Gå til innhold

Bestiller brus på bar men får ikke med korken. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden avholds og bestiller bare brus når jeg er på bar. De gir meg glass med isbiter, heller oppi, men så tar de korken. Er det ren service eller vil de ikke at jeg skal ta med flaska for å pante den etterpå? 

Det hender jeg ikke orker å drikke opp hele hvis det er sent på kvelden. Da vil jeg ta med resten. Det går ikke når jeg ikke har kork.

Hva er forklaringen?

Anonymkode: 0ecd3...61d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å ta med drikke inn eller ut av lokalet dersom de har alkoholservering, så jeg regner med det bunner i det. 

Vi hadde kun brus på dispenser i baren jeg jobbet i, så vi hadde ikke denne problemstillingen, så jeg er jo ikke sikker. Men jeg vet i alle fall at ingen drikke skal ut eller inn av lokalet så lenge plassen har alkoholservering.

Anonymkode: 29f6b...3f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke lov til å ta med drikke ut fra serveringsstedet, selv ikke cola eller annet alkoholfritt. 

Anonymkode: 18c41...7f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke lov å ta med drikke inn eller ut av lokalet dersom de har alkoholservering, så jeg regner med det bunner i det. 

Vi hadde kun brus på dispenser i baren jeg jobbet i, så vi hadde ikke denne problemstillingen, så jeg er jo ikke sikker. Men jeg vet i alle fall at ingen drikke skal ut eller inn av lokalet så lenge plassen har alkoholservering.

Anonymkode: 29f6b...3f6

Folk kan jo ta med  colaen ut uansett og fortsette å drikke på veien ut. Flaska kan være halvfull.

Hvis det ikke er lov å ta med drikke ut så burde he heller servert hele colaen i et stort glass 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er forklaringen?

De vil ikke ha gulvet fullt av korker..?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
nisselue skrev (21 minutter siden):

De vil ikke ha gulvet fullt av korker..?

Som om det er et kjempeproblem. 

Skrevet
Pipaluk skrev (28 minutter siden):

Folk kan jo ta med  colaen ut uansett og fortsette å drikke på veien ut. Flaska kan være halvfull.

Hvis det ikke er lov å ta med drikke ut så burde he heller servert hele colaen i et stort glass 

Det er mange som sniker med seg store glass ut når de går også, tro meg, jeg jobber i bar.

Poenget er at det ikke er lov, og barene skal legge opp til at folk ikke gjør det, og å servere uten kork gjør at folk flest ikke tar med seg flaska. 

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis de tar alle korkene er det jo ikke det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å pante flasker uten kork.

Anonymkode: 47e6f...7b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er klart det ikke er et kjempeproblem, så lenge folk ikke får korkene. 

Men om du får med deg flaska, så er det jo bare å pante den, om du vil. Trenger ikke kork av den grunn😊 Det er jo som regel glassflasker på bar og restauranter, så da er det bedre å kjøpe en gummikork du kan ta over flasken, om du absolutt vil «smugle» med deg brusskvettene hjem. Eventuelt ha en kork som tilhører plastflasker i veska.

Anonymkode: dc80f...cd4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...