line_1991 Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Hei forum, Jeg vil informere om at jeg ble kontaktet av The Steer Hunt Company (Kanskje andre her inne kjenner til selskapet?) i Henry Burton på mail angående å rekrutteres til jobb. Selskapet står at det er registrert i UK. Googlet om det var virus eller svindel rundt navnet The Steer Hunt Company eller navnet Henry Burton. De hverken dukker opp på LinkedIn eller på nett. De har en hjemmeside, men ikke noen kontaktpersoner. Prøvde også ringe telefonnummeret som er oppgitt på siden, men fikk beskjed om at det ikke er i bruk. Etter å ha fylt inn informasjon (Ikke personlige opplysninger) om navn, mail, forventet årslønn, arbeidsområde så fikk jeg ny kontaktperson i Josh Moore. Har vært på intervju med han i dag og det virker som et veldig useriøst selskap og det er derfor jeg har giddet å lage brukernavn og skriver i dette forumet sånn at det kommer noe på at selskapet er useriøst på nett. Fikk beskjed at : We don`t have celebrities in our company that is why we are not on LinkedIn. We do search - not on LinkedIn as we want to hide who we are working for. Synes ikke den ordlyden er så veldig imponerende. Etter 10 minutter sa jeg at jeg ikke var interessert i å gå videre. Usikker på hva som hadde ventet meg etterpå, men jeg fikk en skype id før intervjuet i dag som lød som følger på mail: live:.cid.a7c9c5eebeb1f8b0 Har ikke trykket på den id-en, men jeg oppgav min skype id og der ventet en henvendelse å knytte kontakt med Josh Moore. Videre i intervjuet så ble det snakk om informasjon jeg måtte fylle ut videre - vet ikke hvilken informasjon dette er snakk om, men ønsker å gi informasjon på at jeg tror The Steer Hunt Company er et selskap som en bør passe seg for. Om andre vet noe om selskapet at det faktisk ikke er tull og tøys så er det bare å fortelle om dette i tråden. Endret 27. mai 2022 av line_1991 Noe var feil/uklart
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Haha, over 600 ansatte og ingen av dem vil vedkjenne seg å jobbe i firmaet på linkedin? Det er ikke en varselslampe, det er en ulende brannalarm. Dette må være scam. Anonymkode: 7d90c...9d2 3 2
Gjest kira87 Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Den nye informasjonen du må fylle ut involverer garantert at du må logge inn med bankid. Styr unna! At varsellampene ikke gikk ved første e-post er egentlig ganske utrolig. Dette er et klassisk eksempel på phishing.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 En slik mail hadde havnet rett i søpla her. Hadde ikke falt meg inn å trykke på engang. Anonymkode: 1c429...69b 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 2 hours ago, line_1991 said: Hei forum, Jeg vil informere om at jeg ble kontaktet av The Steer Hunt Company (Kanskje andre her inne kjenner til selskapet?) i Henry Burton på mail angående å rekrutteres til jobb. Selskapet står at det er registrert i UK. Googlet om det var virus eller svindel rundt navnet The Steer Hunt Company eller navnet Henry Burton. De hverken dukker opp på LinkedIn eller på nett. De har en hjemmeside, men ikke noen kontaktpersoner. Prøvde også ringe telefonnummeret som er oppgitt på siden, men fikk beskjed om at det ikke er i bruk. Etter å ha fylt inn informasjon (Ikke personlige opplysninger) om navn, mail, forventet årslønn, arbeidsområde så fikk jeg ny kontaktperson i Josh Moore. Har vært på intervju med han i dag og det virker som et veldig useriøst selskap og det er derfor jeg har giddet å lage brukernavn og skriver i dette forumet sånn at det kommer noe på at selskapet er useriøst på nett. Fikk beskjed at : We don`t have celebrities in our company that is why we are not on LinkedIn. We do search - not on LinkedIn as we want to hide who we are working for. Synes ikke den ordlyden er så veldig imponerende. Etter 10 minutter sa jeg at jeg ikke var interessert i å gå videre. Usikker på hva som hadde ventet meg etterpå, men jeg fikk en skype id før intervjuet i dag som lød som følger på mail: live:.cid.a7c9c5eebeb1f8b0 Har ikke trykket på den id-en, men jeg oppgav min skype id og der ventet en henvendelse å knytte kontakt med Josh Moore. Videre i intervjuet så ble det snakk om informasjon jeg måtte fylle ut videre - vet ikke hvilken informasjon dette er snakk om, men ønsker å gi informasjon på at jeg tror The Steer Hunt Company er et selskap som en bør passe seg for. Om andre vet noe om selskapet at det faktisk ikke er tull og tøys så er det bare å fortelle om dette i tråden. Helt normalt i mine øyne. Poenget er at når et seriøst selskap er travelt opptatt med viktigere ting, har man ikke tid til å tenke på slike uvesentligheter som å betale telefonregningen; det kan skje den beste. Og at de ikke er på LinkedIn, er heller ikke uvanlig; ingen av mine afrikanske venner som driver med topphemmelige milliardforretninger, har det. Men si ifra om Burton eller Moore i fremtiden kommer med forslag om investeringer i filmbransjen; gjetter på at de har greie på dette. Anonymkode: 79842...fb7 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Jeg får stadig sånne, de blir alltid slettet. Hvorfor skulle de kontakte meg? Eneste måten å finne ut at jeg kan være aktuell på er Linkedin, og der sier de altså at de ikke er. Og teksten min der er på norsk. Anonymkode: dbc20...d7f 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 De seriøse hodejegerne ringer Anonymkode: 2a90a...1c7
Gjest rabrabara Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Veldig dårlig engelsk for å være UK-selskap 😅
17.11 Skrevet 28. mai 2022 #9 Skrevet 28. mai 2022 " We don`t have celebrities in our company that is why we are not on LinkedIn"? Bra du luktet lunta TS, men helt ærlig så syns jeg det er smått utrolig at du lot det gå såpass langt.
Bålkaffe Skrevet 28. mai 2022 #10 Skrevet 28. mai 2022 Sitat We do search - not on LinkedIn as we want to hide who we are working for. Dette skriker jo scam/kriminelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå