Gjest lumina Skrevet 9. november 2005 #1 Skrevet 9. november 2005 Vet ikke om denne hører hjemme her på tråden men: Mitt mareritt..... .....er at jeg kjører over fjellet om kvelden på høsten.... (foreldrene mine bor ca 20 mil unna, og man må krysse et fjell frem og tilbake) Ikke en bil hverken bak eller forran... Og så ser jeg et lys lenger fremme... En bil står i kanten av veien med panseret oppe. Og en mann med skummelt utseende signaliserer at jeg skal stoppe.... Tenker bare på div skrekkfilmer/historier og skremmende avisoppslag jeg har lest om vanvittige voldtektsforbrytere/seriemordere etc.... Sikkert litt teit, men ligger ofte våken og vrir meg og tenker på det...*skrekk* :grine2: Hadde du stoppet? For å svare selv... nei! antakeligvis ikke... hadde ringt politi eller noe så snart jeg kunne (er ikke mobildekning over fjellet) .... SÅ pysete er jeg....
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #2 Skrevet 9. november 2005 Ja, det vil jeg tro jeg hadde gjort. Tenk om det var en ulykke eller noe da - da kunne jeg aldri tilgitt meg selv
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 Ja absolutt. Jeg har selv vært i samme situasjon hvor jeg var den med bilproblemer på et øde mørkt sted midt på natta, og jeg er sjeleglad for at noen stoppet.
Gjest Spacegirl Skrevet 9. november 2005 #4 Skrevet 9. november 2005 Ja det hadde jeg gjort. Men hvis mannen så skikkelig suspekt ut, så hadde jeg kanskje tastet inn et nummer på mobilen før jeg stoppet slik at jeg bare kunne trykke på ring-knappen hvis det skulle vise seg å være noe lureri. Dersom det hadde vært mobil-dekning da, men jeg hadde nok stoppet uansett.
Gjest TomKrus Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Gå ut av bilen mens du ringer opp en venn og si hva du gjør, hvor du er og hva du holder på med. Oppgi gjerne også bilens nummer. Personen har sikkert forståelse for det. Men ikke kjør forbi. Vi bor i Norge og ikke i usa.
Gjest lilletroll Skrevet 10. november 2005 #6 Skrevet 10. november 2005 Hadde du stoppet? ← Alene i bilen? NEI!! Historie fra nærområdet der jeg bor - en person var ute og kjørte alene i bilen sin - to personer med refleksvest stoppet ham - han ble dratt ut av bilen og de kjørte av gårde med den. Jeg hadde gjort som trådstarter - ringt politiet!!
Gjest lilletroll Skrevet 10. november 2005 #7 Skrevet 10. november 2005 Gå ut av bilen mens du ringer opp en venn og si hva du gjør, hvor du er og hva du holder på med. ← Du kan i verste fall være drept 50 ganger før noen kommer til!!
Nella Skrevet 10. november 2005 #8 Skrevet 10. november 2005 Sveiva ned vinduet litt å hørt om alt gikk greit, evnt tilbudt meg å kjøre å ringe etter hjelp dersom det ikke var dekning der. Hadde han stått med panseret oppe hadde jeg uansett hatt lite å bidra med og ingen grunn til å gå ut av bilen.
Gjest lilletroll Skrevet 10. november 2005 #9 Skrevet 10. november 2005 Hadde han stått med panseret oppe hadde jeg uansett hatt lite å bidra med og ingen grunn til å gå ut av bilen. ← Ja, ikke sant, det er det aspektet også
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #10 Skrevet 10. november 2005 Sveiva ned vinduet litt å hørt om alt gikk greit, evnt tilbudt meg å kjøre å ringe etter hjelp dersom det ikke var dekning der. ← Ja, dette ville jeg ha gjort. Det er jo ikke alle som har mobil, kanskje han ikke kunne ringe etter hjelp selv, og da kunne han fått låne telefonen (som jeg ville rakt ham ut av vinduet). Eventuelt, hvis det ikke var dekning, ville jeg tilbudt meg å stoppe på neste bensinstasjon og ringe etter NAF / falken for ham.
Gjest Miloine Skrevet 10. november 2005 #11 Skrevet 10. november 2005 hei, Ville ihvertfall ikke gått ut av bilen, men stoppet,sveivet vinduet litt ned,låst døren så klart - forhørt meg om ståa, tilbudt den hjelpen jeg kunne evt å ringe etter hjelp o.l. Dersom det er mistanke til ulykke, er det faktisk en plikt å stoppe...., men skjønner din redsel, så jeg ville nok ha gjort det på den måten
Gjest filosofia Skrevet 10. november 2005 #12 Skrevet 10. november 2005 For noen år side nvar det et par tusseladder som forsøkte seg på bilnapping. Den ene la seg i veibanen, og den andre venta i grøfta. Planen var å stoppe en bil, slå sjåføren flat og stikke. En bil dukket opp, stoppet, sjåføren kommer ut, mannen i grøfta hiver seg opp... de tre andre dørene på bilen smeller opp og ut kommer fire mann til... de var til sammen fem repsoldater på tur hjem fra øvelse.... No need to say at de to luringene ble tatt med langt opp på fjellet og måtte gå hjem. Så moralen er, han som stod med panseret åpent aleine på fjellet, han bør være forsiktig og kanskje ha mobilen klar for 112 sjøl...!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #13 Skrevet 10. november 2005 Jeg ville vært veldig forsiktig og litt mistenksom om det hadde skjedd, men jeg hadde nok stoppet
Iceglow Skrevet 10. november 2005 #14 Skrevet 10. november 2005 Jeg hadde ikke kunnet gjort noe som helst om det var bilproblemer. Så da blir det omtrent noe slikt: Låst alle dører, sveivet opp vinduet, og spurt om jeg skulle ringe falken el.
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2005 #15 Skrevet 10. november 2005 å fytti .... for en problemstilling. jeg vet ikke hva jeg hadde gjort
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #16 Skrevet 10. november 2005 Jeg hadde ikke kunnet gjort noe som helst om det var bilproblemer. Så da blir det omtrent noe slikt: Låst alle dører, sveivet opp vinduet, og spurt om jeg skulle ringe falken el. ← God idè, jeg er så treig med å tenke på sånt:p
Gjest Fruktfat Skrevet 10. november 2005 #17 Skrevet 10. november 2005 ærlig: jeg hadde låst dørene, kjørt forbi og lata som om jeg ikke så noen. helst ville jeg gjort som de fleste andre her; låst dørene, sveiva ned vinduet og spurt om jeg skulle ringe noen. jeg har ikke peiling på bil, har akkurat finni ut hvordan jeg skal fylle på spylevæske, så det er det beste jeg kunne gjort. (vi var på vei hjem fra sverige en gang; det var rundt midnatt, senvinter og mørkt, og en bil stod i veikanten midt i skogen (mellom torsby og kongsvinger), det er ikke veilys og nesten ingen hus der, og sambo ville stoppe... gjett om jeg hadde hjertet i halsen!! han som kjørte var tom for bensin og spurte om vi kunne kjøre ham til nærmeste hus... han satte seg i baksetet og alt jeg tenkte på var at nå trekker han fram kniven og dreper oss! jeg har lest for mye krim... men hadde jeg kjørt alene hadde jeg altså ikke stoppet.)
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #18 Skrevet 10. november 2005 Hadde sett an situsjonen litt. Noen ganger ser du virkelig om folk trenger hjelp, andre ganger ser du at de klarer seg sjøl. Ingen personskader = no pain no gain. Men tenk om det hadde vært du som sto der, å noen syns du så skummel ut og bare kjørte videre Hjemme hos oss kom det en engang sent om kvelden lille julaften. Klokka var tolv-ett eller noe. Mamma sto med juleribba, jeg pynta treet, og pappa styra med sitt. Der kommer det en mann gåendes ned veien. Mamma turte ikke gå ut, så pappa måtte ut. Stakkars kroken skulle hjem til jul, hadde dratt av veien, og sto bom fast. Var ut med traktoren og hjalp til da. Alle ukjente kan se skumle ut, men du er også en ukjent for de ukjente..
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 10. november 2005 #19 Skrevet 10. november 2005 hadde jeg vært alene tror jeg ikke at jeg hadde stoppa.... Hadde jeg hatt bikjene i bilen, hadde jeg stoppa og tatt med meg bikjene utenfor bilen trygge gode bikjene mine
Gjest Catwoman Skrevet 10. november 2005 #20 Skrevet 10. november 2005 Hadde han stått ved siden av bilen med åpent panser, hadde han sannsynlig hatt motorproblemer/andr eproblemer med bilen. Lite jeg kunne hjulpet med der uansett. Hadde ikke gått ut, men hadde muligens sveivet ned ruta, låst døra og spurt om jeg skulle ringt etter hjlep for ham.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå