Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er en nokså relativ ny innflytter i en liten bygd. Her har jeg blitt tatt godt i mot av foreldre med barn i samme aldersgruppe. Her møtte alle på formiddagen på skoleplassen og det var mat og leker. Vi ankom veldig sent, nesten når alle skulle dra hjem.

Hadde i dag to mødre på besøk, og da forsnakket den ene seg ved å si «ja, det var så hyggelig på 17. mai når vi var sammen hjemme hos xx».

jeg skriver forsnakker seg, fordi da vi møtte på samme person på 17. mai så var det i forbindelse med at de skulle hjem og skifte fordi «de skulle et sted» for videre feiring. Hun nevnte ikke at det var hos xx.

xx er en av de jeg anså meg nærmest her i bygda, og møtte faktisk også på henne på 17. mai. Hun nevnte heller ingenting.

vet ikke om jeg er hormonell eller hvorfor jeg tok meg nær av å ikke bli invitert da jeg vanligvis ikke bryr meg om slikt. Men alle vet at vi er alene her, uten noen familie å feire sammen med, så synes det virker veldig bevisst å ikke invitere oss.

Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, kanskje jeg lurer på om jeg overdriver når jeg nå tenker på og ikke ha like mye kontakt med disse når de finner på ting uten meg, men bare dem selv ilag?

eller kan det hende at de alle var så spontane at de fant ut at de skulle treffes senere på dagen mens de hadde vært på skoleplassen? Men fortsatt møtte jeg jo på både verten og hun andre, og ingen av dem sa noe, bare at de måtte hjem for å ordne seg til neste treff.

Anonymkode: 83062...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du bodd der

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (11 minutter siden):

Hvor lenge har du bodd der

3 år.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du er lei deg. Veldig ugreit. Klem!

Anonymkode: d80d6...b4b

• Liker 2
Gjest Luna Llena
Skrevet

Det er en kjip følelse som jeg kjenner godt til, sender deg en klem :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Vet du, folk må få lov å invitere hvem de vil. De har ingen plikt til å invitere deg/dere, her har du ingen rett til å bli sur. Vil du har mer selskapeligheter må du nesten gjøre en innsats og invitere selv. Hvorfor komme når alt nesten er slutt på skolen? Vær der når det begynner så får dere sosialisert mer. Etter 3 år er du ikke så nytilflyttet at du kan klage, da har du hatt rikelig med tid til å bygge deg ett nettverk. 

Anonymkode: 050a6...d76

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet du, folk må få lov å invitere hvem de vil. De har ingen plikt til å invitere deg/dere, her har du ingen rett til å bli sur. Vil du har mer selskapeligheter må du nesten gjøre en innsats og invitere selv. Hvorfor komme når alt nesten er slutt på skolen? Vær der når det begynner så får dere sosialisert mer. Etter 3 år er du ikke så nytilflyttet at du kan klage, da har du hatt rikelig med tid til å bygge deg ett nettverk. 

Dette er jo liksom nettverket jeg har bygd, les tråden igjen hvis du ikke har fått med deg det.

og jo 3 år, hvorav 2 år med pandemi og lite sosial kontakt er relativ nytt i en bygd, med tanke på resten av foreldrene i klassen som har vært i samme barselsgruppe og barna som har vokst opp sammen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette er jo liksom nettverket jeg har bygd, les tråden igjen hvis du ikke har fått med deg det.

og jo 3 år, hvorav 2 år med pandemi og lite sosial kontakt er relativ nytt i en bygd, med tanke på resten av foreldrene i klassen som har vært i samme barselsgruppe og barna som har vokst opp sammen.

Men de har fremdeles ingen plikt til å invitere deg. Hvis jeg har fem venner er det helt greit å bare med to av dem med familie på feiring. Venner jeg har langt historie med har jeg selvfølgelig et helt annet forhold til og gjør mer sammen med enn venner av nyere dato, det er faktisk greit. Hvorfor kommer dere ikke på skolen før det er slutt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt følelsen din

Anonymkode: d3b23...d9e

• Liker 3
Skrevet

Det kan være forskjellige årsaker til at du ikke var invitert. Kanskje det var for de nærmeste, plassmangel eller annet? De er jo hyggelige mot deg ellers, jeg hadde ikke tenkt så mye på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart egentlig. For deg så er hun kanskje en av dine nærmeste venner, men for henne er ikke du det. Det er kjipt for deg, men det er ikke noe galt i det. Du nevner jo selv at du bare har flyttet dit i 3 år, og der 2 av årene var under pandemien. Er ikke så rart at hun ikke ser på deg som en så nær venn, men heller en "vanlig" venn, eller til og med en bekjent. 

Har selv flere venner, men det betyr ikke at jeg inviterer alle til besøk hver gang. Si at jeg f.eks. har 10 personer i vennegruppen. Betyr det at jeg må invitere 10 personer hver gang jeg skal finne på noe? Nei. Som regel inviterer jeg bare 1-3 av dem, typisk de jeg er nærmest. Og jeg vet at mine venner også finner på ting med hverandre der jeg ikke er invitert, og det er helt greit. 

Anonymkode: e32ec...c2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mona123 skrev (17 timer siden):

Det kan være forskjellige årsaker til at du ikke var invitert. Kanskje det var for de nærmeste, plassmangel eller annet? De er jo hyggelige mot deg ellers, jeg hadde ikke tenkt så mye på det. 

Enig i dette.

Og neste år kan jo du invitere til selskap, så slipper dere å være alene. Men det høres jo ut som dere hadde noe å finne på, siden dere kom så sent til skolen?

Og som andre har påpekt her, så er det nok dessverre kanskje slik at denne verten ikke anser deg som like nær venn som de hun inviterte. Jeg har også en stor gjeng med venner/bekjente, men det er bare 2 av dem jeg ander som nære venner. Den ene har jeg kjent hele livet. Vi har litt ulik livssituasjon, og møtes ikke så ofte. Den andre har jeg kjent i 2-3 år. Men vi møtes flere ganger i uken for en kopp kaffe eller et glass vin, gåtur med masse prating og sosialt samvær med barna våre som er omtrent samme alder, og har virkelig matchet med personlighet og verdier. Så det er ikke slik at jeg ikke tror at du og venninnen din er nære venner, men samtidig krever det jo at det blir investert en del i vennskapet for at dere skal bli skikkelig nære.

Anonymkode: 09207...43f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...