AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Hei, Jeg har prøvd å ringe skatteetaten mange ganger uten svar, det er sikkert mye pågang. Jeg tenkte kanskje at noen her inne vet mer enn meg. Jeg startet opp for meg selv i fjor, og er ikke vant til å levere inn skattemelding for næringsdrivende. På toppen av dette overså jeg at skattemelding fristen var 30.April. Jeg bor ikke en gang i norge på grunn av studier, så dette gikk meg virkelig hus forbi. Jeg har ingen inntekt bortsett fra noen tusen fra bedriften min og Lånekassen. Jeg går under 50 000 grensa på bedriften. Det merkelige er at fristen for næringsdrivende er nå i slutten av mai, mens for skattemelding 30.April. Jeg har forstått det slik at denne er nå slått sammen (?) altså næringsdrivende skattemelding og vanlig skattemelding.. Så når jeg går inn på skatteetaten, prøver å trykke på levere inn skattemelding for meg som er næringsdrivende.. Kommer den vanlige skattemeldingen opp hvor det står at fristen er 30. April. Men samtidig kan jeg også fylle ut som næringsdrivende (?). Så er da fristen 31.Mai for meg? Siden den tar meg rett inn på den "vanlige" skattemeldingen når jeg prøver å levere som næringsdrivende? Dette har jeg blitt fortalt av de i samme bransje som meg.. Men nå blir jeg usikker. Noen som vet? Jeg grøsser av tanken som student med mer minus på konto enn pluss.. at jeg må betale tvangsmulkt med et halvt rettsgebyr (kr 611,50) per dag,.. Som da nå er rundt 18 000 kr! Hjelp tas i mot! Anonymkode: 0a77c...a19
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Går nok fint. Dersom du skulle levert «vanlig» Skattemelding med frist 30. april, anses den vel levert dersom du ikke gjør noe innen 30. april. Du kan når som helst gjøre endringer etter levering, så dersom noe skal endres gjør du bare det. Anonymkode: e3911...58b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Ganske sikker på at fristen er 31 mai for deg. Skatteetaten har en chat også, bruk den i stedet for telefonkø. Jeg brukte den selv senest i dag, gikk raskere Anonymkode: fddd6...58c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Næringsdrivende har frist 31. mai, det gjelder hele skattemeldingen. Leverte selv i dag. Anonymkode: 59619...d11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 selvstendig næringsdrivende = Onlyfans?😅 Anonymkode: be087...274
Stinali Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Du kan også søke om utsettelse til den 30.06. Gjøres på nett. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Søk utsettelse, det er en ren formalitet. Så har du til 30.6. Anonymkode: 87bf7...233 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Hvis du har EPF, er du og ditt foretak en juridisk enhet. Og fristen er 31.05. Du leverer næringsspesifikasjon sammen med personlig skattemelding. Selv har jeg AS og søkte om utsettelse til 30.06. Anonymkode: 5c61b...6f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå