Gå til innhold

Skal fjerne blindtarm. Får jeg lokalbedøvelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lyst på narkose etter å ha lest så mye skummelt her inne. Håper man får lokalbedøvelse? 

Anonymkode: efd41...038

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det blir narkose, men dette går kjempefint! :klem:

Anonymkode: 4bc18...45c

Skrevet

Fikk narkose, gikk bra… Men mye luftsmerter i magen og skuldrene etter operasjonen. Operasjonen var raskt over :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke lyst på narkose etter å ha lest så mye skummelt her inne. Håper man får lokalbedøvelse? 

Hva skummelt har du lest?

Anonymkode: ac40b...d00

AnonymBruker
Skrevet

Narkose er bare deilig. Gled deg heller.

Anonymkode: 15922...83c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lokalbedøvelse 🤣 Narkose er ikke farlig. Man merker ikke at man sovner. Det er ytterst få som aldri våkner opp igjen, og om du så skulle bli så uheldig så får du heller aldri vite om det.

Anonymkode: cc64d...7aa

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (4 minutter siden):

Fikk narkose, gikk bra… Men mye luftsmerter i magen og skuldrene etter operasjonen. Operasjonen var raskt over :)

Lungene dine som ble klemt oppover av luften, kjennes ut som skuldrene 😊

Anonymkode: 8d1c9...293

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å dø i narkosen eller våkne opp. En anestesi lege og en anestesi sykepleier passer på deg. Du er i gode hender 😊 Når du puster inn narkosen er du borte på sekunder, og når du våkner så er du trøtt og døsig, men du kan bare slappe av til du er skikkelig våken.

Anonymkode: 4bc18...45c

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med legen din (ikke KG) om narkose og stille alle spørsmål du har, så vil du bli beroliget. Dette kommer til å gå kjempefint!

Anonymkode: 1047c...71a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt at du gruer deg til narkose, da man hører skrekkhistorier hvor det skjer ting som ikke skulle ha skjedd. Sjansen for at noe sånt skal skje er virkelig minimal og om man tenker på hvor mange som får narkose ila en dag/måned/år som det går bra med, så er det iallfall svært sjeldent komplikasjoner skjer. 

I dag er narkose veldig trygt og man blir overvåket nøye gjennom operasjonen. Det er en egen anestesilege og/eller anestesi sykepleier tilstede, som har som hovedoppgave å passe på deg. De overvåker blodtrykk, oksygenmetning og puls gjennom hele operasjonen og dersom noe skulle skjedd ville det blitt igangsatt tiltak med en gang. Det er ordentlig flinke folk!

Lykke til 🫶🏼

Anonymkode: 8e472...536

Skrevet

Narkose er ikke farlig. Det er faktisk ganske behagelig. Jeg har vært rundt 20 ganger i narkose og jeg liker det veldig godt. Ser fram til at jeg skal i narkose to ganger til de neste månedene. 😛

Men altså du passes veldig godt på. Dette går fint. :)

Det er normalt å være redd forresten. Jeg ble redd første gangen. Men det gikk bare bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Elsker narkose. Hadde jeg kunnet få det hver kveld for å sovne så hadde jeg sagt ja. Ikke vær redd. Bare nyt det. 

Anonymkode: 34d72...61b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lungene dine som ble klemt oppover av luften, kjennes ut som skuldrene 😊

Anonymkode: 8d1c9...293

Takk for info, det visste jeg ikke 😄

AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (3 minutter siden):

Jeg håper du forstår at vedkommende troller.. 

Anonymkode: b71e1...c21

AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (1 time siden):

Største pisspratet jeg har hørt. 

Anonymkode: ac40b...d00

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper du forstår at vedkommende troller.. 

Anonymkode: b71e1...c21

Er det noe å trolle om også?

AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (4 minutter siden):

Er det noe å trolle om også?

Ganske innlysende at det var troll… 🙃

Anonymkode: 80ec0...050

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lokalbedøvelse 🤣 Narkose er ikke farlig. Man merker ikke at man sovner. Det er ytterst få som aldri våkner opp igjen, og om du så skulle bli så uheldig så får du heller aldri vite om det.

Anonymkode: cc64d...7aa

Hvorfor er det noe å le av? Når de kan skjære barn ut av mors mage mens mor er våken, er det da legitimt å spørre om man kan slippe narkose for en blindtarm 😛 

(ja jeg vet spinal ikke er en «lokalbedøvelse», men slik jeg oppfatter TS er hun bare redd for sovedelen av narkose)

Anonymkode: a0174...e5a

AnonymBruker
Skrevet

Lokalbedøvelse 🤣 dør du så vet du aldri at du er død. Ingen som er død vet det.

Narkose er deilig!! Evt. Den beste måten å dø på.

Anonymkode: 55499...2ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva har du lest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...