Gå til innhold

Ville du ha stoppet?

Fremhevede innlegg

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg hadde stoppet, det er ikke noe jeg vurderer en gang, man kan ikke gå rundt å tenke worst case hele tida. Har stått i veikanten så mange ganger selv at jeg stopper uansett. Iom at jeg ikke har peiling på biler ville jeg neppe gått ut av bilen hvis det ikke var personskade, men spurt om han trenger skyss noe sted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ikke ha stoppet men ringt fra bilen mens jeg kjørte forbi.

hvis personen trossalt sto i veikanten så hadde jeg ikke antatt alvorlig skade og da prioriterer jeg min egen sikkerhet, mulig jeg ville vurdert annerledes hvis det var ei jente som sto der

Skrevet

Nei jeg hadde ikke stoppet!

Hadde tråkket hardere på gasspedalen jeg, og deretter, når jeg var ett godt stykke forbi, ring politiet: Hei dere det står en "raring" der og der, jeg turte ikke stoppe osv ;)

Skrevet
Du kan i verste fall være drept 50 ganger før noen kommer til!!

Hvilken skrekkfilm lever du i?

Skrevet (endret)

Så lenge vi snakker om Norge ville jeg ha stoppet og sagt (Noe som sikkert sant er), at jeg har ringt samboeren, som er bilmekaniker og bedt om råd. Da har jeg signalisert at noen vet hvor jeg er og hva jeg gjør... Vi stoppet forresten i ødemarka i USA når folk trengte hjelp også og det var ikke noe farlig forbundet med det. Turister som manglet resvervedekk... Da vi selv pungterte manglet det heller ikke mangel på folk som stoppet og spurte om vi trengte hjelp. Det var selvfølgelig ikke akkurat på hovedveien, men likevel...

Endret av Leo
Skrevet

selvfølgelig stopper man :grine:

tenk om jeg står i grøfte å ingen stopper... :kjempesinna:

om man ikke kan gjøre noe med bilen,så kan man få ringt etter hjelp

står stygg kvinnne i vei kanten med bilen... fan jeg gidder ikke stopp ho e ikke fin.. :icon_lol:

Skrevet
Sveiva ned vinduet litt å hørt om alt gikk greit, evnt tilbudt meg å kjøre å ringe etter hjelp dersom det ikke var dekning der.

Hadde han stått med panseret oppe hadde jeg uansett hatt lite å bidra med og ingen grunn til å gå ut av bilen.

Enig med deg!

Hadde nok låst dørene, og sveivet ned vinduet litt, og spurt om han trengte hjelp..

Skrevet

Er ikke folk litt paranoide her nå? De fleste som står oppå en øde fjellovergang og vifter etter hjelp, trenger hjelp!

Jeg ville stoppet og spurt om han trengte hjelp (kunne nok ikke hjulpet med stort annet enn å tilby å ringe etter Falken el.), men man stopper da når noen har biltrøbbel og signaliserer at de trenger hjelp!

Skrevet
Hvilken skrekkfilm lever du i?

Hvorfor ikke heller svare på spørsmålet?

Gjest Rognebær
Skrevet

Ja, jeg ville stoppet.

Det kunne vært en ulykke, og da er det faktisk ikke lov til å kjøre forbi.

Jeg blir egentlig litt rystet over at en del ikke ville stoppet. Verden er ikke en krimroman.

Skrevet

Jeg ville stoppet og spurt om vedkommende trengte

hjelp eller eventuelt skyss. Sjansen for at man skal

bli overfalt er tross alt svært liten og man kan ikke

alltid leve og handle ut fra det verste som

eventuelt kan skje.

Skrevet

ville stoppet ja. man er faktisk pliktig til å stoppe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...