AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Er så trøtt og energiløs pga allergi at jeg fungerer knapt i hverdagen. Orker ikke trene, alt er et ork, sovner på sofaen, må hvile etter jeg har vært på butikken og handlet. Føler meg som en 80-åring men er kun 30 år. Flere med pollenallergi her? Hvordan har dere det for tiden? Drittallergi Anonymkode: 19e7e...920
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Akkurat som deg. Kjempetrøtt og tiltaksløs, og har tatt Cetirizin siden april. Slutta i går fordi jeg ikke orker mer. Anonymkode: 32c18...4e3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Akkurat som deg. Kjempetrøtt og tiltaksløs, og har tatt Cetirizin siden april. Slutta i går fordi jeg ikke orker mer. Anonymkode: 32c18...4e3 Uff. Er du veldig plaget av allergien? Jeg vurderer også å slutte med cetirizin for jeg klarer ikke dette her mer. Anonymkode: 19e7e...920
Djungelvrål Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Ta Kenacort-sprøyte. Eller gå over til Aerius, de er bedre enn cetrizin. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Djungelvrål skrev (Akkurat nå): Ta Kenacort-sprøyte. Eller gå over til Aerius, de er bedre enn cetrizin. Blir man ikke trøtt på aerius? Anonymkode: 19e7e...920
GammelKaktus Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Har det veldig bra, Jeg merker ingenting til slike bivirkninger, aldri gjort det og jeg går året rundt på Ceterizin. En venninne klaget over trøtthet men hun begynte å ta de om kvelden og følte det hjalp, du kan jo prøve det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 FrøkenMånestråle skrev (19 minutter siden): Har det veldig bra, Jeg merker ingenting til slike bivirkninger, aldri gjort det og jeg går året rundt på Ceterizin. En venninne klaget over trøtthet men hun begynte å ta de om kvelden og følte det hjalp, du kan jo prøve det. Takk for tips🙌🏼 Anonymkode: 19e7e...920
Tiramy Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Anbefaler også at du prøver aerius. Første allergimedisinen jeg ikke blir trøtt av, og for meg fungerer den like bra som cetirizine.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Jeg bruker Aerius, blir ikke trøtt av den. Jeg blir derimot veldig trøtt av Cetirizin. Anonymkode: 6b232...1f6
Djungelvrål Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Blir man ikke trøtt på aerius? Anonymkode: 19e7e...920 Ikke så ille som cetrizin, tar den uansett på kvelden. Ofte er det bedre å bli litt trett enn å ha masse plager. Du kan ta to om dagen.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 Enig med resten her. Nytter ikke å ta Cetirizin eller Zyrtec. Jeg ble helt ødelagt av å bruke dem rett og slett. Følte meg dopet ned. Nå er jeg sliten og sånt fremdeles med Aerius, men det er så mye mindre enn med noe annet. Anonymkode: f66c5...00c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #12 Skrevet 28. mai 2022 Bruker også Aerius, men i år måtte jeg slutte. Følte meg trøtt, sliten, svimmel, klarte ikke å konsentrere meg, nesa var tett og nyste mye. Fungerte dårlig i hverdagen. Har ikke gått på noe allergimedisin på en måned snart, og føler meg fin. Det har jo vært ustabilt vær i det siste, så får se når sola kommer og det blir varmere. Blir jeg veldig plaget, så skal jeg prøve å ta Aerius om kvelden, det var et godt tips noen av dere kom med. 👍 Anonymkode: d5454...bae
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #13 Skrevet 28. mai 2022 Jeg får veldig lite bivirkninger av cetirizin, blir mer trøtt av selve pollenallergien. Nå er heldigvis sesongen snart slutt for min del. Anonymkode: b710d...891
sicario Skrevet 28. mai 2022 #14 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Blir man ikke trøtt på aerius? Anonymkode: 19e7e...920 Etter jeg byttet til aerius blir jeg over hode ikke trøtt lenger. I tillegg virker den langt bedre. Er knapt plaget lenger. Bruker også dymista med godt resultat.
neon_sun Skrevet 28. mai 2022 #15 Skrevet 28. mai 2022 Jeg har det akkurat likt. Har prøvd Aerius i år, men føler effekten går ut etter noen timer. Ender opp med å ta en morgen og en kveld, men dette er i grunn ikke dekkende nok. I gårkveld fikk jeg masse elveblest, så tok to Ceterisin imorges og nå eg jeg helt slått ut. Så går nok tilbake til Aerius. Tror det er mest selve allergien som slår meg ut da. På apoteket sa de det var helt ekstremt med pollen nå, og mange som slet mer enn vanlig med allergiene sine.
pia mater Skrevet 28. mai 2022 #16 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg får veldig lite bivirkninger av cetirizin, blir mer trøtt av selve pollenallergien. Nå er heldigvis sesongen snart slutt for min del. Anonymkode: b710d...891 Er selve allergien jeg også blir mest trøtt og sliten av. Jeg bruker aerius fast hele året, så merker endringen på våren. Bruker også livostin øyedråper og av og til dymista nesespray (syns smaken er så vond så bruker minst mulig). Det som kanskje hjelper meg mest er gode rutiner på å vaske ansikt og øyne, og dusje (og skylle håret) før jeg legger meg. Ellers våkner jeg opp med hovne og røde øyne og ser ut som det er en heftig dagen derpå.. 🙈
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 28.5.2022 den 7.18): Bruker også Aerius, men i år måtte jeg slutte. Følte meg trøtt, sliten, svimmel, klarte ikke å konsentrere meg, nesa var tett og nyste mye. Fungerte dårlig i hverdagen. Har ikke gått på noe allergimedisin på en måned snart, og føler meg fin. Det har jo vært ustabilt vær i det siste, så får se når sola kommer og det blir varmere. Blir jeg veldig plaget, så skal jeg prøve å ta Aerius om kvelden, det var et godt tips noen av dere kom med. 👍 Anonymkode: d5454...bae Hvorfor tar du ikke Kenacort-sprøyte? Anonymkode: 06eb7...7cc
Blondine Skrevet 29. mai 2022 #18 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor tar du ikke Kenacort-sprøyte? Anonymkode: 06eb7...7cc Kenacort er er kortison middel, og brukes vanligvis til de som plages med astma i pollensesongen
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #19 Skrevet 29. mai 2022 Hiv dere igang med allergivaksine til høsten! Er ikke plaget lengre, etter å ha hatt fryktelige plager hver vår, i årevis. Anonymkode: e446d...e47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå