Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 30 år og har ikke peiling 🙈 Bruker ingenting til vanlig. Når jeg skal pynte meg så tar jeg på maskara og eyeliner, og en gammel foundation jeg fikk av mamma for flere år siden. Bruker ingen kremer eller hudrenser. Bruker litt solkrem da.

Vet ikke hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg skal lære meg det her. Det er jo en jungel av produkter 😬 Noen tips?

Anonymkode: ac581...c3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er 30 år og har ikke peiling 🙈 Bruker ingenting til vanlig. Når jeg skal pynte meg så tar jeg på maskara og eyeliner, og en gammel foundation jeg fikk av mamma for flere år siden. Bruker ingen kremer eller hudrenser. Bruker litt solkrem da.

Vet ikke hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg skal lære meg det her. Det er jo en jungel av produkter 😬 Noen tips?

Du trenger jo ikke bruke noe annet enn solkrem og evt. litt fukt dersom huden din ellers er fin :) Og rens når du har brukt sminke. Men ikke bruk gammel sminke, huden kan reagere negativt på det. Dersom du sjelden bruker f.eks. foundation, kan du heller kjøpe en liten tube/flaske og oppbevar den kjølig, da holder den seg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvis du bruker solkrem burde du kjøpe en oljerens og en vannbasert rens. De som er poppis nå er de du kjøper på apoteket som heter CeraVe.

Fordi du skal begynne å rense huden er det lurt å bruke fuktprodukter ettersom rensene fjerner hudens naturlige oljer. Bruk alltid masse fukt på kvelden. Kanskje en tykkere krem over hvis huden trenger det.

Bruker du en solkrem med fukt på dagtid trenger du kanskje ikke bruke ekstra fukt under solkremen, men det får du vurdere selv. Jeg selv liker mattende solkremer som ikke gir spesielt mye fukt, så jeg må ha fukt under.

Mer trenger du ikke. 🤗

Endret av Blåttvann
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Om du ikke har noen problemer med huden, er det egentlig ingen vits i å starte med hudpleie i flere steg.

Hva angår foundation som du vil bruke når du skal pynte deg, kan kanskje enten en BB-cream med farge eller en CC-cream med farge være noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du bør vaske ansiktet med vann og bruke fuktighetskrem og solkrem på morgenen (solkrem bør påføres flere ganger i løpet av dagen). På kvelden bør du dobbeltrense, først med en oljerens (for å få bort solkrem og ev. sminke) og så en vannbasert rens. Til slutt fuktighetskrem. 

Tips til billige produkter er Ivy Aia oljerens (72 kr på normal), Cerave hydrating rens på apoteket og Cerave fuktighetskrem. Min favorittsolkrem er Beauty of Joseon, men den er dessverre ikke billig. Men apoteket har mange solkremer som ofte er på tilbud (bruk helst en uten parfyme). 

Jeg var som deg før når det kommer til hudpleie, bare at jeg også brukte fuktighetskrem. Men huden min har blitt SÅ mye bedre etter jeg begynte med solkrem hver dag flere ganger ila dagen, og dobbeltrense på kvelden! Det er helt fantastisk.

Anonymkode: 02c92...d59

AnonymBruker
Skrevet

Pass dere for å anbefale Cerave fuktighetskrem hele tiden. MANGE av oss som får kviser av den, tross hypen.

Anonymkode: 96558...a5b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Pass dere for å anbefale Cerave fuktighetskrem hele tiden. MANGE av oss som får kviser av den, tross hypen.

Anonymkode: 96558...a5b

Hvilken av kremene fra CeraVe er det snakk om? Jeg spør av nysgjerrighet - den som heter CeraVe Facial Moisturizing Lotion (uten solfaktor) inneholder ikke ingredienser som er kjent for å være kvisefremkallende. Unntaket kan muligens være cetearyl alkohol som er et fettalkohol, men dette brukes i såpass lav konsentrasjon at det ikke burde ha betydning. Jeg har selv kombinasjonshud som lett reagerer med kviser dersom en krem blir for fet eller inneholder f.eks. mineralolje, men den fra CeraVe tåler jeg helt fint.

Endret av Roci
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...