Gå til innhold

Muffinsrøre sølt på favorittbuksa..flekkene går ikke bort i vask. Noen husmortips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vasket i maskin to ganger uten hell. Finnes det noe spesielt vaskemiddel eller noe husmortriks for å få det bort? 

Anonymkode: 78ec1...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jif universalspray kan funke. Det bruker jeg på fettflekker som ikke går vekk eller tomatsaus søl som ikke er borte etter en vask 

AnonymBruker
Skrevet

Spray på flekkfjerner  eventuelt litt zalo. og vent i 5-10 min før du kjører den i maskina igjen. Som regel er det pga smør/olje, altså fettflekk og det er ikke alltid vaskemiddel tar.

Anonymkode: 69846...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Legg den i bløt i biotex håndvask vaskepulver, den innegolder mer enzymer og det hjelper mot mat flekker, blod osv. Og så vasker du av den i maskin morgenen etter :)

Anonymkode: d2904...dbb

AnonymBruker
Skrevet

Vanish funker kjempe bra på flekker på klær. Bare spraye på. La det være i 5 min så gni på flekken og så vask med vanlig vaskemiddel i maskinen.

Anonymkode: da685...b19

Skrevet

Var det olje/fett i røra? Gallesåpe funker knall på slike flekker, men jeg bruker å ha det på flekkene før vask, vet ikke om det funker etterpå🤓

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan bli vanskelig nå som du alt har vaska 2 ganger; da har flekken fått satt seg! Gallesåpe kan kanskje fjerne den. Men neste gang vis du søler noe som er fettholdig, gni flekken med zalo eller gallesåpe før du vasker. 

Anonymkode: ea5df...610

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har med stort hell fjernet fettflekker med strykejern og kaffefilter.

Anonymkode: fae1f...0c7

Skrevet

Zalo :) Jeg sølte oljebasert tomatsaus på et par hvite jeans eng gang jeg var i syden, og ikke en gang vaskeriet klarte å få den vekk. Trodde buksa var ødelagt, men gned inn flekken med Zalo da jeg kom hjem og vasket den som normalt dagen etter - og flekken forsvant! Så det funker :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Natea skrev (7 minutter siden):

Var det olje/fett i røra? Gallesåpe funker knall på slike flekker, men jeg bruker å ha det på flekkene før vask, vet ikke om det funker etterpå🤓

Gallesåpe er helt magisk! Gud bedre hvor mange harde flekker jeg har fått bort med det! 

Anonymkode: e4992...f9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Natea skrev (5 timer siden):

Det var smør i ja..

Takk for tips forresten! Prøver med Vanish først og hvis det ikke funker skal jeg teste ut gallesåpe 😄

Takk for tips alle sammen!

Anonymkode: 78ec1...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...