AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Hei, jeg er en mann på 25 som har slitt en del psykisk og derfor enda ikke kommet i jobb. Nå er jeg klar for arbeidslivet, men jeg har ingen referanser. Kan jeg bruke støttekontakten min som referanse? Vet at hun ikke har observert meg i jobb, men hun kan jo si noe om jeg følger avtaler, oppfører meg pent, osv. Anonymkode: cd7af...61b 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Ja, du kan bruke støttekontakt om du ønsker det. Hvem som helst egentlig Lykke til med jobbsøk. Anonymkode: fbf35...29c 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du kan bruke støttekontakt om du ønsker det. Hvem som helst egentlig Lykke til med jobbsøk. Anonymkode: fbf35...29c Takk! TS Anonymkode: cd7af...61b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Synes det var et godt forslag. Har jobbet som miljøterapeut selv og fulgt opp flere brukere opp gjennom årene. Anonymkode: 9ba22...e13 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det var et godt forslag. Har jobbet som miljøterapeut selv og fulgt opp flere brukere opp gjennom årene. Anonymkode: 9ba22...e13 Tusen takk! TS Anonymkode: cd7af...61b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Ja, og masse lykke til👏 Anbefaler deg å sjekke Nav jobblyst på Facebook. Anonymkode: 71e7b...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, og masse lykke til👏 Anbefaler deg å sjekke Nav jobblyst på Facebook. Anonymkode: 71e7b...1c4 Tusen takk og sjak sjelle ut NAV jobbslyst på NAV! TS Anonymkode: cd7af...61b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk og sjak sjelle ut NAV jobbslyst på NAV! TS Anonymkode: cd7af...61b Edit: skulle stå: Tusen takk og jeg skal sjekke ut NAV jobblyst på NAV! TS Anonymkode: cd7af...61b 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Ikke oppgi referanse før du blir bedt om det. I privat næringsliv vil man være tilbakeholden med å ansette noen som har / har hatt behov for støttekontakt. Dette fordi man frykter høyt sykefravær og at det er en krevende prosess å si opp ansatte som fungerer dårlig. Private bedrifter må levere tilfredsstillende overskudd til styret/ aksjonærer og da er det ikke rom for sosiale perspektiv. Et alternativ kan være om du selv skaffer deg en praksisplass med lønnstilskudd fra NAV. Bedriften risikerer ingen ting, du får vist hva du er god for og NAV kan kvittere ut ledige i aktivitet. Lønnstilskudd gis typisk i 6 mnd og du får tilsvarende dagpenger ca. Det bør være i bedrifter der mulighet for fast jobb er reell, ikke useriøse bedrifter som utnytter NAV-systemet. Anonymkode: fd0c5...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke oppgi referanse før du blir bedt om det. I privat næringsliv vil man være tilbakeholden med å ansette noen som har / har hatt behov for støttekontakt. Dette fordi man frykter høyt sykefravær og at det er en krevende prosess å si opp ansatte som fungerer dårlig. Private bedrifter må levere tilfredsstillende overskudd til styret/ aksjonærer og da er det ikke rom for sosiale perspektiv. Et alternativ kan være om du selv skaffer deg en praksisplass med lønnstilskudd fra NAV. Bedriften risikerer ingen ting, du får vist hva du er god for og NAV kan kvittere ut ledige i aktivitet. Lønnstilskudd gis typisk i 6 mnd og du får tilsvarende dagpenger ca. Det bør være i bedrifter der mulighet for fast jobb er reell, ikke useriøse bedrifter som utnytter NAV-systemet. Anonymkode: fd0c5...4e3 Takk! Jeg da skal jeg ikke oppgi referanse før jeg blir bedt om det. Det beste hadde selvsagt vært om jeg hadde en referanse fra arbeidslivet, men det har jeg ikke. Så om det ikke er støttekontakten min så har jeg ingen. Jeg er i kontakt med NAV og jeg skal få en praksisplass, men jeg er ikke garantert jobb der og fått beskjed av NAV om at jeg må fortsette å søke jobber i tillegg til praksisplassen. Anonymkode: cd7af...61b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå