AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har båret fram barnet i nesten 40 uker. Jeg har hengt over personaldassen og spydd flere ganger daglig i 6 av de ukene. Jeg har slitt med bekkenløsning og en kropp som forberedte seg i mange måneder på en heftig styrtfødsel hvorav jeg ble klippet og sydd, opparbeidet kroppen min igjen med utallige knipeøvelser og trilleturer i all slags vær, ammet døgnet rundt og vært oppe til alle døgnets tider med et helt nydelig nurk som jeg (med god hjelp av mannen min) har satt til verden. Jeg er da for faen meg i MAMMApermisjon, jeg har gjort og gjør en innsats som mor, og nå skal de ta fra meg dette ved å kjønnsnøytralisere det?! Ja de skrev i blogginnlegget at dette var i sammenheng med pride. Vi har 2 homofile på jobben, jeg bryr meg filla om hva de foretrekker på soverommet, for meg er de bare hyggelige kollegaer og vi respekterer hverandre som personer, ikke noen snakk om legning. Jeg var den eneste på jobb i årevis som ikke en gang visste han ene var homo, men det hadde ikke noe å si fordi det er godt arbeidsmiljø og ingen bryr seg om sånt! Det er et ikke-tema, vi har andre interesser å prate om. For noe jævla flisespikker i, smisker med kunden for å tjene mer. Anonymkode: 0ba3a...b0c 22 2 14
goho Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Så bra, foreldrepermisjon er et steg i riktig retning. Eller vil du at det fortsatt skal hete helsesøster og brannmann også, kanskje? Skjønner at tråden din er laget for å skape hets. Gratulerer. Det kommer du (dessverre) å få til... 23 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 1 minutt siden, goho said: Så bra, foreldrepermisjon er et steg i riktig retning. Eller vil du at det fortsatt skal hete helsesøster og brannmann også, kanskje? Er vel forskjell på yrker der både menn og kvinner kan jobbe, og på å føde? Kun kvinner kan føde, og kun kvinner kan være mamma. Anonymkode: 82883...fd3 30 2 15
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Ikke generaliser og tro at alle homofile er enige med dette, eller bryr seg i det hele tatt. Dette med kjønnsnøytralisering kommer forresten oftere fra transpersoner. Anonymkode: cf15d...d3e 19 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er vel forskjell på yrker der både menn og kvinner kan jobbe, og på å føde? Kun kvinner kan føde, og kun kvinner kan være mamma. Anonymkode: 82883...fd3 Feil Anonymkode: 7d78e...b02 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 goho skrev (3 minutter siden): Så bra, foreldrepermisjon er et steg i riktig retning. Eller vil du at det fortsatt skal hete helsesøster og brannmann også, kanskje? Skjønner at tråden din er laget for å skape hets. Gratulerer. Det kommer du (dessverre) å få til... Da har du misforstått meg totalt. Hets? Jeg føler meg hetset og tråkket på, og min mamma-tittel er ikke så viktig, for hvem som helst uten livmor og eggstokker kan vel gjøre dette?! Mange sier jo i tillegg at transer er mer kvinnelige enn enkelte damer, atter hva? Det har gått for langt, og man bør få lov å reagere. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel forskjell på yrker der både menn og kvinner kan jobbe, og på å føde? Kun kvinner kan føde, og kun kvinner kan være mamma. Anonymkode: 82883...fd3 Nettopp!! Anonymkode: 0ba3a...b0c 13 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Feil Anonymkode: 7d78e...b02 Det har vel ikke skjedd ennå at en mann har fødd? Anonymkode: 82883...fd3 22 2 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke generaliser og tro at alle homofile er enige med dette, eller bryr seg i det hele tatt. Dette med kjønnsnøytralisering kommer forresten oftere fra transpersoner. Anonymkode: cf15d...d3e Jeg snakket om dem på jobben, her er det du som antar ting. Anonymkode: 0ba3a...b0c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Det heter faktisk foreldrepermisjon. Det er begrepet nav bruker. Anonymkode: 3859d...1d4 29 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feil Anonymkode: 7d78e...b02 Neimen så gode nyheter, da kan mannen min føde neste barn da. Anonymkode: 090c1...30f 34 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har vel ikke skjedd ennå at en mann har fødd? Anonymkode: 82883...fd3 Da er det iallfall ikke fra naturens side at det kommer til å skje, og da teller det faktisk ikke. Anonymkode: 0ba3a...b0c 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har båret fram barnet i nesten 40 uker. Jeg har hengt over personaldassen og spydd flere ganger daglig i 6 av de ukene. Jeg har slitt med bekkenløsning og en kropp som forberedte seg i mange måneder på en heftig styrtfødsel hvorav jeg ble klippet og sydd, opparbeidet kroppen min igjen med utallige knipeøvelser og trilleturer i all slags vær, ammet døgnet rundt og vært oppe til alle døgnets tider med et helt nydelig nurk som jeg (med god hjelp av mannen min) har satt til verden. Jeg er da for faen meg i MAMMApermisjon, jeg har gjort og gjør en innsats som mor, og nå skal de ta fra meg dette ved å kjønnsnøytralisere det?! Ja de skrev i blogginnlegget at dette var i sammenheng med pride. Vi har 2 homofile på jobben, jeg bryr meg filla om hva de foretrekker på soverommet, for meg er de bare hyggelige kollegaer og vi respekterer hverandre som personer, ikke noen snakk om legning. Jeg var den eneste på jobb i årevis som ikke en gang visste han ene var homo, men det hadde ikke noe å si fordi det er godt arbeidsmiljø og ingen bryr seg om sånt! Det er et ikke-tema, vi har andre interesser å prate om. For noe jævla flisespikker i, smisker med kunden for å tjene mer. Anonymkode: 0ba3a...b0c Gir ingen mening dette. Hvilket blogginlegg? Hva har dine homofile kolleger, som du tydeligvis er veldig opphengt i med det? Er de Kiwi? Er du ikke foreldre fordi du er mamma? Anonymkode: cad28...2b7 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Men det HETER jo foreldrepermisjon. Ikke mammapermisjon. Ja, du er mamma, gratulerer med det og godt jobba. Ingen som prøver å ta fra deg det. Men permisjonen din heter foreldrepermisjon, ikke mammapermisjon. Er kvinne og har to barn selv, men aldri i verden om jeg hadde giddet å kverulere på dette. Anonymkode: 1596f...be7 27 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Uansett hva den heter, har den jo samme funksjon. Ser virkelig ikke problemet Anonymkode: 744ec...a02 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Det heter foreldrepermisjon i lovverket/hos NAV og har vel hett det veldig lenge? Tror det har hett foreldrepermisjon siden det ble innført på slutten av 1970-tallet. Sånn i dagligtale er det jo helt innafor å si både mamma- og pappapermisjon etter hvem det er som har permisjonen. Endret 27. mai 2022 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #16 Skrevet 27. mai 2022 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Det heter foreldrepermisjon i lovverket/hos NAV og har vel hett det veldig lenge? Sånn i dagligtale er det jo helt innafor å si både mamma- og pappapermisjon etter hvem det er som har permisjonen. Poenget er at vi ikke får lov å SI disse ordene hos Kiwi nå! Anonymkode: 0ba3a...b0c 3 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #17 Skrevet 27. mai 2022 Kiwi kan forsåvidt kalle det hva de vil, men jeg skal si meg enig i at begrunnelsen stinker. Og man skal ha lov til å si hva man vil. Er man mamma og i perm, skal man for pokker ha lov til å si at man er i mammaperm. Anonymkode: 0f4cc...ae2 13 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #18 Skrevet 27. mai 2022 Er møkka lei av hele pride!! Jeg sa jeg hadde fødselspermisjon da mine var små.. jeg har faktisk født de. Alt i dag er krenkende!! så teit å bytte ut navn på alt bare fordi det skal være kjønnsnøytralt.. hva med jordmor? Er det nytt navn der også? det er fortsatt oss kvinner som føder og ammer.. Anonymkode: d0b2a...f46 6 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #19 Skrevet 27. mai 2022 Jeg er også mamma, selvom jeg ikke har født barnet, det gjorde min kone. Om definisjonen din på en mamma er som du skriver her, at du har trykket ut ungen, så er du akkurat like trangsynt som du viser her. Anonymkode: f0d33...158 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #20 Skrevet 27. mai 2022 Jeg er mest fascinert av at du tilsynelatende føler deg mindre som mor om du bruker ordet foreldrepermisjon enn mammapermisjon. Jeg har også født to unger og brukte selv ordet foreldrepermisjon uten å føle meg noe mindre verdt som mor av den grunn. Anonymkode: 164b4...9f8 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå