AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Hei! Jeg har en jente på 9mnd som NEKTER å spise hjemmelagd middag. Hun spiser middags glass, jeg har vært flink til å variere men det er pasta bolognese som er favoritt. Noen gangen vil jo heller ikke ha annet. Ho får grøt også. Jeg har prøvd med biter, helt most, jeg har skilt maten, prøvd å blande det, til og med, med morsmelkerstatning. Jeg gir gulerot, brokkoli, kjøtt osv. Har også prøvd med krydder. Eneste hjemmelagd ho spiser er omelett og brød da. Noen som har tips? 😅 Anonymkode: 63d6d...55e 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg har en jente på 9mnd som NEKTER å spise hjemmelagd middag. Hun spiser middags glass, jeg har vært flink til å variere men det er pasta bolognese som er favoritt. Noen gangen vil jo heller ikke ha annet. Ho får grøt også. Jeg har prøvd med biter, helt most, jeg har skilt maten, prøvd å blande det, til og med, med morsmelkerstatning. Jeg gir gulerot, brokkoli, kjøtt osv. Har også prøvd med krydder. Eneste hjemmelagd ho spiser er omelett og brød da. Noen som har tips? 😅 Anonymkode: 63d6d...55e Jeg har også prøvd å la henne spise selv, men det går ikke inn eller så spytter ho det ut med en gang. Jeg vet at ho er sulten for når jeg steker egg etter på da så spiser ho masse. Anonymkode: 63d6d...55e
Butter Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Har du bare prøvd enkelt råvarer most? Kanskje hun liker mer komplette retter? Barebrabarnemat og sunnstart har endel oppskrifter. Jenta mi likte denne godt da hun var på den alderen? https://sunnstart.no/kylling-og-maisgryte/ Har du forresten prøvd samme type mat tre dager på rad og gjentatte ganger? Ofte de små må smake på det samme maaaaange ganger før det aksepteres. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Butter skrev (7 minutter siden): Har du bare prøvd enkelt råvarer most? Kanskje hun liker mer komplette retter? Barebrabarnemat og sunnstart har endel oppskrifter. Jenta mi likte denne godt da hun var på den alderen? https://sunnstart.no/kylling-og-maisgryte/ Har du forresten prøvd samme type mat tre dager på rad og gjentatte ganger? Ofte de små må smake på det samme maaaaange ganger før det aksepteres. Ja jeg har gitt det ofte på rad med all mat. Takk for link, skal sjekke ut de oppskriftene Anonymkode: 63d6d...55e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Sånn var mine og som babyer. Jeg laget hjemmelaget etter alle kunstens regler og oppskrifter, men de var lite interessert gitt. Nærmere ett år ble de mer glad i fast føde, men aldri vært veldig glad i typisk middagsmat noen av de. Potet f.eks, har de aldri likt. De er ganske kresne begge to nå som 3 åring og 7 åring, eldste har blitt bedre dog. Anonymkode: 4e4ba...541 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Prøvd å ha hjemmelaget mat på et nestleglass og late som det er kjøpemat? 😃 Anonymkode: 6d5f7...e42
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Prøvd å ha hjemmelaget mat på et nestleglass og late som det er kjøpemat? 😃 Anonymkode: 6d5f7...e42 Gi alltid fra hennes egne skåler, så de glassene kjenner henne ikke igjen😊 Anonymkode: 63d6d...55e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Sånn var mine og som babyer. Jeg laget hjemmelaget etter alle kunstens regler og oppskrifter, men de var lite interessert gitt. Nærmere ett år ble de mer glad i fast føde, men aldri vært veldig glad i typisk middagsmat noen av de. Potet f.eks, har de aldri likt. De er ganske kresne begge to nå som 3 åring og 7 åring, eldste har blitt bedre dog. Anonymkode: 4e4ba...541 Okey, da er det bare å fortsette med glass også får vi se etterhvert 😅 Anonymkode: 63d6d...55e 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Barnemat helt enkelt av Ida Grand-Jansen, jenta min på 7mnd liker nesten alt jeg har laget fra den boka 😊 Anonymkode: 948e7...0fb
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 Sånn var min også i en periode før hun runda året. Før og etter denne perioden spiste hun nesten alt hun fikk servert. Hjemmelaga fra bunnen, sunne og gjennomtenkte måltider (første barnet, ja). BLW. Plutselig var det kun middagsglassa som var bra nok. Vi "kjempa" mot det til å begynne med, men gav oss når vi så hvor mye hun spiste av middagsglassa sammenligna med den hjemmelaga maten. Kommer nok ikke til å tenke så mye på det nå med barn nr to. Anonymkode: 52fd0...d45
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 Hvordan er det med krydder du putter oppi? Jeg fant ut tidlig at han ikke måtte ha noen tamme middagsretter, han elsker taco, pastasaus med masse hvitløk og pakistansk mat. Selvfølgelig gjør jeg det babyvennlig, men det var veien inn til matglede for vår del.. Anonymkode: 10a68...e1a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 Det er en kamp jeg har gitt opp med min baby. Tenker det er bedre at hun spiser seg mett og god på Nestlé glass enn at hun spiser bittelitt hjemmelaget og er sur og gretten resten av dagen 😅 Sett i gang og halshugg meg, barebrabarnemat-mødre 😁 Anonymkode: cf231...bc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå