AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Virker som om samfunnet skriker etter de med ambisjoner. jeg har ingen ambisjoner, orker ikke skole. Jeg går på jobb, gjør det jeg skal også går jeg hjem igjen. Helt greit det. Er det feil eller riktig? MÅ alle ha ambisjoner idag? Finnes det ikke plass for oss som ikke har ambisjoner og som er umotiverte? Anonymkode: 86a34...1cc 3 3 1
Zidji Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Jeg er slik og! Elsker å ha et liv uten mål og mening 😊 mindre stress og ingenting å jage etter, hverken økonomisk eller sosialt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Du tar de valgene som er rett for deg. Det er en fordel at valgene er informerte, dvs at du er klar over mulige konsekvenser av dem. (F.eks uten utdanning og ekstra innsats på jobb så vil du antagelig bli sittende med lavere lønn enn mange jevnaldrende, og dermed også færre muligheter når det kommer til bolig, ferie osv). Anonymkode: 67617...ced
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Heller ingen ambisjoner her. Sliter med angst og kan derfor kun ha jobber uten for mye ansvar. Alternativer er ambisjoner og ansvar, men da går det til helvete med angsten. Anonymkode: 9bded...7f8 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Lykken ligger ikke nødvendigvis i å kjøpe seg et trangt rekkehus til 15 mill på Oslo vest og å la en au pair oppdra barna fordi man har veldig krevende karrierer. Det er mange veier til lykke. Kos deg med din vei, vi trenger virkelig flere folk som ikke knekker sammen og blir uføre bare fordi de ikke makter å ta en universitetsgrad. Anonymkode: 5aeaa...a0a 5 4
Roci Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Virker som om samfunnet skriker etter de med ambisjoner. jeg har ingen ambisjoner, orker ikke skole. Jeg går på jobb, gjør det jeg skal også går jeg hjem igjen. Helt greit det. Er det feil eller riktig? MÅ alle ha ambisjoner idag? Finnes det ikke plass for oss som ikke har ambisjoner og som er umotiverte? Anonymkode: 86a34...1cc Hvis du trives med livet ditt slik det er, er det jo DET som betyr noe, ikke at kreti og pleti skal mene noe om ditt ambisjonsnivå (eller mangel på sådan). 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Roci skrev (14 minutter siden): Hvis du trives med livet ditt slik det er, er det jo DET som betyr noe, ikke at kreti og pleti skal mene noe om ditt ambisjonsnivå (eller mangel på sådan). Trives og trives. Alle må jo ha en jobb... Anonymkode: 86a34...1cc
Roci Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trives og trives. Alle må jo ha en jobb... Anonymkode: 86a34...1cc Joda, men hvis du har tilstrekkelig inntekt og en grei nok jobb og trives med livet ditt ellers, så er det ikke nødvendig med ambisjoner. Jeg har selv en helt gjennomsnittlig jobb med (litt under) gjennomsnittlig lønn, så for meg er jobben først og fremst en kilde til inntekt. Men jeg trives på jobb pga gode kollegaer og et godt arbeidsmiljø. Ettersom jobben min ikke krever så mye av meg, har jeg mer overskudd og energi til å gjøre ting jeg liker på fritiden - bl.a. å videreutdanne meg. Ikke fordi jeg har så store karriereambisjoner, men fordi jeg synes det er spennende og interessant Så lenge du ikke direkte mistrives på jobb, klarer deg økonomisk og kan fylle fritiden din med det som er meningsfylt for deg, så er jo det mye viktigere enn ambisjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Trives og trives. Alle må jo ha en jobb... Anonymkode: 86a34...1cc Neida. Det finnes muligheter for et flott liv uten jobb også🥳 Anonymkode: 37b47...633
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neida. Det finnes muligheter for et flott liv uten jobb også🥳 Anonymkode: 37b47...633 Hva skal man leve av da? Anonymkode: de6b4...6bb
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skal man leve av da? Anonymkode: de6b4...6bb Av midler nan har tilgang til uten å jobbe. Anonymkode: 37b47...633
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Av midler nan har tilgang til uten å jobbe. Anonymkode: 37b47...633 Men det er ikke noe msn velger selv. Anonymkode: de6b4...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Jeg er som det. Men vet du hva? Ambisjoner gjelder ikke bare materialistiske ting, rikdom, jobb, utdanning. Det er så mye annet man kan ha ambisjoner om. Min ambisjon er å nyte livet, sørge for at jeg har en helt ok økonomi som dekker der jeg trenger, råd til en ferie i året, og mulighet for å jobbe redusert slik at jeg kan bruke mer fritid på det jeg ønsker. Målet med jobb er å tjene penger. Er ikke så nøye på hvilken jobb, men så lenge jeg trives er jeg fornøyd. Anonymkode: c69cf...bff 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men det er ikke noe msn velger selv. Anonymkode: de6b4...6bb Det kan det fint være. Om en har tilgang på midler, kan man velge å la være å jobbe. Anonymkode: 37b47...633 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan det fint være. Om en har tilgang på midler, kan man velge å la være å jobbe. Anonymkode: 37b47...633 Det er sant. Jeg leste feil, syntes det sto NAV. Min feil 😊 Anonymkode: de6b4...6bb
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #16 Skrevet 27. mai 2022 Selv har jeg høye ambisjoner, men respekterer de som ikke har. Det er ikke noe galt i det så lenge de er fornøyde med livene sine. Vi er alle bare forskjellige. Vil også si de aller fleste er uten store ambisjoner i livet. Den gjennomsnittlige personen er gjennomsnittlig. Anonymkode: 41ea4...789 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #17 Skrevet 27. mai 2022 Damene som jobber på den lokale matbutikken hele livet ser ut til å være lykkelige med mann og barn Anonymkode: b0b49...cc7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #18 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har heller ikke noe mål eller ambisjoner, det som gleder meg mest i livet er frihet. Å ha fri, bestemme over sin egen tid. Arbeidslivet i dag frontes jo bare av henda i været og lidenskap. Skal BRENNE for jobben! Har ingen utdannelse utenom grunnskole, men fikk meg tidlig jobb i anleggbransjen. Der kan man tjene bra med turnusfri, type 700-900k pr år. Jeg ligger på ca 800k. Holder i massevis. Anonymkode: a581b...101
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #19 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Virker som om samfunnet skriker etter de med ambisjoner. jeg har ingen ambisjoner, orker ikke skole. Jeg går på jobb, gjør det jeg skal også går jeg hjem igjen. Helt greit det. Er det feil eller riktig? MÅ alle ha ambisjoner idag? Finnes det ikke plass for oss som ikke har ambisjoner og som er umotiverte? Anonymkode: 86a34...1cc Det er helt greit sålenge det er det du ønsker vi er alle forskjellige 😊 Anonymkode: e2aff...676
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men det er viktig å tenke langsiktig. Jeg var som deg for 20 år siden, tenkte at så lenge lønna kommer inn på konto er jeg fornøyd. Etter 20 år i lavlønntyrke er jeg ikke fullt så fornøyd lenger, dårlig økonomisk frihet pga dårlig betalt, ugunstig arbeidstid og har null energi når jeg kommer hjem fra jobb. Anonymkode: 1fbe8...b30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå