Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et par på 28 og 29 år som har vært sammen 4 måneder.

I starten ønsket hun alltid å ha meg med på ting, men dette har endret seg noe hun begrunner med at det er viktig at vi gjør ting hver for oss.

Selv om jeg i utgangspunktet er enig virker det som at hun ikke vil ha meg med på ting som jeg tenker er naturlig at man gjør sammen sosialt. Jeg skjønner også at det ikke er naturlig at jeg tar henne med på ølkveld med gutta, eller at jeg er med på jentekveld eller telttur med venninner, men når det er større "festligheter" med mange mennesker (begge kjønn f.eks.) reagerer jeg litt på denne begrunnelsen da jeg alltid syns det er naturlig å ta henne med på en fest.

Hun forklarer at jeg og bestevenninnen hennes er veldig forskjellige og at den omgangskretsen hun er en del av består av mennesker som hun ikke tror jeg liker. Dette syns jeg igjen er litt merkelig da man gjerne kan ha det hyggelig med andre mennesker selv om man er forskjellige i sosiale sammenhenger, og spesielt når det er alkohol involvert ser jeg ingen ting som gjør at det burde være noen hindring.

Jeg mistenker at hun enten tror jeg er veldig dømmende overfor andre mennesker som ikke er like "ordentlige" som meg. Selv har jeg høy utdannelse og jobber innenfor et yrke som er høyt ansett, mens den omgangskretsen hun er en del består av mennesker som lever litt mer for festing og ikke har de samme ambisjonene i livet.

Jeg føler meg bare litt bortprioritert og har sagt dette til henne, men allerede i dag skal hun gjøre noe sosialt som jeg tenker det er naturlig å gjøre som par når jeg ser på hva andre venner/par av meg gjør sammen.

Hvordan hadde dere reagert på dette? Har hun et poeng, eller ville dere også følt at dette er litt merkelig? Jeg syns det er litt vanskelig å føle på følelsen av "oss" når hun sjeldent ønsker meg med, men hele tiden lager planer som hun åpenbart ikke har noen interesse av å ta meg med på. 

Anonymkode: 95ed5...c72

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres unormalt ut, nesten så hun bare har deg på si i vente på noe annet bedre. 

Anonymkode: 80267...991

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette høres unormalt ut, nesten så hun bare har deg på si i vente på noe annet bedre. 

Ts her.

Er nok litt det jeg tenker/frykter innerst inne.

Hun sier hun ikke kjenner noen andre enn venninnen hun skal til i dag og at det er grunnen, men da tenker jeg det er desto større grunn til at man ønsker å med seg partneren sin.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ellers kan det være at venninne hennes ikke liker deg, og at kjæresten din står i spagaten i midten og er konfliktsky- alternativt prøver å gjøre dere begge fornøyde. 

Anonymkode: 71d5c...b6d

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en nedlatende person som sitter i et hjørne og himlet med øynene.

Anonymkode: 117fa...c00

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres ut som en nedlatende person som sitter i et hjørne og himlet med øynene.

Jeg har det stikk motsatte inntrykket av TS. Synes TS virker som en person som aksepterer alle og vil gjerne bli naturlig inkludert i forholdet til både kjæresten og vennene hennes.

Anonymkode: 7d439...a8f

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan i all verden kan du lese det ut av det han skriver???

Anonymkode: ee31e...5c6

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan klarte du å tolke det slik? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her.

Jeg er litt usikker på hva som gir deg dette inntrykket.

Jeg har venner som ikke har fullført skolegang, arbeidsledige og uføretrygdet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere er helt i starten av forholdet. Nå må dere funne ut hva dere ønsker med et forhold, hva dere forventer og hvor dere er ulike. Jeg er som deg. I et forhold vil jeg at det skal være "oss" og at vi inkluderer hverandre i livet vårt. Ikke alle er sånn. Hadde en eks som levde sitt liv, og jeg var ikke inkludert. Det ble slutt med oss. Jeg tror det er viktig at dere prater sammen om dette, og at hun forklarer deg hva som er problemet. Kanskje er hun litt flau over vennegjengen, hvis du er har alt på stell, og de ikke har det. 

Anonymkode: b6c47...956

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Min ex gjorde dette - og det viste seg at han holdt døren på vid gap for andre…🙈

Anonymkode: 89d39...050

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror jeg ville sagt at jeg gjerne ville være med selv om hun synes gjengen hennes er så forskjellig fra meg. Hvis hun så gir uttrykk for å ikke ha deg med, ville jeg akseptert det. Men hadde vel tenkt mitt, hvis det samme gjaldt gang på gang.  Så hadde jeg vel trukket meg unna hele forholdet til slutt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere er helt i starten av forholdet. Nå må dere funne ut hva dere ønsker med et forhold, hva dere forventer og hvor dere er ulike. Jeg er som deg. I et forhold vil jeg at det skal være "oss" og at vi inkluderer hverandre i livet vårt. Ikke alle er sånn. Hadde en eks som levde sitt liv, og jeg var ikke inkludert. Det ble slutt med oss. Jeg tror det er viktig at dere prater sammen om dette, og at hun forklarer deg hva som er problemet. Kanskje er hun litt flau over vennegjengen, hvis du er har alt på stell, og de ikke har det. 

Anonymkode: b6c47...956

TS her.

Hun begrunner det igjen med "så du vil vil skal gjøre ting sammen hele tiden?"

Jeg tror kanskje hun ser veldig opp til bestevenninnen, for det er egentlig den eneste ordentlige vennen hun har. Kanskje hun føler seg truet av at jeg kommer for nær den eneste andre hun har tett på seg i livet sitt? Det er den eneste ordentlige grunnen jeg ser, og i så fall ville det kanskje vært naturlig at jeg respekterte dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Din kjæreste hører umoden ut. Kanskje hun ikke vil ha deg med fordi du ikke er en guttastemning, rai rai-fyr, mens hun liker å hyle etter refrenget og flørte på fest. Jeg er selv gift en en seriøs type (takk og pris), men det er fester jeg fortrekker eller skal vi vi foretrakk å gå på alene som han egentlig er altfor «skikkelig» til å delta på. (Tre tequlia til, takk 🤭)

Anonymkode: 25bd6...8b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hun litt flau over vennene sine? Og seg selv som fester som en 20-åring? Har hun sett deg slå ut håret?

Anonymkode: a7d51...5cd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her.

Hun begrunner det igjen med "så du vil vil skal gjøre ting sammen hele tiden?"

Vil du det, da?

Jeg svarer utfra meg selv, og da sagt kanskje at "jeg vil jo være mye med deg, klart" "kan ikke få nok av deg, vet du", og kysset henne og blunket lurt.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror kanskje hun ser veldig opp til bestevenninnen, for det er egentlig den eneste ordentlige vennen hun har. Kanskje hun føler seg truet av at jeg kommer for nær den eneste andre hun har tett på seg i livet sitt? Det er den eneste ordentlige grunnen jeg ser, og i så fall ville det kanskje vært naturlig at jeg respekterte dette?

Er det bare når hun skal være med denne bestevenninnen? Da synes jeg du må ha forståelse for at hun vil være alene med henne. Hvis de er en gjeng og flere, da forstår jeg ikke at du også kan være med.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg ville tenkt så mye mer på dette. Vær grei med deg selv og gå før hun blir gravid. NYT at du kan velge og vrake en stund til før du finner den rette. 
har selg opplevd det samme og det blir ikke bedre- du begynner å mistenke henne for utroskap ganske så snart. 

Anonymkode: d3038...b6b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Din kjæreste hører umoden ut. Kanskje hun ikke vil ha deg med fordi du ikke er en guttastemning, rai rai-fyr, mens hun liker å hyle etter refrenget og flørte på fest. Jeg er selv gift en en seriøs type (takk og pris), men det er fester jeg fortrekker eller skal vi vi foretrakk å gå på alene som han egentlig er altfor «skikkelig» til å delta på. (Tre tequlia til, takk 🤭)

Anonymkode: 25bd6...8b6

Ts her.

Ja, hun er umoden for alderen og jeg er kanskje litt "ordentlig", men syns fremdeles det er litt rart da jeg har venner som jeg vet ikke er hennes type, men fremdeles ville tatt hun med.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er hun litt flau over vennene sine? Og seg selv som fester som en 20-åring? Har hun sett deg slå ut håret?

Anonymkode: a7d51...5cd

Hun kjenner svært få mennesker og er ganske introvert når hun ikke drikker, men hun blir bedt med på mye sosialt av denne ene venninnen hun har.

exictence skrev (6 minutter siden):

Vil du det, da?

Noen ganger, andre ganger ikke. Jeg tenker det er naturlig å bli bedt også er det kanskje noen ganger jeg ville tenkt at nå vil jeg gjøre mine egne ting så kan hun gjøre sitt. Men når dette skjer hver ofte blir jeg litt mer i tvil.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror ikke jeg ville tenkt så mye mer på dette. Vær grei med deg selv og gå før hun blir gravid. NYT at du kan velge og vrake en stund til før du finner den rette. 
har selg opplevd det samme og det blir ikke bedre- du begynner å mistenke henne for utroskap ganske så snart. 

Ja, jeg kan jo avsløre at jeg har gått en gang for en liten stund siden, men hun ønsket å prøve igjen og hvordan hun reagerte på bruddet (mye følelser) ga meg ny tro på at hun ønsker noe seriøst med dette forholdet så vi bestemte oss for å prøve igjen, med forutsetning om at hun jobbet med å kommunisere litt tydeligere. Som en del av de samtalene vi hadde sa jeg også at jeg følte meg litt bortprioritert hva gjelder sånne sosiale ting, derfor syns jeg det er litt merkelig at hun ikke er veldig tydelig i kommunikasjonen nå og gir en litt mer "ektefølt" forklaring enn det hun har klart å formidle nå, igjen.

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her.

Ja, jeg kan jo avsløre at jeg har gått en gang for en liten stund siden, men hun ønsket å prøve igjen og hvordan hun reagerte på bruddet (mye følelser) ga meg ny tro på at hun ønsker noe seriøst med dette forholdet så vi bestemte oss for å prøve igjen, med forutsetning om at hun jobbet med å kommunisere litt tydeligere. Som en del av de samtalene vi hadde sa jeg også at jeg følte meg litt bortprioritert hva gjelder sånne sosiale ting, derfor syns jeg det er litt merkelig at hun ikke er veldig tydelig i kommunikasjonen nå og gir en litt mer "ektefølt" forklaring enn det hun har klart å formidle nå, igjen.

Du ble sammen med henne igjen fordi hun hadde lyst, men sitter igjen med en kjip følelse , som igjen gjør at du ber om råd på kvinneguiden . 
Dere har ikke barn - gå, du finner en som passer deg bedre. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det KAN være at hun skjuler mangelen på vennekrets og skammer seg for det ? 

Anonymkode: c179b...8a7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...