AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Kort fortalt sammen 17 år, gift i syv av de.. fire barn. mannen utro for 3 år siden, jeg tilgav. mannen utro igjen for 1,5 år siden, han gikk til fordel for elskerinne. Mye styr med mannen etter han flytta ut- meldte seg delvis ut av livene til barna. Hadde de når det passer han. For oss som satt igjen - en extrem endring i oppførsel. Fra en familiefar til en tenåring. Så : mannen går fra elskerinne (var ikke så morsomt likevel), ber om ny sjangse hos meg . Har du opplevd det samme? Jeg kjenner jeg blir forbanna på tanken på at det nå er JEG som skal sitte ansvaret for at barna har delt hjem eller ikke 🥳😤 Anonymkode: 6110b...97e 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Ikke ta han tilbake! Prøv heller å få til at han tar mer ansvar for barna. Kanskje han får bedre kontakt med barna når han nå har blitt alene. Anonymkode: f7991...444 20
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): .... Jeg kjenner jeg blir forbanna på tanken på at det nå er JEG som skal sitte ansvaret for at barna har delt hjem eller ikke Anonymkode: 6110b...97e Det har du ikke. Hvis dere skal prøve sammen, må han likevel bo utenfor hjemmet og ta ansvar for barna aleine. Han har jo sviktet både deg og barna, og det tar tid å bygge opp tillit igjen HVIS dere på sikt skal bo sammen som familie i framtida. Anonymkode: e8c58...747 4
Nymerïa Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner jeg blir forbanna på tanken på at det nå er JEG som skal sitte ansvaret for at barna har delt hjem eller ikke Nei, han har ansvaret for at barna har delt hjem. Du har gjort ditt og mer til for at de skal ha et felles hjem. Nå kan du fokusere på deg selv og barna med aller beste samvittighet. Og om du skulle ha tatt han tilbake for barnas skyld så er det en ganske stor sannsynlighet for at det hadde gått galt på nytt. Skal barna da gå gjennom et nytt brudd? Han har brukt opp sjansene sine. Nå er det best å fokusere på et stabilt og forutsigbart hjem for barna. Det skaper du alene. 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Uansett om du hadde vurdert å ta han tilbake, så kan jo han ikke bare flytte rett inn igjen. Han måtte bo for seg selv, ha ordentlig samvær med barna og vise at han er voksen og moden nok til å klare seg på egenhånd. Deretter kunne dere sett på om det er noe å bygge noe nytt på. Men jeg ville fokusert på meg selv og laget et liv for meg selv. Det er han som har splittet familien, ikke du, så du har ikke noe ansvar for å fikse det. Anonymkode: d23bb...68d 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kort fortalt sammen 17 år, gift i syv av de.. fire barn. mannen utro for 3 år siden, jeg tilgav. mannen utro igjen for 1,5 år siden, han gikk til fordel for elskerinne. Mye styr med mannen etter han flytta ut- meldte seg delvis ut av livene til barna. Hadde de når det passer han. For oss som satt igjen - en extrem endring i oppførsel. Fra en familiefar til en tenåring. Så : mannen går fra elskerinne (var ikke så morsomt likevel), ber om ny sjangse hos meg . Har du opplevd det samme? Jeg kjenner jeg blir forbanna på tanken på at det nå er JEG som skal sitte ansvaret for at barna har delt hjem eller ikke 🥳😤 Anonymkode: 6110b...97e Jeg ser alt det negative i det, men jeg har gjort noe lignende selv. Først var han utro og vi valgte begge et brudd pga det. Han var usikker på forholdet som førte til at han valgte utroskap. Vi fant sammen igjen, trodde vi hadde løst problemet. Så gikk det et års tid og han dumpet meg ut av det blå. Et år senere valgte jeg å begynne på nytt med han likevel. Det har gått veldig bra med oss. Alt er mulig om man faktisk endrer seg. Eneste jeg anbefaler er å la han bo alene en stund. La ham være sikker i et helt år på at det er deg han vil ha før du gir han en ny sjanse. Anonymkode: 5cfeb...afe 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Hvorfor tenker du at det er ditt ansvar? Normalt oppegående folk tenker jo at det er 50% av to foreldres ansvar å oppdra sine barn. Tenker du mannen er uegnet til ansvaret, slik at du må ta det? Og om du tenker at du ønsker å ta på deg ansvaret (som er et valg du står fritt til å ta): hvorfor tenker du at å sambo er likestilt med å være kjærester? Det er jo intet i denne verden som hindrer deg i å svare med: «selvsagt kan vi sambo. Vi er voksne mennesker som er villige til å dø for egne barn, å velge å være venner som deler hus er et forsvinnende lite offer i sammenligning. La oss legge en plan for realiseringen.» og så legger dere en plan for å få barnas hjem til å gli sømløst med to voksne som begge dater utenfor hjemmet. Anonymkode: 016ed...7a8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så : mannen går fra elskerinne (var ikke så morsomt likevel), ber om ny sjangse hos meg . Har du opplevd det samme? Jeg kjenner jeg blir forbanna på tanken på at det nå er JEG som skal sitte ansvaret for at barna har delt hjem eller ikke 🥳😤 Anonymkode: 6110b...97e Det er overhode ikke ditt ansvar om det blir slik! Forøvrig har jeg vært der du er; samboer forlot meg til fordel for elskerinna. Noen år senere ba han på sine knær om å få komme tilbake. Beste valget jeg har gjort var å si nei. Anonymkode: 69fd4...627 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Det viktigste spørsmålet er om du vil være sammen med han fordi du har følelser for han enda, eller tenker du å gjøre det for barnas skyld? Hvis det er fordi du vil være med han, gi han en sjanse, men jeg hadde ventet et godt år før jeg delte det med barna og nær familie. Som en ab skrev; folk kan endre seg. Anonymkode: 1a30f...e70 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 Det er han som valgte å bedra og hans ansvar at familien gikk i oppløsning. Uansett hva du velger nå så er det ikke du som er ansvarlig for at det er et delt hjem. Om han sier dette så er det helt krise. Jeg håper du tenker deg veldig nøye om, og virkelig tenker etter om du vil få det bra med han her igjen. Han har byttet deg ut to ganger, og nå vil han tilbake. Jeg hadde ikke klart å blitt lykkelig med en slik mann. Anonymkode: 6aee3...5a5 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 Herremin hatt. Han der hadde jeg ledd rett opp i trynet! Makan til frekkhet! Det er da ikke ditt 'ansvar'. Her har mannen gjentatte ganger valgt vekk familien. Anonymkode: c6938...e4c 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 Han er en idiot! Ikke ta han tilbake då klart. La han få lære av leksa og håpe han angrer! Anonymkode: 0b245...603 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Har også opplevd en eksmann jeg måtte forlate grunnet svik. Vi var sammen i 20 år. Mange år siden bruddet. Har hatt sex et par ganger siden da. Men helt uaktuelt å finne sammen igjen. Anonymkode: 4c3a4...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Hvorfor skal du godta å bli behandlet som en dørmatte? Ikke faen om jeg hadde sett på en slik mann en eneste gang til, han skal kysse bakken du går på. Anonymkode: ecc05...c30 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 Han finner tilbake til deg,ikke av kjærlighet, - da hadde han ikke sviket deg! Men fordi du er en trygg og ukomplisert havn. Og han slipper nok en gang å ta ansvar for for eget liv. Det han glemmer er konsekvensene hans feiltrinn fikk for Familien. Anonymkode: 4c3a4...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #16 Skrevet 27. mai 2022 Han handlet utav ego,- og gjør det fortsatt. Hopp av karusellen 😉❤ Anonymkode: 4c3a4...4d0 2
NiceOrNothing Skrevet 27. mai 2022 #17 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kort fortalt sammen 17 år, gift i syv av de.. fire barn. mannen utro for 3 år siden, jeg tilgav. mannen utro igjen for 1,5 år siden, han gikk til fordel for elskerinne. Mye styr med mannen etter han flytta ut- meldte seg delvis ut av livene til barna. Hadde de når det passer han. For oss som satt igjen - en extrem endring i oppførsel. Fra en familiefar til en tenåring. Så : mannen går fra elskerinne (var ikke så morsomt likevel), ber om ny sjangse hos meg . Har du opplevd det samme? Jeg kjenner jeg blir forbanna på tanken på at det nå er JEG som skal sitte ansvaret for at barna har delt hjem eller ikke 🥳😤 Anonymkode: 6110b...97e Hadde ALDRI tatt han tilbake . For like plutselig som han er tilbake , er han utro atter en gang . Vis heller barna dine at du er prinsippfast , og ikke tolererer å være en bruk og kast kone . 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #18 Skrevet 27. mai 2022 Husk også at du er en rollemodell for ungene hva integritet gjelder. ❤ Anonymkode: 4c3a4...4d0 1 3 1
Amossa Skrevet 27. mai 2022 #19 Skrevet 27. mai 2022 Er du glad i mannen? Stoler du på ham? Har du tro på at et nytt samliv vil fungere for deg? Hvis svaret er nei på bare ett av spørsmålene, så er svaret nei - dette kommer ikke til å fungere. Du skriver mot slutten at du føler han har lagt ansvaret for om barna skal vokse opp i splittet hjem, på deg. Hva hjelper det at foreldre bor sammen om barna ikke opplever familielivet og foreldrenes forhold som stabilt? Du og barnas far har et felles ansvar om å sørge for ro og stabilitet for barna. Hvorfor ikke se det hele an og bo hver for seg, om det er ham du ønsker tilbake? Ikke utsett barna for nok et brudd. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #20 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke ta han tilbake! Prøv heller å få til at han tar mer ansvar for barna. Kanskje han får bedre kontakt med barna når han nå har blitt alene. Anonymkode: f7991...444 Det er ikke ditt ansvar. Jeg tror på å gi folk en ny sjanse, men du har allerede gitt han en ny sjanse, og likevel endte han med å være utro igjen. Du vil imidlertid spare deg og barna for en ny runde med sorg, vonde følelser og styr ved å ikke ta han tilbake. Anonymkode: 4a583...356 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå