Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En kvinne fikk åtte mnd i fengsel for å ha gitt en "blow job" til en sovende lykkejeger på natchspiel.

En gjeng fikk i Sverige samme straff for å ha brutalt overfalt og voldtatt en 13(!) år gammel liten jente.

Åtte mnd i begge tilfellene.

Samme forseelse?

Jeg synes faktisk litt synd på den norske kvinnen. Voldtektsforbryter? Mot stor sterk mann...? hihih..herregud..

Mitt hjerte blør derimot for den svenske jenta.

Uansett er noe galt her vel?

Eller er dette samme forbrytelse?

Altså voldtekt?

Og når bestemte vi at voldtekt betød åtte måneder?

Endret av Pinocchio
Videoannonse
Annonse
Skrevet

men jeg har full forståle at du synnes syn på den 13 årige jenta.

Det gjør jeg og......Men at du synnes synd på henne fra norge som fikk 8 månder er egentlig sjokkerende.

For og si det sån hadde du synnes synd på en mann vist han hadde slikket en kvinne mens hun sov og blitt dømt for voldekt ?

det har ingenting og si hvem som gjør det...........kvinne eller mann lik straff,,,,,,,,,,,,selvom de i svergie burde speres inne for livet og få visse ting dratt av.

Skrevet
En kvinne fikk åtte mnd i fengsel for å ha gitt en "blow job" til en sovende lykkejeger på natchspiel.

Dette sier også mye om fordommer man møter. Altså din ordbruk og fortolkning av saken.

Vi kan vel dra det videre og si at jenter som er utfordrende kledd på vei hjem fra nachspiel er lykkejegere uter etter litt action. Hvis vi skal følge din argumentasjon. Men så klart det finnes andre regler for jenter. Godt skjult mannsjåvenisme i et forsøk på å framstå som feminstisk politisk korrekt.

Ikke rart menn og kvinner som blir overfalt møter rare holdninger hos folk, da folk har sine forutinntatte holdninger. Dagen folk klarer å se på hver enkel sak og person som unik, vil vi få et bedre rettsvern. Du er ikke akkurat med på å bidra til dette.

Skrevet

Greit, jeg har ikke fulgt den norske saken veldig nøye, men ønsket å sammenligne.

Med riktignok nokså hjemmesnikra språkbruk..

Men å kalle begge disse sakene for voldtekt.

Uten å kunne diffrensiere de fra hverandre, blir for meg helt håpløst.

Når rettsvernet da også velger lik straff for de sakene tilfeldigvis, da bruker jeg hjemmesnikra språkbruk med god samvittighet.

TomKrus..Ja, vi møter så mange fordommer vi hvite sterke heterofile menn.

Jeg skal love å vokte spårkbruken min i fremtiden, så jeg ikke ødelegger for vår skjøre samfunnsgruppe i enda større monn.

Skrevet

Jeg synes at straffen for kvinnen som forgrep seg på mannen som sov, er passelig. Den svenske straffen, derimot, virker rimelig snill...

Men jeg kjenner jo ikke noen av sakene, da.

Skrevet

Er enig med gjest over her.

For det første. Ene dommen kom i Norge, den andre i Sverige. To forskjellige strafferammer.

For det andre. Kvinnen forgrep seg på mannen som var, i tidspunktet overgrepet skjedde, forsvarsløs. Han hadde ikke samtykket, og han fikk ikke gjort motstand før han våknet. Det var også en annen mann til stede noe som høyst sannsynlig gjorde situasjonen mer truende for mannen.

Saken i Sverige er tragisk. Ugjerningen som ble begått var grusom, og straffen som ble gitt var latterlig lav. Mer har jeg igrunn ikke å si om det.

I begge saker var det ufrivillig sex som skjedde. Den ene saken var riktignok grovere enn den andre, men feilen ligger nok ikke hos kvinnens straffeutmåling, snarere tvert imot. Du kan jo spørre deg selv, trådstarter, var det kvinnens straff som var for høy, eller svenskenes straff som var for lav? Jeg vil påstå det siste.

Gjest Clueless
Skrevet
I begge saker var det ufrivillig sex som skjedde.

Her tar du feil. For voldtekt er ikke sex, uansett om det er frivillig eller ikke. Bare fordi man begår voldshandlinger som er rettet mot noens kjønnsorgan kan du ikke betegne det som sex.

Skrevet

TomtKrus.

5.300 innlegg på KVINNEguiden.

Imponerende.

Du virkelig KJENNER kvinner.

Der er du sikkert god.

Men håper og tror kvinner her inne også setter pris på innlegg fra det motsatte kjønn.

Uansett, så mener jeg det jeg mener.

Skrevet

hehe, meninger er da alltid velkommen i en debatt, men du må da forvente at de som er uenige i deg vil debattere disse meningene ;)

Skrevet

Tenker tilbake på den saken i forje uke den den FØRSTE som voldtok den jenta ble dømt fordi det var visst bevist at han rev sundt klærne hennesMEN de 3 andre som voldtok henne etterpå fikk ikke straff forde det ikke var bevis....

Lurer på hva som var BEVISET på blow job til han i Bergen....

Gjest Bonita Mamacita
Skrevet
Lurer på hva som var BEVISET på blow job til han i Bergen....

Blant annet en ganske detaljert innrømmelse, faktisk fem ulike politiforklaringer. Ned til minste detalj (ca 15 cm).

Skrevet

og jentas dna hentet fra hans penis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...