i privat næringsliv. Etter endt studie har vi jobbet hvert vårt sted, før jeg fant min drømmearbeidsplass som sykepleier. Jeg startet i jobben i januar i år. Min venninne så hvor godt jeg trivdes der, og søkte jobb der hun også. Hun fikk den,og signerte arbeidsavtale der i mai. Med de nye reglene teller all hennes tidligere arbeidserfaring som ansiennitet, siden hun har signert etter 01.05.22. Siden jeg signerte før har jeg kun "relevant erfaring" tellende som ansiennitet. Dvs kun arbeidserfaring i yrket som sykepleier etter endt utdannelse. Jeg har derfor nå 4 års ansiennitet, mens hun får 14 år fordi erfaringen fra privat næringsliv plutselig teller med. Jeg føler meg omtrent tvunget til å si opp og bytte jobb, så jeg også kan gå opp til 14 års ansiennitet. De ti årene i differanse utgjør MYE penger spør du meg. Anonymkode: 51f71...240 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #14 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For meg slår det ganske urettferdig ut syns jeg. Jeg og ei venninne studerte begge sykepleie etter ti år i privat næringsliv. Etter endt studie har vi jobbet hvert vårt sted, før jeg fant min drømmearbeidsplass som sykepleier. Jeg startet i jobben i januar i år. Min venninne så hvor godt jeg trivdes der, og søkte jobb der hun også. Hun fikk den,og signerte arbeidsavtale der i mai. Med de nye reglene teller all hennes tidligere arbeidserfaring som ansiennitet, siden hun har signert etter 01.05.22. Siden jeg signerte før har jeg kun "relevant erfaring" tellende som ansiennitet. Dvs kun arbeidserfaring i yrket som sykepleier etter endt utdannelse. Jeg har derfor nå 4 års ansiennitet, mens hun får 14 år fordi erfaringen fra privat næringsliv plutselig teller med. Jeg føler meg omtrent tvunget til å si opp og bytte jobb, så jeg også kan gå opp til 14 års ansiennitet. De ti årene i differanse utgjør MYE penger spør du meg. Anonymkode: 51f71...240 Da må du jo gå i dialog med sjefen din. Jeg hadde jo absolutt gjort det før jeg eventuelt sa opp. Anonymkode: 7dc34...32a 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #15 Skrevet 30. mai 2022 Jeg lurer på noe, regner med det er folk her inne som vet. Men jeg trodde all ansiennitet teller. Og for å bli spesialsykepleier må man vel jobbe i minst to(?) år før man kan komme inn på studiet. Jobber man har hatt i studietiden etc teller også med. Får ansiennitet 0 år i det hele tatt noen betydning for spesialsykepleiere da? Synes også det er rart at høyere ansiennitet i SÅ liten grad får uttelling ift startlønna. De prøver nok å øke rekrutteringen. Men dette må være veldig demotiverende for sykepleiere med 10-16 års ansiennitet. Det burde også være en lønnsøkning ved for eksempel 25 år. Mange når max ansiennitet ganske raskt. Det samme gjelder lærerne. Anonymkode: d9c2c...d1a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #16 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på noe, regner med det er folk her inne som vet. Men jeg trodde all ansiennitet teller. Og for å bli spesialsykepleier må man vel jobbe i minst to(?) år før man kan komme inn på studiet. Jobber man har hatt i studietiden etc teller også med. Får ansiennitet 0 år i det hele tatt noen betydning for spesialsykepleiere da? Synes også det er rart at høyere ansiennitet i SÅ liten grad får uttelling ift startlønna. De prøver nok å øke rekrutteringen. Men dette må være veldig demotiverende for sykepleiere med 10-16 års ansiennitet. Det burde også være en lønnsøkning ved for eksempel 25 år. Mange når max ansiennitet ganske raskt. Det samme gjelder lærerne. Anonymkode: d9c2c...d1a Jeg hadde mer en 10 års ansiennitet som sykepleier da jeg tok videreutdanning der opptakskravet var bachelor og relevant praksis. Vips, så ble jeg spesialsykepleier (ny stillingskode) med 0 års ansiennitet. Kynisk av arbeidsgiver? Ja... Anonymkode: e2f40...4ac
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #17 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde mer en 10 års ansiennitet som sykepleier da jeg tok videreutdanning der opptakskravet var bachelor og relevant praksis. Vips, så ble jeg spesialsykepleier (ny stillingskode) med 0 års ansiennitet. Kynisk av arbeidsgiver? Ja... Anonymkode: e2f40...4ac Ok, så når man blir spesialsykepleier så starter man på 0? Slik lønnssystemet er lagt opp, må man jo nesten det, ellers gir det ingen mening å ha 0 ansiennitet som spesialsykepleier… Men spesialsykepleiere burde generelt få bedre uttelling for utdanningen sin ift sykepleiere med bachelor, uansett ansiennitet. Noen får betalt utdanning, og da er det ikke like problematisk - men det gjelder jo langt fra alle. Anonymkode: d9c2c...d1a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #18 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ok, så når man blir spesialsykepleier så starter man på 0? Slik lønnssystemet er lagt opp, må man jo nesten det, ellers gir det ingen mening å ha 0 ansiennitet som spesialsykepleier… Men spesialsykepleiere burde generelt få bedre uttelling for utdanningen sin ift sykepleiere med bachelor, uansett ansiennitet. Noen får betalt utdanning, og da er det ikke like problematisk - men det gjelder jo langt fra alle. Anonymkode: d9c2c...d1a Jeg hadde ti års ansiennitet som sykepleier og fikk ti års ansiennitet som spesialsykepleier. Dette tenker jeg er en selvfølge ellers hadde jeg jo gått drastisk ned i lønn. Synd at det ikke var gjeldende for deg over her. Anonymkode: 92ed8...97e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #19 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde mer en 10 års ansiennitet som sykepleier da jeg tok videreutdanning der opptakskravet var bachelor og relevant praksis. Vips, så ble jeg spesialsykepleier (ny stillingskode) med 0 års ansiennitet. Kynisk av arbeidsgiver? Ja... Anonymkode: e2f40...4ac Skal lønne seg med videreutdanning, si. Helt horribelt. Slik behandler man helsepersonell.. Anonymkode: 55937...b59
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #20 Skrevet 31. mai 2022 Oppgjøret fra Spekter er nå klart: https://www.nsf.no/artikkel/i-mal-med-viktige-gjennomslag-sykepleierne-ved-sykehusene?fbclid=IwAR1DGOq0wLAa8zq-dTmG-jSm8dTQvX-XWykAlP5gvjhdLgglVYFzkxYkjnc Anonymkode: 55937...b59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå